Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Nederlands blijkt verkeerde taal

Nederlands blijkt verkeerde taal

28 jul 2012 18:52 - 28 jul 2012 18:55
#1
Bij de installatie van joomla 2.5 koos ik voor de Nederlandse versie. Achteraf blijkt dat een verkeerde keuze. Mijn website bedient bezoekers wereldwijd en niet alleen Nederlanders. De voertaal moet dus Engels zijn. Ik heb in de background wel ingesteld dat Engels de taal moet zijn maar dat helpt niet bij alles.

Sommige componenten volgen de default taal van de installatie. Nieuwe gebruikers krijgen een bevestigingsemail in het Nederlands.Ik heb al een Engels taalpakket geinstalleerd en als default gezet. Dat lost niet alles op.

Ik moet dus gewoon van de Nederlandse installatie af en zien dat ik een standaard Engelse installatie geinstalleerd krijg. Hoe organiseer ik dat?

Vast bedankt

Sjaak

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel (Nedelrands) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 28 jul 2012 18:55 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Sjaak Boer
  • Sjaak Boer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Nederlands blijkt verkeerde taal

28 jul 2012 19:23
#2
Heb je ook het taalpakket voor de front-end geïnstalleerd en op default gezet?
Het zal ook helpen als je de taal "Nederland" helemaal verwijderd via het extensiebeheer.

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Nederlands blijkt verkeerde taal

28 jul 2012 19:40
#3
@Jelle: Bedankt

@ Niels: Ja ik heb de talen voor zowel frontend als backend default gezet voor Engels.
Ik had al eens geprobeerd om Nederlands als taal te deinstalleren via de extensionsmanger. Dat levert de volgende foutmelding op: This language can't be uninstalled. It is protected in the database (usually en-GB)

Ik heb inmiddels 2 engelse taalpakketten gevonden en geinstalleerd; Australisch en USA. Ik weet dat En-GB de standaard taal is waarmee joomla geleverd wordt. Alleen kon ik dat taalpakket nergens vinden. Voor zover ik weet zit dat standaard al in joomla. Ik krijg er alleen mijn vinger niet achter hoe het actief te krijgen. of is En-GB toch nog ergens als download beschikbaar?

Sjaak
Discussie gesloten.
  • Sjaak Boer
  • Sjaak Boer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Nederlands blijkt verkeerde taal

28 jul 2012 20:06
#4
Erg vreemd, ik kan namelijk gewoon Nederlands verwijderen...

Maak eens een back-up van je MySQL server en verwijder uit de tabel _language de Nederlandse taal.
Misschien dat het werkt.

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Nederlands blijkt verkeerde taal

28 jul 2012 20:12
#5
Nog iets anders dat ik me ineens bedenk, kan het zijn dat je artikelen hebt die als ingestelde taal Nederlands hebben?
Dat zou een reden kunnen zijn voor het blokkeren in de database.

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Nederlands blijkt verkeerde taal

29 jul 2012 11:04
#6
Hallo Sjaak,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het maakt niet uit welke joomla taalversie je installeert. Zelfs als je de NL-versie installeert kan je nog gewoon een Engelstalige site maken en de taalbestanden en-GB worden altijd standaard mee geinstalleerd. Dus ik vermoed dat er iets anders niet goed zit in je installatie.
Het is ook niet nodig om extra taalbestanden toe te voegen of om taalbestanden te verwijderen. Als je een NL-installatie doet, kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld je backend in het Nederlands te zetten en je frontend in het Engels. Dat zou foutloos moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130

Nederlands blijkt verkeerde taal

30 jul 2012 11:29
#7
@N9iels: Ik heb alle artikelen op 'all' staan dat zou het dus niet moeten zijn.

@Astrid: Bedankt. Eigenlijk wist ik dat al maar ik kreeg het toch niet goed. Ik heb nog eens alle settingen voor language nagelopen. Alles op Engels gezet, en een keer op de database repair knop gedrukt. Het lijkt er nu op dat alles wel in Engels gaat.
Het ziet er naar uit dat het zich oplost zonder dat er veel aan gedaan is. De oorzaak niet gevonden en toch opgelost.

Bedankt voor jullie moeite.
Discussie gesloten.
  • Sjaak Boer
  • Sjaak Boer's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Nederlands blijkt verkeerde taal

30 jul 2012 11:34
#8
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.857 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie