Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
afbeelding plaatsen in alle pagina's behalve homepage
22 sep 2012 22:02
Als je de afbeelding bij mijn vorige antwoord bekijkt zie je dat er wel een wrap div staat maar geen css definities,
Voor de slider moet je een afbeelding maken die alleen het gedeelte bevat dat op de voorpagina onder de streep afbeelding komt, nu bevat de slider afbeelding (ie bijlage1 )ook een gedeelte van de verdere achtergrond afbeelding.
bijlage 1
bijlage 2
Voor de slider moet je een afbeelding maken die alleen het gedeelte bevat dat op de voorpagina onder de streep afbeelding komt, nu bevat de slider afbeelding (ie bijlage1 )ook een gedeelte van de verdere achtergrond afbeelding.
bijlage 1
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
bijlage 2
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
23 sep 2012 10:07
Ik geloof dat wij langs elkaar heen praten.
Zoals ik zei, ik heb het even teruggezet naar het oude omdat ik de afbeelding zoals ik die van jou moest maken en ook heb gedaan, nog steeds niet zie.
Ik heb in de index.php de wrap gezet zoals aangegeven, ik heb in de css file ook de wrap gezet zoals je gezegd had en toch zie ik de afbeelding niet.
Ik krijg steeds hetzelfde antwoord en ik doe steeds wat je zegt ...
Zoals ik zei, ik heb het even teruggezet naar het oude omdat ik de afbeelding zoals ik die van jou moest maken en ook heb gedaan, nog steeds niet zie.
Ik heb in de index.php de wrap gezet zoals aangegeven, ik heb in de css file ook de wrap gezet zoals je gezegd had en toch zie ik de afbeelding niet.
Ik krijg steeds hetzelfde antwoord en ik doe steeds wat je zegt ...
- Bigmama
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
23 sep 2012 10:27
Ik kan dit verhaal niet helemaal volgen, maar gebruik je verschillende templates? 1 voor je homepage en 1 voor de rest?
Zo te zien zit die streep er al netjes in en zou ik 1 template voor alles gebruiken. Enige dat je volgens mij moet bekijken is of die slider gekoppeld is aan een modulepositie. Zo ja, dan is er geen probleem, zo nee, dan moet je die ombouwen naar een modulepositie die je dus vanuit de backend kunt "aansturen".
Zo te zien zit die streep er al netjes in en zou ik 1 template voor alles gebruiken. Enige dat je volgens mij moet bekijken is of die slider gekoppeld is aan een modulepositie. Zo ja, dan is er geen probleem, zo nee, dan moet je die ombouwen naar een modulepositie die je dus vanuit de backend kunt "aansturen".
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 sep 2012 10:52
Ik gebruik een template. Maar laat alleen op de homepage de slide met bijbehorende achtergrond afbeelding zien. Nu zit er in die achtergrond afbeelding een streep en die zou ik wel graag op alle andere pagina's laten zien ... en dat wil dus niet lukken ...
Ik denk dat de slider niet aan een positie is gekoppeld, tekstbureaustiphout.nl/index.php?tp=1&template=bareing
Bij mij zijn hier de posities zichtbaar ... hoop voor jullie ook ... kan op mijn tablet geen printscreen maken ...
Ik denk dat de slider niet aan een positie is gekoppeld, tekstbureaustiphout.nl/index.php?tp=1&template=bareing
Bij mij zijn hier de posities zichtbaar ... hoop voor jullie ook ... kan op mijn tablet geen printscreen maken ...
- Bigmama
-
23 sep 2012 12:17
Probleem is dat je aangeeft dat het niet werkt, maar wanneer ik dan op de website kijk lijkt het alsof er niets is veranderd (waarschijnlijk omdat je eea weer naar de oude situatie hebt terug gezet).
Vriendelijk verzoek om eea te laten zodat we kunnen zien waar het precies misgaat.
voor de wrap wordt de css definitie
Vergeet de overflow:hidden niet anders is de afbeelding niet zichtbaar
Voor de slider wordt de css definitie
De getallen in de background definitie bepalen de horizontale resp. vertikale positionering.
Die moet je zelf even aanpassen zodat afbeeldingen mooi op elkaar aansluiten.
Mocht het het niet helemaal lukken dan aub laten staan odat we kunnen zien wat er precies misgaat.
Vriendelijk verzoek om eea te laten zodat we kunnen zien waar het precies misgaat.
voor de wrap wordt de css definitie
Code:
#wrap {
background: url("../images/streep.jpg") repeat-x scroll 0 290px transparent;
overflow: hidden;
}
Voor de slider wordt de css definitie
Code:
#bg-slide{
background:url("../images/bg_slider.jpg repeat-x scroll 0 0 transparent")}
De getallen in de background definitie bepalen de horizontale resp. vertikale positionering.
Die moet je zelf even aanpassen zodat afbeeldingen mooi op elkaar aansluiten.
Mocht het het niet helemaal lukken dan aub laten staan odat we kunnen zien wat er precies misgaat.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
23 sep 2012 14:22
Het staat er zoals hierboven beschreven, maar de afbeelding is niet zichtbaar ...
De css aangepast, de afbeeldingen waren al geupload ...
Ik heb ook de afbeelding als gif er in gezet, met het gedeelte waar de streep moet doorzichtig, nu zie ik nergens meer mijn streep ...
De css aangepast, de afbeeldingen waren al geupload ...
Ik heb ook de afbeelding als gif er in gezet, met het gedeelte waar de streep moet doorzichtig, nu zie ik nergens meer mijn streep ...
- Bigmama
-
23 sep 2012 14:40
Check even de url van de afbeelding (waarschijnlijk heb je de css definitie gekopieerd vanuit het forum) want de afbeelding kan niet worden gevonden.
Met het kopiëren zijn er extra tekens meegekomen.
Met het kopiëren zijn er extra tekens meegekomen.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
23 sep 2012 14:43
Nee hoor, daar zit het probleem niet ...
- Bigmama
-
23 sep 2012 14:45 - 23 sep 2012 14:48
Jawel hoor, er staat namelijk nog een ; achter jpg. KIjk maar met Firebug. Wanneer je die weghaalt wortd de afbeelding zichtbaar.
Daarna 290px aanpassen naar 315px.
Daarna 290px aanpassen naar 315px.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
23 sep 2012 15:33
Thanks, soms zit het in hele kleine dingen waar je gewoon overheen kijkt!?
Het werkt! Ik wil nu wel dat de streep achter het leesgedeelte wegvalt, maar ik ga gewoon weer wat proberen! Deze kan dicht!
Het werkt! Ik wil nu wel dat de streep achter het leesgedeelte wegvalt, maar ik ga gewoon weer wat proberen! Deze kan dicht!
- Bigmama
-
23 sep 2012 17:19 - 23 sep 2012 17:21
Nog niet helemaal gelukt ... de streep staat er, maar die wil ik in het midden tussen het menu en de teksten niet zien, kan dat, of vraag ik nu het onmogelijke? Ik heb al geprobeerd om aan verschillende items een andere achtergrond te plaatsen, maar ik krijg het gat net niet dicht ...
Laat maar, ik heb de marges gewijzigd en het is nu zoals ik het hebben wil!
Thanks voor allen die mee hebben willen kijken.
Heerlijk dat Joomla, je blijft ervan leren!
Laat maar, ik heb de marges gewijzigd en het is nu zoals ik het hebben wil!
Thanks voor allen die mee hebben willen kijken.
Heerlijk dat Joomla, je blijft ervan leren!
- Bigmama
-
23 sep 2012 17:27
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.909 seconden