Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Actieve status wil maar niet de aangegeven stijl aannemen
07 okt 2012 23:18
Hoi,
Wàt ik ook probeer: de actieve status van een menu wordt niet gezien en dus niet getoond.
Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid omtrent de actieve status kan geven, zodat het mij wèl gaat lukken om een actieve status met een kleur of plaatje te stijlen.
stylesheet: waarbij de hover correct is, maar de actieve status niet. Met meer dan verschillende names geprobeerd..... wat doe ik fout?
index.php code die het menu dat geladen wordt automatisch uitspuugt is:
Uiteraard heb ik in de stylesheet ook al met bijv a:current.active.parent (met of zonder punten) geprobeerd. Soms de a ervoor en soms de a erachter, nav divers forums. Maar niets helpt.
Voorbeeldlinks
www.scoutinghaaren.nl/test/index.php/bevers
demo.testjoy.nl/phoenix25/index.php/5-7jaar
alvast mijn dank voor de hulp
Wàt ik ook probeer: de actieve status van een menu wordt niet gezien en dus niet getoond.
Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid omtrent de actieve status kan geven, zodat het mij wèl gaat lukken om een actieve status met een kleur of plaatje te stijlen.
stylesheet: waarbij de hover correct is, maar de actieve status niet. Met meer dan verschillende names geprobeerd..... wat doe ik fout?
Code:
ul#joycemenu li a:hover
{
color: #fff;
background: transparent;
border-color: #aaab9c #fff #fff #ccc;
}
div.joycemenu.menu ul#joycemenu li.active span a
{
background: transparent;
}
[b]of[/b]
ul#joycemenutop li a:hover
{
background: #aaab9c;
height: 20px;
}
a.active
{
background: #aaab9c;
height: 20px;
}
index.php code die het menu dat geladen wordt automatisch uitspuugt is:
Code:
<ul id="joycemenutop" class="menu">
<li class="item-103 current active parent">
(en in de andere template:
<ul id="joycemenu" class="menu">
<li class="item-109 current active parent">
<a title="Bevers" href="/phoenix25/index.php/5-7jaar">
</li>
Uiteraard heb ik in de stylesheet ook al met bijv a:current.active.parent (met of zonder punten) geprobeerd. Soms de a ervoor en soms de a erachter, nav divers forums. Maar niets helpt.
Voorbeeldlinks
www.scoutinghaaren.nl/test/index.php/bevers
demo.testjoy.nl/phoenix25/index.php/5-7jaar
alvast mijn dank voor de hulp
- Esjoy
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
08 okt 2012 10:45
Is demo.testjoy.nl de website waar het omgaat, afgaande op de codes die je in je bericht hebt staan?
Wanneer ik namelijk op die site kijk dan heeft die website gewoon een andere (lichtroze) kleur voor het actieve menu-item.
De enige keer wanneer dat niet zo is, is wanneer je de website opent en dat heeft er mee te maken dat het home menu-item niet als default is ingesteld bij Menubeheer.
Wanneer ik namelijk op die site kijk dan heeft die website gewoon een andere (lichtroze) kleur voor het actieve menu-item.
De enige keer wanneer dat niet zo is, is wanneer je de website opent en dat heeft er mee te maken dat het home menu-item niet als default is ingesteld bij Menubeheer.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
08 okt 2012 14:31
Hoi,
Het gaat niet om het rode - lichtroze menu. Dat is een standaard menu in de standaard scoutingtemplate. Dus dat klopt dat ie actieve status het wel werkt.
Maar wanneer ik die code toepas op het iets eenvoudiger speltakkenmenu, waar 'Bevers' staat, dan wil de actieve status niet correct verschijnen.
Ik heb het dus over het horizontale menu die je ziet...
Wanneer je met firefox en firebug werkt, kun je het menublokje met de tekst Bevers (of welpen, etc.) selecteren en dan zie je dat dit de div joycemenu heeft. Bij de andere site heb ik heb joycemenutop genoemd. Maar code komt zo goed als met elkaar overeen op wat stijl kleurverschillen na.
Alvast bedankt voor het kijken hoe ik wel een werkende actieve status krijg.
Het gaat niet om het rode - lichtroze menu. Dat is een standaard menu in de standaard scoutingtemplate. Dus dat klopt dat ie actieve status het wel werkt.
Maar wanneer ik die code toepas op het iets eenvoudiger speltakkenmenu, waar 'Bevers' staat, dan wil de actieve status niet correct verschijnen.
Ik heb het dus over het horizontale menu die je ziet...
Wanneer je met firefox en firebug werkt, kun je het menublokje met de tekst Bevers (of welpen, etc.) selecteren en dan zie je dat dit de div joycemenu heeft. Bij de andere site heb ik heb joycemenutop genoemd. Maar code komt zo goed als met elkaar overeen op wat stijl kleurverschillen na.
Alvast bedankt voor het kijken hoe ik wel een werkende actieve status krijg.
- Esjoy
- Joomla!NL ontdekker
08 okt 2012 17:46 - 08 okt 2012 17:48
Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is want het werkt gewoon met de volgende css definitie
Misschien is het handig om de stijleditor van Firefox te gebruiken (Shift +F7) icm Firebug. Zo kun je zoeken hoe de juiste css definitie moet worden opgesteld die ook werkt.
Code:
ul#joycemenu li.active a {
background: none repeat scroll 0 0 blue;
}
Misschien is het handig om de stijleditor van Firefox te gebruiken (Shift +F7) icm Firebug. Zo kun je zoeken hoe de juiste css definitie moet worden opgesteld die ook werkt.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
08 okt 2012 22:39 - 08 okt 2012 22:40
Hartstikke bedankt!
Je wilt niet weten hoelang ik hier op gezeten heb, en ik weet nog steeds niet wat ik nou steeds fout deed.
Maar hij werkt nu wel (op beide omgevingen)
Ontzettend bedankt dus! (het bewijst maar weer hoe simpel soms een oplossing kan zijn die niet meer gezien wordt.)
Je wilt niet weten hoelang ik hier op gezeten heb, en ik weet nog steeds niet wat ik nou steeds fout deed.
Maar hij werkt nu wel (op beide omgevingen)
Ontzettend bedankt dus! (het bewijst maar weer hoe simpel soms een oplossing kan zijn die niet meer gezien wordt.)
- Esjoy
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.768 seconden