Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
submenu's naar links i.p.v. rechts uitklappen.
05 nov 2012 16:33
Ik ben redelijk ver in mijn opzet om voor mijn vereniging een website te maken. Dus tijd om de schoonheidsfoutjes eruit te halen.
Een daarvan is dat submenu-items buiten het beeldscherm terecht komen, als ze naar links i.p.v. rechts uitklappen ben ik gered. Gemaakt met Artisteer 4.0, Joomla 2.5.6 en ik heb uiteraard geen verstand van HTML e.d. Wel met fire-bug gezocht maar zie het niet.
www.probleemblad.nl/nbvs2
Een daarvan is dat submenu-items buiten het beeldscherm terecht komen, als ze naar links i.p.v. rechts uitklappen ben ik gered. Gemaakt met Artisteer 4.0, Joomla 2.5.6 en ik heb uiteraard geen verstand van HTML e.d. Wel met fire-bug gezocht maar zie het niet.
www.probleemblad.nl/nbvs2
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- JohanB
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
05 nov 2012 17:09
Ik zou er eerlijk gezegd voor kiezen om je hele menu naar links te zetten, lijkt me navigatietechnisch logischer.
regel 504
Maar als je toch de submenu's anders wilt hebben: hiermee gaat het eerste blok naar links:
regel 758
En hiermee het tweede
regel 764
regel 504
Code:
ul.art-hmenu {
display: inline-block;
float: left;
vertical-align: bottom;
}
regel 758
Code:
.desktop-nav ul.art-hmenu > li > ul {
margin: -10px 0 0 -160px;
padding: 17px 37px 37px;
}
regel 764
Code:
.desktop-nav ul.art-hmenu ul ul {
margin: -37px 0 0 -615px;
padding: 37px 37px 37px 17px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 nov 2012 17:23
Vanavond na het eten ga ik ermee aan de slag, alvast bedankt je hoort nog van me!
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
05 nov 2012 20:15
Hallo Astrid,
Ik ben blijkbaar echt onhandig. CSS opgezocht gekopieerd in kladblok jouw suggesties ingevoegd en weer teruggezet. Bij de eerste suggestie verhuist mijn hele hoofdmenu naar rechts boven zonder opmaak en bij de tweede optie gebeurd er niets. Wat doe ik niet goed, ik probeer wel de code te begrijpen en snap de bedoeling maar daar houdt het voor mij ook al een eind mee op. De tweede optie lijkt voor mij de meest logische
Ik ben blijkbaar echt onhandig. CSS opgezocht gekopieerd in kladblok jouw suggesties ingevoegd en weer teruggezet. Bij de eerste suggestie verhuist mijn hele hoofdmenu naar rechts boven zonder opmaak en bij de tweede optie gebeurd er niets. Wat doe ik niet goed, ik probeer wel de code te begrijpen en snap de bedoeling maar daar houdt het voor mij ook al een eind mee op. De tweede optie lijkt voor mij de meest logische
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
05 nov 2012 20:37
Nog even een printscreen van optie 1
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
06 nov 2012 09:23
Dan weet ik niet wat je doet. Dit is de derde optie:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 nov 2012 16:56
Hallo Astrid,
Ik zie mijn probleem al.De template op mij localhost wijkt iets af van dat op de live-site. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak en de tijd die je erin gestopt hebt. Ik zal bovenstaande aanwijzingen meenemen in de volgende, waarschijnlijk definitieve upload. Ik denk dat ik daar dan wel uit moet komen. Ik heb eigenlijk nog 1 probleem maar daar maak ik een nieuwe vraag voor aan. Ik laat je even weten hoe deze topic afloopt.
Ik zie mijn probleem al.De template op mij localhost wijkt iets af van dat op de live-site. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak en de tijd die je erin gestopt hebt. Ik zal bovenstaande aanwijzingen meenemen in de volgende, waarschijnlijk definitieve upload. Ik denk dat ik daar dan wel uit moet komen. Ik heb eigenlijk nog 1 probleem maar daar maak ik een nieuwe vraag voor aan. Ik laat je even weten hoe deze topic afloopt.
- JohanB
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.678 seconden