Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Knop in Kunena verwijderen: Afbeeldingen van externe sites
Knop in Kunena verwijderen: Afbeeldingen van externe sites
22 feb 2014 14:54 - 22 feb 2014 15:30
Hoiiii 
Ik wil de optie om afbeeldingen te uploaden via externe websites blokkeren. In de editor zit een afbeelding invoeg optie in, waar je een url dient in te vullen, deze optie zou ik graag blokkeren. Is dat mogelijk?
Ik wil alleen het uploaden via bijlage toestaan.
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.

Ik wil de optie om afbeeldingen te uploaden via externe websites blokkeren. In de editor zit een afbeelding invoeg optie in, waar je een url dient in te vullen, deze optie zou ik graag blokkeren. Is dat mogelijk?
Ik wil alleen het uploaden via bijlage toestaan.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 feb 2014 15:33
Volgens mij kan dat niet omdat deze editor standaard in Kunena zit en je die niet kunt aanpassen.
Maar weet je wel dat er alleen gelinkt wordt naar die afbeelding op de externe site?
De afbeelding wordt niet geupload naar jouw server.
Maar weet je wel dat er alleen gelinkt wordt naar die afbeelding op de externe site?
De afbeelding wordt niet geupload naar jouw server.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
22 feb 2014 15:55
Dat weet ik (dat hij linkt) en dat is precies waarom ik het wil blokkeren. Heb een paar keer gehad dat een afbeelding niet weergegeven werd om wat voor reden dan ook en dat staat slordig vindt ik.
Het is wat opslagruimte betreft geen probleem om op de server van mijn website te uploaden
Het is wat opslagruimte betreft geen probleem om op de server van mijn website te uploaden

- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 feb 2014 16:56
Je kunt hem met css wel verbergen:
Code:
#Kunena ul#kbbcode-toolbar li a#kbbcode-image-button {
background-position: -324px 0;
display: none;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 feb 2014 18:06
Dat zou super zijn, maar...in welke file vindt ik die code? Heb zo eens even in de map Kunene gekeken en zie daar heeel veel files
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
22 feb 2014 18:20
Je kunt ook alleen dit in het css bestand van je template zetten.
Wordt het ook niet overschreven bij een update van Kunena.
Code:
#Kunena ul#kbbcode-toolbar li a#kbbcode-image-button {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
27 feb 2014 19:19
Bedankt! Ik ga dit van het weekend even uitproberen en laat wel weten of dit voor mij de oplossing is

- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 mrt 2014 17:48
Hmm, het lukt (nog) niet. Welk CSS bestand moet ik hebben Astrid?
Als ik in de FTP kijk zie ik bij mijn template in de CSS map de volgende files (zie afbeelding) Ik had het in de rt_cerulean-custom.css gezet en opgeslagen, maar zag die uploadknop helaas nog steeds hierna
Als ik in de FTP kijk zie ik bij mijn template in de CSS map de volgende files (zie afbeelding) Ik had het in de rt_cerulean-custom.css gezet en opgeslagen, maar zag die uploadknop helaas nog steeds hierna
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
01 mrt 2014 20:20 - 01 mrt 2014 20:24
Volgens mij bedoelt Astrid de regel uit dit css-bestand:
Je kunt dit soort info zelf vinden met Firebug:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met behulp van Firebug kun je ook kijken welk css-bestand er door je template wordt gebruikt voor je site-layout.
Mocht je er niet uitkomen, plaats hier dan even de link naar je site.
Dan kunnen we je naar het juiste bestand sturen.
Code:
http://www.jouwsite.xx/components/com_kunena/template/jvnl/css/kunena.forum-min.css
Je kunt dit soort info zelf vinden met Firebug:
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met behulp van Firebug kun je ook kijken welk css-bestand er door je template wordt gebruikt voor je site-layout.
Mocht je er niet uitkomen, plaats hier dan even de link naar je site.
Dan kunnen we je naar het juiste bestand sturen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
02 mrt 2014 17:51
Hoi Wouter,
Bedankt voor je uitleg en tip. Ik heb met firebug gekeken, maar kom er niet echt uit
Het gekke is dat ik bijv. bestanden van Jreviews wel makkelijk kan vinden en bewerken. Maar de template vindt ik lastiger om uit te zoeken.
(ik werk met Chrome en daar kun je ook element inspecteren en zie je naar mijn idee hetzelfde als met firebug of niet?
)
Ik heb die code in het bestand geplaatst wat jij aangaf, maar helaas, geen resultaat.
Hierbij de link naar mijn website .Ik hoor graag (of met printscreens) waar ik het juiste bestand kan vinden/achterhalen
Bedankt voor je uitleg en tip. Ik heb met firebug gekeken, maar kom er niet echt uit

(ik werk met Chrome en daar kun je ook element inspecteren en zie je naar mijn idee hetzelfde als met firebug of niet?

Ik heb die code in het bestand geplaatst wat jij aangaf, maar helaas, geen resultaat.
Hierbij de link naar mijn website .Ik hoor graag (of met printscreens) waar ik het juiste bestand kan vinden/achterhalen

- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
02 mrt 2014 17:56
Kijk eens hier:
www.ostraining.com/blog/joomla/customizi...nena-bbcode-buttons/
- Peter
-
- Algemeen Moderator
-
02 mrt 2014 17:57
Ik snap niet dat het niet werkt. Als ik hem via Firebug erin zet, dan verdwijnt netjes de afbeelding.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.535 seconden