Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Website SEO gereed maken!
09 mei 2012 18:28
Hallo,
Hoe maak ik een website nou helemaal SEO klaar? Heb bijvoorbeeld op verschillende sites al gelezen dat je meta trefwoorden moet meegeven aan een artikel.
Maar mijn vraag is eigenlijk is er ergens een handleiding waar uitgebreid in staat omschreven hoe je een website SEO klaar kunt maken, ik wil er namelijk graag iets meer van weten.
Alvast bedankt,
Hoe maak ik een website nou helemaal SEO klaar? Heb bijvoorbeeld op verschillende sites al gelezen dat je meta trefwoorden moet meegeven aan een artikel.
Maar mijn vraag is eigenlijk is er ergens een handleiding waar uitgebreid in staat omschreven hoe je een website SEO klaar kunt maken, ik wil er namelijk graag iets meer van weten.
Alvast bedankt,
- LittleDucky
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
09 mei 2012 18:37
Misschien dat je
hier
kunt beginnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
20 mei 2012 00:11
Wat tips die je gemakkelijk zelf kunt oppakken:
- Zorg er op de eerste plaats voor dat de website interessant is voor bezoekers, niet voor zoekmachines. Kopieer geen teksten van andere websites en plaats regelmatig nieuwe pagina's.
- Zorg ervoor dat elke pagina een unieke meta omschrijving heeft. In Joomla kun je dit per artikel ingeven onder het tabje "Metadata options" dat je vindt aan de rechterkant van een Joomla artikel. De meta omschrijving wordt over het algemeen letterlijk overgenomen door zoekmachines in de zoekresultaten. De meta omschrijving moet mensen dus uitnodigen om op de link te klikken en je website met een bezoek te vereren. De meta keywords zijn zoals Astrid aangeeft met de YouTube link minder belangrijk geworden, Google heeft aangegeven dat deze geen invloed meer hebben op de indexering van websites.
- Schrijf websites aan die qua onderwerp verwant zijn aan je website en verzoek ze een link naar je website te plaatsen. Zoekmachines zien inkomende links als "stemmen" op een website. Ze beschouwen een website of webpagina waar veel andere websites naar linken als een belangrijke website. Vraag niet alleen links aan die verwijzen naar uw homepage maar juist ook naar achterliggende pagina's die je beter naar voren wilt laten komen.
- Maak het eenvoudig voor bezoekers van de website om je website te delen op hun social media kanalen. Probeer ook zelf actief te zijn op de social media kanalen die voor jouw branche nuttig zijn.
Joomla Website Designer, voor professionele en betaalbare Joomla websites en Virtuemart webshops | KvK 34373741 |
www.joomla-website-designer.nl
- chaldama
- Bekend met Joomla!NL
-
18 jul 2012 10:17
Hallo chaldama,
Bedankt voor het geven van de tips, ik kwam overigens een handleiding tegen op het internet "seo voor joomla" deze heb ik toen gedownload.
Echter snap ik hier een paar dingen niet van om te beginnen met Google AdWords ik heb nu dus een aantal keywords ingevoerd en nu? Wat moet ik bijvoorbeeld met deze keywords moet ik ze allemaal bij mijn Artikel gaan plaatsen?
Kijk er staan dingen in zoals je moet de koppen bijvoorbeeld een H1-tag meegeven ja dat snap ik wel en bijvoorbeeld alle plaatjes een alt tekst meegeven. Maar dat met die keywords snap ik niet.
Bedankt voor het geven van de tips, ik kwam overigens een handleiding tegen op het internet "seo voor joomla" deze heb ik toen gedownload.
Echter snap ik hier een paar dingen niet van om te beginnen met Google AdWords ik heb nu dus een aantal keywords ingevoerd en nu? Wat moet ik bijvoorbeeld met deze keywords moet ik ze allemaal bij mijn Artikel gaan plaatsen?
Kijk er staan dingen in zoals je moet de koppen bijvoorbeeld een H1-tag meegeven ja dat snap ik wel en bijvoorbeeld alle plaatjes een alt tekst meegeven. Maar dat met die keywords snap ik niet.
