Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost chronoforms emailprobleem
chronoforms emailprobleem
23 mei 2013 08:36
Beste,
Chronoforms extentie verwijderen en herinstalleren.
Ik heb problomen met chronoforms formulieren op mijn website.
Is het mogelijk om de volledige component te verwijderen en dan terug te installeren?
Welke werkwijze pas ik het best toe.
Via ftp lijkt mij het meest logische.
Moet ik dan eveneens in php alle bestanden verwijderen?
mvg
Carlietie
Chronoforms extentie verwijderen en herinstalleren.
Ik heb problomen met chronoforms formulieren op mijn website.
Is het mogelijk om de volledige component te verwijderen en dan terug te installeren?
Welke werkwijze pas ik het best toe.
Via ftp lijkt mij het meest logische.
Moet ik dan eveneens in php alle bestanden verwijderen?
mvg
Carlietie
- carlietie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 140
chronoforms emailprobleem
23 mei 2013 09:15
Je mag nooit via ftp verwijderen. Ga naar extensiebeheer - Beheren en de-installeer daar de component en eventueel bijbehorende plugins.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
chronoforms emailprobleem
24 mei 2013 21:36
Beste,
Sedert een tweetal weken heb ik problemen met een contactformulier met chronoforms.
Het ingevulde formulier krijg ik niet meer toegestuurd per email en de velden zijn niet meer ingevuld.
Er werden geen wijzigingen aangebracht naar email of andere instellingen.
Zou de oorzaak bij mijn provider kunnen liggen?
Of wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Chronoforma daar was ik zeer tevreden over, of bestaat er een betere extentie voor grote contactformulieren?
mvg
Carlietie
Sedert een tweetal weken heb ik problemen met een contactformulier met chronoforms.
Het ingevulde formulier krijg ik niet meer toegestuurd per email en de velden zijn niet meer ingevuld.
Er werden geen wijzigingen aangebracht naar email of andere instellingen.
Zou de oorzaak bij mijn provider kunnen liggen?
Of wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Chronoforma daar was ik zeer tevreden over, of bestaat er een betere extentie voor grote contactformulieren?
mvg
Carlietie
- carlietie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 140
chronoforms emailprobleem
25 mei 2013 09:08Werkt het standaard contactformulier wel op je site? Is de eenvoudigste manier om je mailinstellingen te controleren. Hoe zie je dat de velden niet ingevuld zijn als je geen mail krijgt? Heb je de mailtemplate overigens al een keer opnieuw gegenereerd?Het ingevulde formulier krijg ik niet meer toegestuurd per email en de velden zijn niet meer ingevuld.
Er zijn andere extensies, maar Chronoforms heeft mijn voorkeur. Daarnaast hebben ze zelf ook een heel goed support forum.Chronoforma daar was ik zeer tevreden over, of bestaat er een betere extentie voor grote contactformulieren?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37438
chronoforms emailprobleem
26 mei 2013 10:02
Ik sluit me inderdaad aan bij Astrid. Chronoforms is een goede extensie met uitstekend support forum.
Als je daar niets aan gewijzigd hebt, dan moet dit inderdaad nog werken.
Je zou eens kunnen proberen om met een mailscript een mail naar jezelf te verzenden.
Plaats deze code in een bestand met de naam "mailtest.php"
Vervolgens het bestand uploaden naar je website en het bestand aanroepen via www.jouwdomeinnaam.nl/mailtest.php
Als het goed is krijg je dan een e-mail op bovenstaand e-mailadres met het onderwerp en bericht dat je het ingevuld.
Als dit niet werkt, moet je contact opnemen met je Hosting Provider.
Als je daar niets aan gewijzigd hebt, dan moet dit inderdaad nog werken.
Je zou eens kunnen proberen om met een mailscript een mail naar jezelf te verzenden.
Plaats deze code in een bestand met de naam "mailtest.php"
Code:
<?
// Wijzig het e-mailadres in jouw e-mailadres!!
$email = "info@jouwemail.nl";
// Het onderwerp van de e-mail
$onderwerp = "Werkt de mailserver?";
// De inhoud van de e-mail
$bericht = "Jazeker!";
mail($email, $onderwerp, $bericht);
?>
Vervolgens het bestand uploaden naar je website en het bestand aanroepen via www.jouwdomeinnaam.nl/mailtest.php
Als het goed is krijg je dan een e-mail op bovenstaand e-mailadres met het onderwerp en bericht dat je het ingevuld.
Als dit niet werkt, moet je contact opnemen met je Hosting Provider.
KvK nr.: 09143754
URL: www.b-linked.nl
URL: www.b-linked.nl
- Quevi2012
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 27
chronoforms emailprobleem
27 mei 2013 20:10
Beste,
bedankt voor de support, ondertussen is het probleem opgelost door de update te installeren, ik werkte nog met de versie van september2012. Ondertussen is er een nieuwe update met een gebruiksvriendelijke easy interface.
Chronoforms werkt nu perfect op de nieuwe geupdate versie.
mvg
Carlietie
bedankt voor de support, ondertussen is het probleem opgelost door de update te installeren, ik werkte nog met de versie van september2012. Ondertussen is er een nieuwe update met een gebruiksvriendelijke easy interface.
Chronoforms werkt nu perfect op de nieuwe geupdate versie.
mvg
Carlietie
- carlietie
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 140
chronoforms emailprobleem
27 mei 2013 20:29
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden