Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Welke CSS aanpassen?

Welke CSS aanpassen?

17 mrt 2012 16:03
Ik weet wat je bedoeld en normaal lukt het me daar ook wel mee maar nu wil het op de een of andere manier niet lukken.

Ik weet ook niet of ik het in de CSS moet zoeken of dat ik de diverse jpg en andere bestanden moet aanpassen ...... ?

Help help
  • Bruce the Boss
  • Bruce the Boss's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Welke CSS aanpassen?

18 mrt 2012 20:08
Dag Bruce

Het blijft een lastige opgave en ik sluit me aan bij het vorige bericht om zelf ook te experimenteren met Firebug.
Als ik daar wat mee stoei dan kom ik tot de volgende suggesties:
Code:
#header width: 80% margin-left: 10% #top width: 80% margin-right: 10% #content_wrapper width: 80% margin-left:10% #showcase_overlay width: 80% #base_bg width: 80% margin-left: 10%

Als het nog smaller moet dan 80% vervangen door bv. 70% en de margins door 15%

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Welke CSS aanpassen?

19 mrt 2012 21:21
Ik krijg het idee dat het niet haalbaar is wat ik wil.

De site aanpassen naar een resolutie van 1024 x 768 is geen probleem maar op elke andere resolutie ziet de site er dan niet goed uit (de site verschuift dan steeds verder naar links toe). En bij een resolutie van b.v. 1280 x 800 vind ik de achtergrond wel erg dominant overkomen.

Is dit nu een kwestie van "spelen" met de CSS of is dit inherent aan het smaller maken van de site en je vastpinnen aan 1 resolutie?

Wat is je (jullie) tip hierin want ik kom zo niet echt verder met de site.
  • Bruce the Boss
  • Bruce the Boss's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

Welke CSS aanpassen?

19 mrt 2012 21:44
Het lijkt me inderdaad lastig haalbaar omdat in de basis de site anders is opgebouwd en je ten dele veranderingen doorvoert die een beperkt effect hebben.
Je zou je opdrachtgever kunnen adviseren om de site eens op een groot beeld te bekijken, veel klanten zullen daar al over beschikken en zal hij opzien van verhouding voor en achtergrond.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.705 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie