Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

10 mei 2012 12:26
#1
Beste Joomla-gebruikers!

Ik ben al flink wat jaartjes in de weer met Joomla en ben op zich redelijk bekend met het maken van de nodige aanpassingen, maar momenteel loop ik tegen een layout-geval aan, waar ik niet zo 1-2-3 mee uit de voeten kan.

Op dit moment ben ik bezig met een site waar voornamelijk foto's op zullen komen te staan. Hierdoor wordt er grofweg gezegd maar met 1 extensie gewerkt; DatsoGallery.

In principe is de homepage opgebouwd uit de galerij zelf (hoofdcomponent) en wat modules die bij DatsoGallery horen. Zo ziet alles er als 1 geheel uit, maar vind er technisch gezien een overlap plaats tussen modules en het hoofdcomponent.

Hier komen de twee vragen:

1) Is het op de een of andere manier mogelijk om per pagina te bepalen welke modules worden meegeladen en welke niet? Bij mijn weten kan dit alleen tot op zekere hoogte.

2) Is het mogelijk de breedte van het hoofdcomponent per pagina te bepalen? Nu heb je aan de linkerzijde een kolom met enkele modules (onder elkaar), en rechts het hoofdcomponent.
Ik weet dat je normaal modules kunt aan- en uitzetten per artikel/menu, maar in dit geval hebben alle pagina-loads te maken met het hoofdcomponent (daarbij kun je -bij mijn weten- modules alleen in z'n geheel in- of uitschakelen).
-- Tegelijkertijd zou ik dan graag zien dat het hoofdcomponent (op geselecteerde component-pagina's) niet meer een 'rechterkolom' is, maar de gehele ruimte benut.

Voorbeeld:

####### Home #######
Linkerkolom: 2 á 3 modules
Rechterkolom (Mainbody): hoofdcomponent (DatsoGallery hoofdgalerij)

Wanneer je dan op een foto uit de galerij klikt, zou ik graag zien:

####### Bij doorklik van een categorie naar de daadwerkelijke fotopagina met 100 foto's ########
Linkerkolom: verdwenen
Rechterkolom: geen kolom meer, maar de gehele paginabreedte, zonder modules en dus ipv 2 á 3 kolommen aan foto's nu 5 á 6 kolommen breed.

Hopelijk klinkt de uitleg een beetje logisch ;-)

Het zou mogelijk moeten zijn om dit in elkaar te knutselen, maar de vraag is; Hoe?
Heeft iemand een idee? Via modules/plugins? Of toch echt door in de template-files duiken en suffixes in te stellen?

Alvast bedankt! :)
Discussie gesloten.
  • Jaamlo
  • Jaamlo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

10 mei 2012 13:51
#2
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Hopelijk klinkt de uitleg een beetje logisch

Een hele lap uitleg en wensen, maar met een link naar je site zou de leden een hoop duidelijkheid verschaffen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13595

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

10 mei 2012 14:01
#3

1) Is het op de een of andere manier mogelijk om per pagina te bepalen welke modules worden meegeladen en welke niet? Bij mijn weten kan dit alleen tot op zekere hoogte.

Installeer Advanced Module Manager van NoNumber. Daar kan je bijna alles mee regelen.
En dit geldt ook voor 2) overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37127

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

12 mei 2012 08:39
#4
Hallo, en dank voor de reacties!

De site staat op dit moment lokaal, maar is (technisch) goed vergelijkbaar met de demo-site van DatsoGallery op www.datso.fr/en/datsogallery-demo.html

Rechts het aangehaalde hoofdcomponent, links de modules.

Astrid, top! Ga ik proberen :cheer:
Discussie gesloten.
  • Jaamlo
  • Jaamlo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10

Weergave per pagina kunnen instellen (modules, mainbody)

12 mei 2012 09:46
#5
Astrid, Advanced Module Manager blijkt inderdaad in één klap al mijn vragen te beantwoorden! :silly:
Heel handig dat je de weergave van modules kunt toewijzen aan individuele SEF-adressen.

Bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • Jaamlo
  • Jaamlo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 10
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.090 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie