Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Community Builder: Meerdere ledenlijsten
Community Builder: Meerdere ledenlijsten
08 aug 2013 14:14
Beste allemaal.
Ten eerste hoop ik dat ik dit topic op de juiste plaats post.
Mijn vraag: Ik heb een ledenlijst in CB gemaakt. Nu wil ik een tweede lijst maken/sup lijst maken waarin ik de oud leden kan plaatsen.
Hoe doe ik dat?
Ik heb list management wel al een tweede lijst aangemaakt, maar krijg mijn leden niet verplaatst.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Roel
Joomla 2,5 CB 1,9
Ten eerste hoop ik dat ik dit topic op de juiste plaats post.
Mijn vraag: Ik heb een ledenlijst in CB gemaakt. Nu wil ik een tweede lijst maken/sup lijst maken waarin ik de oud leden kan plaatsen.
Hoe doe ik dat?
Ik heb list management wel al een tweede lijst aangemaakt, maar krijg mijn leden niet verplaatst.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Roel
Joomla 2,5 CB 1,9
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 14:20
Heb je ergens een identificatieveld aangemaakt waaruit je kunt afleiden dat het een oud-lid is?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
08 aug 2013 14:23
Identificatieveld? Is dat een veld waar je bv naam, adres ed kan invullen?
Ik heb wel een veld opmerking waar ik het bij kan schrijven. ZO doe ik dat nu, maar dan staat het tussen de rest van de leden.
Ik heb wel een veld opmerking waar ik het bij kan schrijven. ZO doe ik dat nu, maar dan staat het tussen de rest van de leden.
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 14:45 - 08 aug 2013 14:47
Ik heb inmiddels bij List management, dan sortering "opmerking" aangevinkt. Filter oud lid.
En dan?
Ben zelf ook aan het rond snuffelen
Mijn doel is dat ik dus 2 lijsten krijg welke ik makkelijk kan inzien. Maar ook leden makkelijk kan verplaatsen naar oud leden.
En dan?
Ben zelf ook aan het rond snuffelen
Mijn doel is dat ik dus 2 lijsten krijg welke ik makkelijk kan inzien. Maar ook leden makkelijk kan verplaatsen naar oud leden.
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 15:04
Zal je toch ergens iets van een veld aan moeten maken. Waaraan zie je nu dat het een oud lid is?
Datum einde lidmaatschapveld bijvoorbeeld?
Datum einde lidmaatschapveld bijvoorbeeld?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
08 aug 2013 15:07
Dat doe ik nu door bij het veld: Opmerkingen
Daarin zet ik dat een oud lid is.
Maar dan? Hoe krijg ik deze in de lijst: Oud Leden??
Daarin zet ik dat een oud lid is.
Maar dan? Hoe krijg ik deze in de lijst: Oud Leden??
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 15:35 - 08 aug 2013 15:37
Zou het toch anders doen. Een opmerkingenveld is geen databaseveld en je loopt kans dat daar meer teksten inkomen en dat je de ene keer iets met een hoofdletter schrijft en de andere keer niet.
Maak een veld aan van het type Checkbox single en noem dat cb_oudlid of zoiets.
Vink dat veld aan bij al je oud-leden.
Dan kan je bij de lijst filteren op dat veld en aangeven dat in die lijst alleen leden opgenomen moeten worden waar dat veld niet leeg is.
Maak een veld aan van het type Checkbox single en noem dat cb_oudlid of zoiets.
Vink dat veld aan bij al je oud-leden.
Dan kan je bij de lijst filteren op dat veld en aangeven dat in die lijst alleen leden opgenomen moeten worden waar dat veld niet leeg is.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 aug 2013 15:47
Ik heb dit allemaal gedaan.
Ik kan nu bij usermanagement hierop filteren.
Maar ik wil eigenlijk een aparte lijst zien. Dit om ze ook via cbjuice2 makkelijke te kunnen opslaan in excel
Ik kan nu bij usermanagement hierop filteren.
Maar ik wil eigenlijk een aparte lijst zien. Dit om ze ook via cbjuice2 makkelijke te kunnen opslaan in excel
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 15:58
Aparte lijst op je site kan je nu ook maken door een extra lijst te maken waar je ook dat filter instelt.
En voor zover ik weet kan je met CBJuice alleen maar je hele lijst exporteren. Maar aangezien je nu een veld cb_oudlid hebt, kan je dan in excel toch daarop sorteren/filteren?
En voor zover ik weet kan je met CBJuice alleen maar je hele lijst exporteren. Maar aangezien je nu een veld cb_oudlid hebt, kan je dan in excel toch daarop sorteren/filteren?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 aug 2013 16:15
Dit heb ik allemaal gedaan.
Alleen op de site zie ik wel de lijst van oud lid, maar geen inhoud. Ik zal wel iets verkeerd hebben aangevinkt.
Wat ik jammer vind is dat ik in de back end niet de 2 lijsten kan zien. Of vergis ik me?
Alleen op de site zie ik wel de lijst van oud lid, maar geen inhoud. Ik zal wel iets verkeerd hebben aangevinkt.
Wat ik jammer vind is dat ik in de back end niet de 2 lijsten kan zien. Of vergis ik me?
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
08 aug 2013 16:22 - 08 aug 2013 16:23
CB kan veel, maar is soms wel een puzzeltje.
Je zou je lijst ook op de site moeten zien als je alles goed hebt gedaan. Belangrijkste is om de velden te definiëren die je wilt laten zien, maar dat heb je met je andere lijst ook gedaan, dus dat zal je wel goed gedaan hebben. En het filter goed in te stellen. Bij mij heet het veld Oud lid:
Verder kan je in de backend uitgebreid filteren op dan veld en dat zie je wel een lijst met alle oud-leden:
Je zou je lijst ook op de site moeten zien als je alles goed hebt gedaan. Belangrijkste is om de velden te definiëren die je wilt laten zien, maar dat heb je met je andere lijst ook gedaan, dus dat zal je wel goed gedaan hebben. En het filter goed in te stellen. Bij mij heet het veld Oud lid:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Verder kan je in de backend uitgebreid filteren op dan veld en dat zie je wel een lijst met alle oud-leden:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 aug 2013 16:24 - 08 aug 2013 16:26
Dit heb ik allemaal gedaan.
Maar ik kan via de front end ook niet rechtstreeks bij de lijsten komen. Alleen via de link in de back end.
Wellicht zit het daar.
Mijn ledenlijst kan ik daar echter wel zien (via de link in de back end).
Ik ga verder puzzelen
Ik zie dat de status van de ledenlijst in het menu op uitgeschakeld staat. Weer een probleem opgelost.
Maar ik kan via de front end ook niet rechtstreeks bij de lijsten komen. Alleen via de link in de back end.
Wellicht zit het daar.
Mijn ledenlijst kan ik daar echter wel zien (via de link in de back end).
Ik ga verder puzzelen
Ik zie dat de status van de ledenlijst in het menu op uitgeschakeld staat. Weer een probleem opgelost.
- Roel
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.744 seconden