1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
index.php verwijderen uit URL
25 jul 2012 13:26Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
25 jul 2012 13:32Dankzij jullie.
Als nog bedankt
- Hilbert
- Bekend met Joomla!NL
25 jul 2012 22:41 - 25 jul 2012 22:42- Otto
- Bezoeker
25 jul 2012 23:56Wellicht heb je ergens in je site handmatig verwijzingen aangemaakt, waardoor de index.php hardnekkig blijft bestaan?
- Betty
- Bezoeker
26 jul 2012 08:17Wanneer ik de standaard Joomla weer opnieuw laad (zoals Hilbert beschrijft), werkt de backend van Joomla niet meer
Ik heb nu nog steeds index.php in mijn URL staan, voor de rest werkt alles perfect.
- Konijnenmeer.nl
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
26 jul 2012 09:08En je htaccess.txt is hernoemd naar .htaccess?
En je hoster heeft geen aanvullende instructies voor de .htacces bij gebruik van de mod_rewrite?
- Otto
- Bezoeker
26 jul 2012 13:23 - 26 jul 2012 13:28Otto schreef : Je draait op een Unix/Linux server? Ja Linux icm Apache, aldus de Joomla systeeminformatie
En je htaccess.txt is hernoemd naar .htaccess? Ja
En je hoster heeft geen aanvullende instructies voor de .htacces bij gebruik van de mod_rewrite? Eerder in dit topic is beschreven hoe dat werkt bij Hostnet, heb ik ook zo uitgevoerd.
Dus het lijkt erop dat alles goed wordt uitgevoerd.
Wanneer ik verder kijk bij de Joomla systeeminformatie, staat er onder het tabblad maprechten alles op ingeschakeld. Alleen configuration.php staat op uitgeschakeld, is dat normaal?
- Konijnenmeer.nl
- Joomla!NL ontdekker
26 jul 2012 13:33Hierna dient u het htaccess-bestand indien uw webhosting pakket opgeleverd is na 4 augustus 2011 te worden gesynchroniseerd met de server, zodat uw instellingen worden geactiveerd.
Is dat bij jou van toepassing?
- Otto
- Bezoeker
26 jul 2012 13:35We vallen in herhaling staat ook in bericht #8Otto schreef : Als ik de FAQ van Hostnet even vlot bekijk, dan vind ik dit:
Hierna dient u het htaccess-bestand indien uw webhosting pakket opgeleverd is na 4 augustus 2011 te worden gesynchroniseerd met de server, zodat uw instellingen worden geactiveerd.
Is dat bij jou van toepassing?
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
26 jul 2012 13:43Kan zijn dat je configuration.php op 444 staat en dat is in principe goed voor de veiligheid. Als je iets in algemene instellingen wilt veranderen dan moet hem eerst even via ftp op 644 zetten en daarna weer terugzetten naar 444.Wanneer ik verder kijk bij de Joomla systeeminformatie, staat er onder het tabblad maprechten alles op ingeschakeld. Alleen configuration.php staat op uitgeschakeld, is dat normaal?
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 jul 2012 13:51@Jelle
Als settings op de host en in Joomla correct zijn dan moet de mod_rewrite goed werken.
Er wordt dus ergens iets over het hoofd gezien.
Bovendien is het soms handig om een vraag meermaals op een andere manier te stellen.
De lezer bepaalt uiteindelijk hoe de boodschap begrepen wordt en aankomt.
Gelukkig hebben wij niet allemaal dezelfde bagage.
- Otto
- Bezoeker
26 jul 2012 13:58 - 26 jul 2012 14:00Anders krijg ik nog steeds een 500 foutmelding.
Zal straks nog eens proberen om het .htacces opnieuw te synchroniseren (zoals al eerder was beschreven)
- Konijnenmeer.nl
- Joomla!NL ontdekker