Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Template beez5: plaatje met bananen verwijderen
14 okt 2012 22:28
Wie o wie kan mij helpen. Ik ben bezig met een website en gebruik de template beez5. Nou probeer ik het plaatje met de bananen weg te halen en daar een eigen logo te plaatsen, maar ik kom er maar niet achter hoe dat moet. Hoe doe ik dit???
- Seb
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
14 okt 2012 22:36
Hallo Seb,
Installeer Firefox en Firebug op je computer en kunt zelf eenvoudig de CSS ontleden en de paden naar afbeeldingen vinden.
Installeer Firefox en Firebug op je computer en kunt zelf eenvoudig de CSS ontleden en de paden naar afbeeldingen vinden.
- Otto
- Bezoeker
14 okt 2012 22:50
Dank voor je bericht. Ik heb firebug geinstalleerd maar heb nu geen idee hoe dat verder werkt, zou je me nog kunnen uitleggen hoe dat moet, alvast bedankt!!
- Seb
- Nieuw op Joomla!NL
14 okt 2012 22:53 - 14 okt 2012 22:54
Hallo Seb,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even ter aanvulling op Otto hier bij dezelfde tip maar dan met link. Als je een link naar je website hebt kunnen de leden eventueel meekijken.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Edit Peter: Ik zie net dat je hem al gevonden hebt!
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even ter aanvulling op Otto hier bij dezelfde tip maar dan met link. Als je een link naar je website hebt kunnen de leden eventueel meekijken.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Edit Peter: Ik zie net dat je hem al gevonden hebt!
- Peter
- Algemeen Moderator
14 okt 2012 23:04
Super dat jullie mij willen helpen. Ik ben nog echt een leek op dit gebied, het is allemaal ingewikkelder dan ik had gedacht. De link naar de website is
www.metselbedrijfwoltjer.nl/temp/
. Zoals jullie zien ben ik er nog niet echt ver mee. Ik was ook al bezig met een contactformulier, maar ook daar heb ik nog problemen mee, maar de vraag die ik daarover heb, zal ik stellen op een andere plek op dit forum.
- Seb
- Nieuw op Joomla!NL
14 okt 2012 23:40
Je kunt dit aanpassen door naar "template beheer" >> "Templates">> "Beez5 gegevens en bestanden" >> "Bewerk template hoofdpagina" te gaan en in dat bestand het deel van de code opzoeken dat gaat over "Header-image". Pas de bestandsnaam aan naar de nieuwe afbeelding.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
- Peter
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.893 seconden