Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Zeer irritant css probleem

16 okt 2012 18:24 - 16 okt 2012 22:40
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het maken van een template voor 2.5.6.
bijgaand de url members.casema.nl/endlessriver/test.html

De wrapper is licht geel. Het gaat om de linker sidebar. Ik heb het nu zo dat als de tekst in de midden langer worden de sidebar meeloopt. Echter er moet een module in komen die nu onderin staat.Ik heb inmiddels geprobeerd wat er gebeurd als ik een module toevoeg en die komt inderdaad onderin. Moet dus naar boven.
De css zit als block in de pagina.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe of over het hoofd zie??

Edit Jelle.D: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels: forum.joomlanl.nl/forum/regels .
Dit forum wordt gerund door vrijwilligers. Als je geen antwoord op je vraag krijgt dan is er blijkbaar niemand aanwezig op het forum die een antwoord weet.
  • end66
  • end66's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

16 okt 2012 23:12
Wat er mis gaat is dat de structuur van de template niet correct is (en dat is nog zachtjes uitgedrukt, sorry :( ).
Maak eerst een goede structuur die netjes gefloat wordt ipv positioneren dmv grote margin-left en margin-right, want op de manier zoals je het nu doet gaat het zeker verkeerd en al helemaal als je moet gaan aanpassen voor andere browsers.

Als je weinig ervaring hebt met CSS is het misschien handiger om een van de standaard templates eens goed uit te pluizen om te zien hoe eea daar in elkaar steekt qua structuur- en CSS opbouw of om voor een blanco template te kiezen zoals bijv. deze

17 okt 2012 09:16
Excuses, het was niet mijn bedoeling om te postbumpen.
  • end66
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

17 okt 2012 09:19
Ik had eerst alles netjes gefloat maar dan kom ik er niet erg uit. Mijn redenering is dat de linker sidebar in de div van de inhoud/content zou moeten om mee te lopen met de lengte van de inhoud.
Lastig punt vind ik dat de linker sidebar veel hoger staat dan de inhoud. Ik ga weer e.e.a. proberen.
  • end66
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

17 okt 2012 09:49 - 17 okt 2012 09:55
Voor het content gedeelte met een linker- en rechterkolom zou ik de volgende structuur aanhouden.
Code:
<div id="bodyContent"> <div id="first"> <div id="mainContent"> Content </div> <div id="left"> Linkerkolom </div> </div> <div id="right"> Rechterkolom </div> </div>
Voorwat betreft het floaten: een deel van de css definitie zou nu moeten zijn:
Code:
#first{float:left}; #mainContent{float:right}; #left{float:left;} #right {float:right;}

In deze structuur loopt de linker kolom mee met de hoogte van de mainContent. Ivm Google indexatie staat in de structuur de maincontent als eerste en wordt mbv CSS in de juiste positie gezet.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.656 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie