Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

500 errors

500 errors

25 nov 2012 22:45
Hallo,

In google webmaster tools krijg ik een hoop 500 errors op www.west-point.nl . Van sommige weet ik de oorzaak, andere niet.

Bijvoorbeeld:
Als ik van de pagina www.west-point.nl/agenda op toevoegen agendapunt druk, zonder ingelogd te zijn, krijg ik een 500 error. Oplossing? Het menu alleen weergeven als mensen ingelogd zijn, maar dat wil ik ook weer niet, anders zoeken ze zich suf naar deze link.

Anderzijds:
Google webmaster tools geeft aan dat west-point.nl/fotos/fotobekijken/15125/f...k-death-label-night/ niet bereikbaar is. Dat klopt, want de pagina bestaat (al een tijdje) niet meer. Er wordt aangegeven 'met links van' :

west-point.nl/fotos/bekijkcategorie/17/f...-redactie?start=5148
forum.west-point.nl/fotos

Laatst gecrawld: 6-11-12
Voor het eerst gedetecteerd: 1-11-12

Ik gebruik de nieuwste Joomla 2.5, voor de rest geen bijzondere extensies. Ik heb géén idee waar de links gevonden worden of vandaan komen, dus ook niet hoe ik het op moet lossen. De fotogallerij waar nu naar verwezen wordt zal nog enkele maanden offline zijn, voor andere kan ik een redirect maken.

500 errors

25 nov 2012 23:38
Daarstraks deed mijn PC lastig, ik kan nu het topic niet meer editen. Ik heb in de .htacess een aantal 301 redirects gebeurd, dat werkt niet. Normaal kon het probleem me niet zoveel schelen, maar sinds we een nieuwe website hebben, wordt de site juist substantieel minder bekeken. Dat is ook de reden dat ik de errors weg wil hebben.

500 errors

26 nov 2012 08:48

zonder ingelogd te zijn, krijg ik een 500 error. Oplossing? Het menu alleen weergeven als mensen ingelogd zijn, maar dat wil ik ook weer niet, anders zoeken ze zich suf naar deze link.

Dat is geen 500 error maar een 404. Er komt alleen een verkeerde errorpagina en dat zit in je template vermoed ik. Maar anders zou je dus nog een 404 krijgen. Begrijp dat je dat menu-item wilt houden, maar kan je het niet naar een artikel linken of zo? Met uitleg dat ze in moeten loggen. Daar moet best iets op te verzinnen zijn.

Ook je fotopagina is dus een 404 error. Volgens mij kan je die ook via verwijzingsbeheer redirecten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

500 errors

26 nov 2012 17:10
Hallo Astrid,

Ben met de redirect manager aan de slag gegaan en heb een enorme hoeveelheid oude urls verwijderd (die niet meer te redirecten zijn). Enig idee waar deze urls vandaan komen? Google wellicht?

500 errors

26 nov 2012 19:24
Jammer dat ik mijn vorige post niet meer aan kan passen. Ik heb wederom een hoop werk gedaan, maar direct nadat alles geupdate is er er geen problemen mee open stonden, komen er nieuwe urls naar boven.

Urls met V3 (zeker half jaar oud)
Urls met V2 (jaren oud)
Urls met Kunena of eventlist (ouder dan een jaar)
Urls met Hwdphotoshare (maanden niet gebruikt)

etc.

Ik kan ze niet redirecten, hoogstens naar een 404. Ik vraag me dus af hoe ik nu verder moet.

500 errors

20 dec 2012 12:03
Sorry dat ik mijn eigen topic bump. Ik heb inmiddels 7100 redirects aangemaakt én elke dag duiken er oude urls op. Soms al van versies van websites van drie jaar terug. Ik blijf ze natuurlijk gestaat redirecten, maar heeft iemand een idee hoe deze urls in ****naam bovenkomen?
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.672 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie