Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost joomshaper sp quick contact "bericht niet verstuurd"
joomshaper sp quick contact "bericht niet verstuurd"
06 jul 2014 22:43Dit zie je bij elke site zonder beveiligingscertificaat waar inlogvelden gebruikt worden. Is ook alleen maar een waarschuwing."Wachtwoordvelden aanwezig op een onveilige pagina (http://). Dit vormt een beveiligingsrisico dat het stelen van gebruikersreferenties mogelijk maakt."
Heb je de paden naar je /tmp en /logs map wel goed staan? Heb je toevallig een gewijzigde .htaccess mee overgezet?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
07 jul 2014 19:08
- Het 1e is mooi, dan hoef ik mij daar niet echt druk meer om te maken.
- het 2e nee. Ik heb zojuist de joomla standaard .htaccess er neer gezet.
(Want Ik heb via .htaccess de administrator directory 'verstopt' uit veiligheidsoverwegingen. Dit heb ik ooit op de voorloper van dit forum gelezen.) Maar nu staat de org .htaccess er weer.
- ik heb zojuist de paden gecheckt. eerst met:
Dit resultaat heb ik ingevuld bij $log_path resp $tmp_path en dan aangevuld met /logs resp /tmp
Maar is het niet iets dat je via de PHP.ini kunt/moet instellen?
Nico
- het 2e nee. Ik heb zojuist de joomla standaard .htaccess er neer gezet.
(Want Ik heb via .htaccess de administrator directory 'verstopt' uit veiligheidsoverwegingen. Dit heb ik ooit op de voorloper van dit forum gelezen.) Maar nu staat de org .htaccess er weer.
- ik heb zojuist de paden gecheckt. eerst met:
Code:
<?php
$path = getcwd();echo "Your absolute path is: ";echo $path;?>
Dit resultaat heb ik ingevuld bij $log_path resp $tmp_path en dan aangevuld met /logs resp /tmp
Maar is het niet iets dat je via de PHP.ini kunt/moet instellen?
Nico
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
-
07 jul 2014 21:04
Het zit ergens in je site (extensies, instellingen). Maar ik kan even niet verzinnen wat er nu nog anders zou kunnen staan dan bij een standaard installatie. Misschien even een kale installatie opzetten op dat andere domein en daar 1 voor 1 alles inzetten dat je op je site hebt staan? Te beginnen met de template en de contactmodule.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
07 jul 2014 22:46
Ik ga dit morgen doen. Eerst joomla 2.5.22, template en dan sp-quick-contact. Wanneer het dan nog werkt de vm2.6.6. Dan zet ik evt. handmatig de vm tabellen over. Tenslotte de overige modules/extensies.
Ook ben ik nog met Wned bezig, Ik ben benieuwd.
Ook ben ik nog met Wned bezig, Ik ben benieuwd.
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 jul 2014 23:24
Weet je wat ook nog opmerkelijk is. Als ik de joomla contact component aanroep werkt het wel! Dus dan zijn de php mail instellingen volgens mij correct ingesteld, toch?
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
07 jul 2014 23:36
Ja die zijn ook correct. Je mail vanuit die module wordt toch ook verstuurd? Je hebt alleen een probleem met een verkeerde melding.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
08 jul 2014 23:21
Ok, ik heb vanavond joomla 2.5.22, sp-quick-contact geïnstalleerd. Ja en het werkt nu!
Inmiddels heb ik jce editor, en een aantal plugins geïnstalleerd. Virtuemart nog niet. Maar het werkt nog steeds.
Wat ik nu nog raar vindt is dat blijkbaar 'masterscontactform' is toegepast bij het template dat ik aangeschaft heb. Maar ik zie deze nergens terug in de plugins oid. Ook als ik de directory's doorzoek.
Morgenavond verder.
Inmiddels heb ik jce editor, en een aantal plugins geïnstalleerd. Virtuemart nog niet. Maar het werkt nog steeds.
Wat ik nu nog raar vindt is dat blijkbaar 'masterscontactform' is toegepast bij het template dat ik aangeschaft heb. Maar ik zie deze nergens terug in de plugins oid. Ook als ik de directory's doorzoek.
Morgenavond verder.
- nkamp
-
Heeft onderwerp gestart
-
-
09 jul 2014 13:30Ok, ik heb vanavond joomla 2.5.22, sp-quick-contact geïnstalleerd. Ja en het werkt nu!
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Gaarne één vraag per topic dus maak voor die andere vraag een nieuwe topic aan, anders gaan we ook off-topic.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden