Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
kleur en tekst layout
kleur en tekst layout
07 nov 2012 21:54
Goedenavond, ben weer met een nieuwe site aan de gang
www.projectkoor.eu
De menubalk wil ik dezelfde rode kleur maken als aan beide kanten van de menubalk,
maar dan moet de tekst een andere kleur krijgen. Ik probeer dat te vonden waar dat zit met
"element inspecteren". maar dara heb ik altijd erg veel moeite mee.Ik ben bang dat als ik de letters
in het menu bv blauw maak, dat dan ook de letters van alle pagina's blauw worden en dat moet rood worden.
Met de artikelen kan ik de letters kleuren wat ik wil, maar de standaard tekst, daar kom ik niet uit.
Nog een vraag: als ik met "element inspecteren"werk, kan ik dan ook in die gegevens wijzigen en dat opslaan?
Of moet ik eerst de plek opzoeken waar dat staat ?
Dank en groeten,
Ep
De menubalk wil ik dezelfde rode kleur maken als aan beide kanten van de menubalk,
maar dan moet de tekst een andere kleur krijgen. Ik probeer dat te vonden waar dat zit met
"element inspecteren". maar dara heb ik altijd erg veel moeite mee.Ik ben bang dat als ik de letters
in het menu bv blauw maak, dat dan ook de letters van alle pagina's blauw worden en dat moet rood worden.
Met de artikelen kan ik de letters kleuren wat ik wil, maar de standaard tekst, daar kom ik niet uit.
Nog een vraag: als ik met "element inspecteren"werk, kan ik dan ook in die gegevens wijzigen en dat opslaan?
Of moet ik eerst de plek opzoeken waar dat staat ?
Dank en groeten,
Ep
- eabrinkman
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
kleur en tekst layout
07 nov 2012 22:10 - 07 nov 2012 22:16
De kleuren zijn onderdeel van een afbeelding. download en open deze afbeelding en bewerk deze naar wens in een bewerkingsprogramma zoals Paint.NET. Opslaan, uploaden en klaar.
De locatie van de afbeelding: /templates/joomlage0056-designcanvas/css/../images/header-container.png
tekstkleur aanpassen:
Verander de kleurcode naar wens.
De locatie van de afbeelding: /templates/joomlage0056-designcanvas/css/../images/header-container.png
tekstkleur aanpassen:
Code:
#hornav ul li a {
color: #3D3D3D;
}
Verander de kleurcode naar wens.
- Peter
- Algemeen Moderator
kleur en tekst layout
07 nov 2012 22:22
Dank je Peter voor je snelle antwoord.
Het bewerken van images is voor mij geen probleem, maar die tekstkleur aanpassen die jij noemt,
in welke file zit dat? Want daar kom ik niet achter als ik "element inspecteer"bekijk.....
En weet jij ook of je wanneer je "element inspecteren" aanklikt, of je dan onderin die gegevens kan wijzigen
en gelijk opslaan?, Zo ja, hoe sla je dat op?
Of moet je ten alle tijde online de map of je file opzoeken en dan wijzigen ?
Dank en gr, Ep
Het bewerken van images is voor mij geen probleem, maar die tekstkleur aanpassen die jij noemt,
in welke file zit dat? Want daar kom ik niet achter als ik "element inspecteer"bekijk.....
En weet jij ook of je wanneer je "element inspecteren" aanklikt, of je dan onderin die gegevens kan wijzigen
en gelijk opslaan?, Zo ja, hoe sla je dat op?
Of moet je ten alle tijde online de map of je file opzoeken en dan wijzigen ?
Dank en gr, Ep
- eabrinkman
kleur en tekst layout
07 nov 2012 23:12 - 07 nov 2012 23:13
In Firebug lijkt het net of er niet naar een CSS bestand verwezen wordt, maar naar je domeinnaam . Ik vermoed dat je in de backend in het template verschillende zaken zoals lettertype en kleur kunt instellen. Kijk daar eerst eens naar.
Anders kun je de code ook toevoegen onder aan je template.css .
Aanpassingen probeer je uit in firebug en moet je daarna nog doorvoeren in de css bestanden (bewerken met kladblok).
Anders kun je de code ook toevoegen onder aan je template.css .
Aanpassingen probeer je uit in firebug en moet je daarna nog doorvoeren in de css bestanden (bewerken met kladblok).
- Peter
- Algemeen Moderator
kleur en tekst layout
07 nov 2012 23:50
Hoi,
Dat had ik ook gezien, vandaar mijn vraag welke file het zou zijn.
Ik heb de code ook toegepast onderaan mijn template.css, maar dat geeft geen
wijziging....
Dank, Ep
Dat had ik ook gezien, vandaar mijn vraag welke file het zou zijn.
Ik heb de code ook toegepast onderaan mijn template.css, maar dat geeft geen
wijziging....
Dank, Ep
- eabrinkman
kleur en tekst layout
08 nov 2012 00:27
Hallo Peter,
Ik ben eruit. Het blijkt een standaard gegeven te zijn in de template via de backend, daar ik kon ik een paar verschillende kleuren aangeven.
Probleem opgelost, kan gesloten worden.
Dank,
Ep Brinkman
Ik ben eruit. Het blijkt een standaard gegeven te zijn in de template via de backend, daar ik kon ik een paar verschillende kleuren aangeven.
Probleem opgelost, kan gesloten worden.
Dank,
Ep Brinkman
- eabrinkman
Tijd voor maken pagina: 0.819 seconden