Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Kan mijn topmenu omlaag?

Kan mijn topmenu omlaag?

15 okt 2012 16:12
#1
Hallo,

ik gebruik het template beez2 en wil graag mijn logo en naam van de praktijk boven het topmenu hebben.
Ik heb alleen geen idee of dit mogelijk is en wanneer dat mogelijk is hoe ik dat dan moet realiseren.

Kan iemand me wijzer :) maken?

Corné
www.menscontext.nl
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

15 okt 2012 17:41
#2
Ga eens naar de personal.css regel 141
Code:
#header ul.menu { -moz-border-bottom-colors: none; -moz-border-left-colors: none; -moz-border-right-colors: none; -moz-border-top-colors: none; background: url("../images/personal/ecke.gif") repeat-x scroll left top #E0E0E0; border-color: #DDDDDD -moz-use-text-color -moz-use-text-color; border-image: none; border-right: 0 none; border-style: solid none none; border-width: 1px 0 0; display: block; left: 0; margin: 0 10px; padding: 0; text-align: left; top: 0; }

En verander eens onderin "top" naar bv 150.
Discussie gesloten.

Kan mijn topmenu omlaag?

15 okt 2012 18:54 - 15 okt 2012 18:55
#3
Dank voor de snelle reactie!

Ik krijg het onderstaande te zien in Notepad++, dus geen top te wijzigen naar 150.
Deze regel simpelweg toevoegen onder border-top, had ook niet het gewenste resultaat.

Suggesties?

Dank!

Code:
/* ++++++++++++++ lists, skiplinks ++++++++++++++ */ #header ul.menu { /* top:62px; */ top:0em; padding: 0px 0px 0px 0 ; background:#e0e0e0 url(../images/personal/ecke.gif) top left repeat-x ; border:0 ; text-align:left; left:0px; display:block; margin:0px 10px 0 10px; border-top:solid 1px #ddd; }
Laatst bewerkt 15 okt 2012 18:55 door 013medic.
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

15 okt 2012 19:52
#4
Ik vond bovenaan inderdaad zojuist wel top:0em; dit heb ik veranderd in 150 250 en nog meer andere waardes maar dan verdween het topmenu. Vervolgens vond ik het nergens meer terug. Ook niet bij een waarde van 2500.

Suggesties?
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

16 okt 2012 00:25 - 16 okt 2012 00:29
#5
Ik zie dat je template een aanpassing is van de beez20 template.
De beez20 template is voor een groot deel gedefinieerd in EM ipv px. De positie van het top menu staat ook in 'em'.
1em is gelijk aan de grootte van de font-size van het element waarin de em wordt gebruikt, dus als de font-size 16px voor een element is, dan is 1em=16px.
Het is dus niet vreemd dat je het top menu niet meer kunt vinden wanneer je een waarde van 150 gebruikt, want dat betekent dat de positie 16x150=2400px is (er even vanuit gaande dat de font-size op 16px staat ingesteld).

Om de positie van het top menu te wijzigen is het meest eenvoudige om de eenheid em te wijzigen in px.
Laatst bewerkt 16 okt 2012 00:29 door AladinSane.
Discussie gesloten.

Kan mijn topmenu omlaag?

16 okt 2012 21:33
#6
AladinSane had gelijk.

Het topmenu is nu naar beneden te verplaatsen. Maar ik kom er nu achter dat mijn Logo en Naam van de praktijk dan blijft staan.

Hoe krijg ik deze dan helemaal naar boven?

Nu schuift het als het ware voor mijn Logo en naam.

Groet Corne
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

16 okt 2012 22:53 - 16 okt 2012 22:54
#7
De meest eenvoudige manier is volgens mij om het menu op position-1 te zetten. Op deze manier staat het menu onder het logo.
Je hoeft op deze manier ook geen css definities aan te passen om het menu naar beneden te krijgen.
Laatst bewerkt 16 okt 2012 22:54 door AladinSane.
Discussie gesloten.

Kan mijn topmenu omlaag?

16 okt 2012 23:43
#8
Deze staat al op position 1, heb position 2 geprobeerd (kruimelpad) maar dan wordt het hele topmenu veranderd.

Helaas..
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

17 okt 2012 00:51
#9
Ik ben nog even verder gaan puzzelen, Ik ben nu zover door bij regel 91 van personal.css de px te veranderen naar 42 dat het topmenu zichtbaar is. Het logo en de naam moeten daar nu alleen nog boven komen.

Mogelijk ben ik verkeerd gaan zoeken maar ik doe in ieder geval mijn best ;)

Wie helpt me om het allemaal op een rijte te krijgen?


Corné

Thanx in advance
Code:
/* ########################## logo ########################### */ #logo span { color:#fff; padding-left:50px; font-size:0.3em !important; text-transform:none; font-family:arial, sans-serif } #all #header {padding-top: 42px ; } .logoheader { background: #ffffff URL(../images/personal/personal2.png) no-repeat bottom right ; color:#fff; min-height:150px; margin:0em 10px 0 10px !important; } h1#logo { font-family: 'Titillium Maps', Arial; padding:0.9em 20px 20px 10px; text-transform:uppercase; font-weight:normal; margin-top:0; } #line { width:98% ; max-width:100% ; top:0px; left:0px; padding:5px 10px !important; margin-right:10px; text-align:right; }
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

17 okt 2012 09:21
#10
Ipv de posities met CSS te gaan wijzigen is het denk ik beter om dan een wijziging in de index.php te maken en daar de code voor het plaatsen van het logo en het menu om te wisselen.
Discussie gesloten.

Kan mijn topmenu omlaag?

17 okt 2012 13:00
#11
Hmmm, dat heb ik n og nooit gedaan hoe doe ik dat?
Discussie gesloten.
  • 013medic
  • 013medic's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 92

Kan mijn topmenu omlaag?

17 okt 2012 14:00
#12
Op regel 139 van de index.php staat de code die de modulepositie position-0 bepaalt.
Die code
Code:
<jdoc:include type="modules" name="position-0" />
haal je daar weg en plaats die op regel 111 tussen
Code:
<div id="header"> en <div class="logoheader">
Daarna weer even de css aanpassen.


Maak voor de zekerheid even een back-up van de index.php
Discussie gesloten.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.211 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie