Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Lees meer artikel, in een nieuwe pagina

25 okt 2012 10:14 - 25 okt 2012 10:16
Geachte Joomla kenners,

Ik heb een joomla 2.5 template zelf gemaakt en het lukt aardig, alléén als ik een artikel met een "lees meer" knop op de site plaats, opent hij niet in een nieuwe pagina/venster maar op de zelfde scherm als waar het artikel zelf staat. Nou heb ik het hele forum door gespit, hier en daar wat oplossingen tegen gekomen die net niet goed genoeg waren op dit probleem op te lossen.

Het opmerkelijke bij andere(standaard) templates, is dat ze een map(folder) hebben die HTML heet, waar qua code alles wordt geregeld. Dus bijvoorbeeld: beez5\html\com_content\category. Bij elke template is dat anders. Om de artikelen op de frontpage te plaatsen van de website, maak ik gebruik van QMini News.

Van wie krijg ik een duw in de goede richting?

Alvast bedankt.
  • B-Scorpion
  • B-Scorpion's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

25 okt 2012 10:54
Hallo B-Scorpion,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Gebeurt dat ook bij blogweergave of alleen bij QMini News?
De bestanden in de map html van een template zijn de zogenaamde template overrides. Hiermee worden de joomla core bestanden voor een bepaalde view overruled. Vermoed echter niet dat je het hiermee in jouw geval op kunt lossen.

Zou eerst eens kijken of het ook bij een blogweergave gebeurt, en of je het ook hebt als je een standaard template selecteert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

25 okt 2012 11:57
Astrid,

Dank voor de warme welkom en snelle reactie. Bij blog weergave doe hij het wel goed. Ik was inderdaad met de html folder bezig om te kijken als ik dat aan de praat zou krijgen, maar tevergeefs. Bij een standaard template doet hij het ook goed. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het met QMini news exact hetzelfde doet?
  • B-Scorpion
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

25 okt 2012 12:03
Ik heb een beetje mijn twijfels over die module. Zie dat hij wel op de JED staat, maar zonder 2.5 icoontje. Misschien eens proberen met een andere module zoals bijvoorbeeld deze ?
Neem aan dat je module op een modulepositie staat en niet met loadposition in een artikel is gezet? Vermoed niet dat dat de oorzaak is, maar je weet maar nooit............
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

25 okt 2012 15:14 - 25 okt 2012 15:15
Dank voor de instructies; Het is voor een groot deel opgelost. Ik kan nu een artikel in een nieuw pagina openen. Het punt nu is, dat mijn artikel niet boven verschijnt, maar halverwege de nieuwe pagina. Heb ik iets bij de instellingen misschien over't hoofd gezien?
  • B-Scorpion
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.704 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie