Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
handmatig verwijderen van phoca download of phoca gallerij:
09 mei 2013 23:13
Hoi,
Ik heb een vraag over hoe je handmatig phoca download of phoca gallerij component kan verwijderen.
Repro:
1. op een nieuwe joomla 2.5 omgeving heb ik mijn backup van dezelfde versie gebruikt.
2. logisch dat je de componenten nog moet installeren. (hoewel acymailing daar hoefde ik uiteindelijk niets voor te doen...)
3. helaas is het niet zo simpel met phocadownload en phocagallerij:
4. bij her installeren vh component zegt hij: Component installeren: DB functie rapporteert geen fouten, gevolg hij kan het niet installeren.
5. bij extensies > beheren mag ik het niet de-installeren. Hij geeft hierbij aan dat ik het handmatig moet doen
6. bij verwijderen van de specifieke bestanden in de database (heb de backup vd andere nog), lukt het installeren of de installeren nog steeds niet.
Help! wie kan mij helpen?
Ik heb een vraag over hoe je handmatig phoca download of phoca gallerij component kan verwijderen.
Repro:
1. op een nieuwe joomla 2.5 omgeving heb ik mijn backup van dezelfde versie gebruikt.
2. logisch dat je de componenten nog moet installeren. (hoewel acymailing daar hoefde ik uiteindelijk niets voor te doen...)
3. helaas is het niet zo simpel met phocadownload en phocagallerij:
4. bij her installeren vh component zegt hij: Component installeren: DB functie rapporteert geen fouten, gevolg hij kan het niet installeren.
5. bij extensies > beheren mag ik het niet de-installeren. Hij geeft hierbij aan dat ik het handmatig moet doen
6. bij verwijderen van de specifieke bestanden in de database (heb de backup vd andere nog), lukt het installeren of de installeren nog steeds niet.
Help! wie kan mij helpen?
- Esjoy
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
10 mei 2013 09:37In de database staan geen bestanden. Als je de bestanden via ftp verwijderd en dan de bijbehorende records uit de database verwijdert dan zou alles weg moeten zijn.bij verwijderen van de specifieke bestanden in de database (heb de backup vd andere nog), lukt het installeren of de installeren nog steeds niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 mei 2013 10:56
maar waar zouden die bestanden dan moeten staan?
als ik ftp open dan zie ik bij zomponents als bij administrator/components de mappen en bestanden van phocadownload en phocagallery niet meer staan.
toch kan ik nog steeds niet het installeren en zeurt'ie bij extensiebeheer//beheer dat ik het handmatig moet de installeren:
als ik ftp open dan zie ik bij zomponents als bij administrator/components de mappen en bestanden van phocadownload en phocagallery niet meer staan.
toch kan ik nog steeds niet het installeren en zeurt'ie bij extensiebeheer//beheer dat ik het handmatig moet de installeren:
Code:
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocadownload
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocadownload
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden
JFolder: :verwijderen: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocadownload
JFolder: :verwijderen: Pad is geen map. Pad: /.../components/com_phocadownload
Component deïnstalleren: Kan niet deïnstalleren. Verwijder het handmatig
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocagallery
JFolder: :bestanden: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocagallery
JFolder: :verwijderen: Pad is geen map. Pad: /.../administrator/components/com_phocagallery
JFolder: :verwijderen: Pad is geen map. Pad: /.../components/com_phocagallery
Component deïnstalleren: Kan niet deïnstalleren. Verwijder het handmatig
- Esjoy
- Joomla!NL ontdekker
10 mei 2013 11:02
Maak een backup van je database en verwijder dan alle records van phoca. Over het algemeen te vinden in de tabel xxxx_extensions.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 mei 2013 11:22 - 10 mei 2013 11:24
oké ga ik doen zodra mijn database weer goed werkt. Om de een of andere reden zijn er ineens veel meer foutmeldingen als ik phpmyadmin op een hostadres, nav een db update.
Melding is dus nog niet opgelost,
maar ik bevries hem nu.
(bedankt voor nu, en ik kom er later op terug, al kan dat even duren)
Melding is dus nog niet opgelost,
maar ik bevries hem nu.
(bedankt voor nu, en ik kom er later op terug, al kan dat even duren)
- Esjoy
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.648 seconden