Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

08 feb 2012 13:48
#1
Beste Joomlagebruikers,

Ik ben een nieuweling op Joomlagebied. Ik heb Joomla 2.5 geïnstalleerd en ik heb met Artisteer een template gemaakt voor de vereniging TeVoet. Dat template is te zien op:

www.ftriepmultimedia.nl/artisteer_sjabloon/page.html

Mijn Joomla 2.5 testversie staat op www.ftriepmultimedia.nl/tevoet/

Is er een eenvoudige manier om dit om te zetten in Joomla 2.5 template? En wat moet ik daarvoor doen? Is dat alleen een map CSS, HTML en Javascript maken of moet er nog meer gebeuren?

Bij voorbaat dank

Fred Triep
www.fredtriep.nl
Discussie gesloten.
  • ftriep
  • ftriep's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

08 feb 2012 13:58 - 08 feb 2012 14:00
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Nee zo gaat dat niet.
Je moet je template in artisteer openen en dan exporteren als zip.
Deze zip kun je vervolgens in Joomla bij extensiebeheer uploaden naar je Joomla site.
Was een kwestie van even googlen op "exporteren als zip artisteer" en je vindt deze .
Laatst bewerkt 08 feb 2012 14:00 door Lazy Garfield.
Discussie gesloten.

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

09 feb 2012 17:51 - 09 feb 2012 19:24
#3
Hoi Fred,

Volgens mij is dat een kwestie van jou versie openen en opslaan als 1.7/2.5 versie...

Grtz Peatsmoke

Edit Jelle.D: Ik heb je tekst aangepast omdat wij hier op het forum geen betaalde software illegaal doorgeven.
Laatst bewerkt 09 feb 2012 19:24 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Peatsmoke
  • Peatsmoke's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

10 feb 2012 17:09 - 10 feb 2012 17:09
#4

Peatsmoke schreef : Hoi Fred,

Volgens mij is dat een kwestie van jou versie openen en opslaan als 1.7/2.5 versie...

Grtz Peatsmoke

Edit Jelle.D: Ik heb je tekst aangepast omdat wij hier op het forum geen betaalde software illegaal doorgeven.


Beste Jelle,

Ik ben ook niet voornemens om de software door te geven, alleen om het template aan te passen. Voor zover ik weet, mag dat gewoon bij Artisteer. Ik heb ooit (in een 2.5-versie gelezen) dat je de templates die je maakt ook ter beschikking mag stellen aan anderen, alleen de gebruikte voorbeeldfoto's mag je dan niet gebruiken.

Uit de faqs van Artisteer:

Kan ik opnieuw verkopen of distribueren geëxporteerd Wordpress ™, Joomla! ™, Drupal ™ en Web Templates?
Ja, zolang je niet onder Artisteer foto objecten binnen uw kop (Header -> Voorgrond Foto), als die foto's zijn gelicentieerd van een 3rd party alleen voor eigen gebruik of in uw werk als adviseur. U mag opnieuw distribueren andere ontwerpen die u maakt, waaronder die met Artisteer header achtergrond foto's (Header -> Achtergrond), blikken, pagina-achtergronden en andere die graphics, en uw eigen foto objecten. OPMERKING: De bovenstaande beperking geldt alleen voor sjablonen die zijn gemaakt voor distributie. Er zijn geen beperkingen op het creëren van afzonderlijke webpagina ontwerpen en sjablonen voor uzelf en uw klanten.


Grtz. Peatsmoke
Laatst bewerkt 10 feb 2012 17:09 door Peatsmoke.
Discussie gesloten.
  • Peatsmoke
  • Peatsmoke's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 52

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

10 feb 2012 17:26
#5
Hallo,

Je reactie was verwijderd omdat deze niet aansloot bij de vraag van TS. TS heeft overduidelijk de handleiding van Artisteer niet gelezen en weet dus niet hoe hij een Artisteer template moet opslaan zodat hij hem kan importeren in Joomla. Vandaar ook dat jouw reactie bij ons overkwam als spam.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

Artisteerontwerp omzetten in Joomla 2.5 template

14 feb 2012 21:52
#6
Beste Peatsmoke,

Bedankt voor je aanbod om templates om te zetten.

Ik had versie 1.0 van Artisteer op mijn computer staan en daarmee kon ik geen Joomla template meemaken. Later heb ik gemerkt, dat mijn licentie ook werkt bij versie 3.0. Die heb ik gedownload en daarmee kon ik een template maken, dat ingelezen kon worden in Joomla 2.5. Mijn probleem is dus inmiddels opgelost.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie hulp. Dit forum is heel nuttig voor Joomlagebruikers

Fred Triep
Discussie gesloten.
  • ftriep
  • ftriep's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.906 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie