Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Lettertypes toevoegen
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 14:03
Goedendag allemaal,
Kan iemand mij informeren aangaande het toevoegen van een lettertype in joomla 2.5
Greeetzz Fred
Kan iemand mij informeren aangaande het toevoegen van een lettertype in joomla 2.5
Greeetzz Fred
- FredS59
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 14:21
Je kunt het gebruik van afwijkende fonts aansturen in de css van je template.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 15:07
dat begrijp ik maar moet ik deze fysiek ook toevoegen? waar haal ik die vandaan?
Heb je een voorbeeld hiervan?
Greeetz Fred
Heb je een voorbeeld hiervan?
Greeetz Fred
- FredS59
- Bekend met Joomla!NL
-
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 17:15 - 02 okt 2012 17:17
Er zijn meerdere opties:
1) Google Fonts Je kiest het font/de fonts die je wilt gebruiken en kopieert de link naar het head gedeelte van de index.php van je template.
In het css bestand roep je de font aan zoals aangeven op de Google Fonts pagina.
2) Wanneer je een font wilt gebruiken dat niet bij Google Fonts voorkomt dan kun je van deze optie gebruik maken.
3) Er zijn ook Joomla font extenties, zoals Cufon, maar die werken met javascript, persoonlijk ben ik daar geen fan van
1) Google Fonts Je kiest het font/de fonts die je wilt gebruiken en kopieert de link naar het head gedeelte van de index.php van je template.
In het css bestand roep je de font aan zoals aangeven op de Google Fonts pagina.
2) Wanneer je een font wilt gebruiken dat niet bij Google Fonts voorkomt dan kun je van deze optie gebruik maken.
3) Er zijn ook Joomla font extenties, zoals Cufon, maar die werken met javascript, persoonlijk ben ik daar geen fan van
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 17:45
Bedankt hier kan ik wel wat mee denk ik.... echter zag ik dat het lettertype wat ik nodig heb Calibri is niet beschikbaar op google webfonts ??
Wat nu te doen...
Greeetzzz Fred
Wat nu te doen...
Greeetzzz Fred
- FredS59
- Bekend met Joomla!NL
-
Lettertypes toevoegen
02 okt 2012 19:14 - 02 okt 2012 19:18
Optie 2
Het font bestand uploaden bij FontSquirel.
Zip bestand downloaden en uitpakken op PC.
De benodigde bestanden (alleen font bestanden en stylesheet.css) in een map plaatsen (bijv fonts) in je template map en een @import rule in template.css plaatsen.
Het font bestand uploaden bij FontSquirel.
Zip bestand downloaden en uitpakken op PC.
De benodigde bestanden (alleen font bestanden en stylesheet.css) in een map plaatsen (bijv fonts) in je template map en een @import rule in template.css plaatsen.
Code:
@import(pad naar stylesheet.css);
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.686 seconden