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
18 jul 2012 10:23Gebruik je AdWords?Echter snap ik hier een paar dingen niet van om te beginnen met Google AdWords ik heb nu dus een aantal keywords ingevoerd en nu? Wat moet ik bijvoorbeeld met deze keywords moet ik ze allemaal bij mijn Artikel gaan plaatsen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 jul 2012 10:26 - 18 jul 2012 10:28
Ja stond in de handleiding die ik gedownload had, ga naar Google AdWords.
Is die niet goed daarvoor dan?
Is die niet goed daarvoor dan?
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
18 jul 2012 10:28 - 18 jul 2012 10:35
Hoi,
Iedere website is SEO gereed , maar velen kunnen nog een slag maken door te optimaliseren. Het optimalisatie proces bestaat uit een technisch en content gedeelte. Let op de volgende punten:
1. Zorg voor een unieke uitstraling en gebruik unieke eigen content. (aantrekkelijkheid bezoeker)
2. Maak geen (in ieder geval zo min mogelijk) gebruik van scripts. (leesbaarheid zoekmachines)
3. Implementeer een goede semantische structuur. Dit houdt in:
5. Voeg regelmatig relevante eigen unieke content toe.
Tip: Voor een goed gebouwde website met unieke content zijn er absoluut geen Ad-words nodig. Het is verstandiger om tijd en geld in je eigen website te investeren dan het bij Google uit te geven.
Iedere website is SEO gereed , maar velen kunnen nog een slag maken door te optimaliseren. Het optimalisatie proces bestaat uit een technisch en content gedeelte. Let op de volgende punten:
1. Zorg voor een unieke uitstraling en gebruik unieke eigen content. (aantrekkelijkheid bezoeker)
2. Maak geen (in ieder geval zo min mogelijk) gebruik van scripts. (leesbaarheid zoekmachines)
3. Implementeer een goede semantische structuur. Dit houdt in:
- Goede paginatitels aansluitend bij de H1 van de pagina
- Goede urls (maak gebruik van de Apache mode rewrite)
- geef je afbeeldingen ook artikel gerelateerde namen
- Gebruik duidelijke korte en krachtige meta tags en omschrijvingen
5. Voeg regelmatig relevante eigen unieke content toe.
Tip: Voor een goed gebouwde website met unieke content zijn er absoluut geen Ad-words nodig. Het is verstandiger om tijd en geld in je eigen website te investeren dan het bij Google uit te geven.
- Otto
- Bezoeker
18 jul 2012 10:29
Ik vraag of je AdWords gebruikt? Niet of het in de handleiding staat
AdWords is een betaalde advertentiedienst van Google namelijk!
AdWords is een betaalde advertentiedienst van Google namelijk!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
18 jul 2012 10:38
Bedankt voor de tips Otto!
Maar wat ik dan weer niet snap overal waar ik op internet zoek zie je staan zorg dat je unieke keywords hebt. Of is dit alleen noodzakelijk als je gebruikt maakt van Google tools? Dan bedoel ik dus als je betaald voor Google.
@ Astrid: Ja ik gebruik Google AdWords en nee hoef er niet voor te betalen
adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?...stType=KEYWORD_IDEAS
Maar wat ik dan weer niet snap overal waar ik op internet zoek zie je staan zorg dat je unieke keywords hebt. Of is dit alleen noodzakelijk als je gebruikt maakt van Google tools? Dan bedoel ik dus als je betaald voor Google.
@ Astrid: Ja ik gebruik Google AdWords en nee hoef er niet voor te betalen
adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?...stType=KEYWORD_IDEAS
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
18 jul 2012 11:11Gebruik duidelijke korte en krachtige meta tags en omschrijvingen
Deze sluit daar het beste bij aan. Men bedoelt met keywords, de meta woorden.
- Otto
- Bezoeker
21 jul 2012 12:45
Heb nu bij ieder Artikel een metabeschrijving staan moet je nu ook nog meta trefwoorden gaan invullen?
- LittleDucky
- Joomla!NL ontdekker
21 jul 2012 12:51Hallo,LittleDucky schreef : Heb nu bij ieder Artikel een metabeschrijving staan moet je nu ook nog meta trefwoorden gaan invullen?
Zou ik wel doen en dan passend uit je artikel.( dus woorden gebruiken die ook in het artikel staan. )
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.722 seconden