Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Welke cookie control te gebruiken en wat zijn de regels?

Welke cookie control te gebruiken en wat zijn de regels?

05 jan 2014 13:48
#13
Hallo David,

Als je site enkel de Joomla sessie cookie plaatst dan valt er zoals gezegd over te twisten of dit écht een functionele cookie is. Het feit dat het een sessie cookie is, welke dus wordt verwijderd nadat je je browser sluit, werkt in je voordeel. In je nadeel werkt dat er van alles in de Joomla sessie kan worden geplaatst. Als een extensie bijvoorbeeld hier tracking data in wil plaatsen dan is dit technisch mogelijk. Je kan de database tabel #__session bekijken en zien wat erin wordt opgeslagen. Je zult dan zien dat o.a. de browser, registerDate, lastvisitDate erin wordt opgeslagen. Dit lijkt op tracking data als je het mij vraagt. Ik denk niet dat men een groot probleem van de Joomla session cookie zal maken, maar dat hangt er natuurlijk vanaf. Als je het echt safe wilt spelen dan kan je deze cookie dus beter enkel na toestemming plaatsen.

Als je tracking cookies van bijvoorbeeld Google Analytics of sociale media plaatst dan dien je iig maatregelen te nemen. Hier vind je ook nog handige info: www.justitia.nl/cookiewet/

In de database van elke shop worden (registreren of niet) gegevens opgeslagen. Als is het maar naw-gegevens. Deze vallen echter niet onder de cookie-wet maar onder de wet WBP.

Daarnaast vraag ik me af of het verstandig is om geen mogelijkheid te bieden om te registreren. Terugkerende klanten vinden het ook wel fijn als ze een account kunnen aanmaken en niet voor elke bestelling alle gegevens opnieuw hoeven in te voeren.
Discussie gesloten.
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 80

Welke cookie control te gebruiken en wat zijn de regels?

02 mei 2014 16:26
#14
Cookie Confirm geinstalleerd. Opgelost.
Discussie gesloten.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.062 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie