Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Icoon in menubalk
Icoon in menubalk
14 nov 2012 11:49
Hallo allemaal,
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik een kleine afbeelding (favicon.ico) in mijn menu kan verwerken.
Ik heb nu het Ari ext menu zoals hieronder afgebeeld.
Het icoon moet voor de benaming op het menubalkje komen.
Dus op de plaats van het rode stipje
Alvast bedankt,
Fred
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik een kleine afbeelding (favicon.ico) in mijn menu kan verwerken.
Ik heb nu het Ari ext menu zoals hieronder afgebeeld.
Het icoon moet voor de benaming op het menubalkje komen.
Dus op de plaats van het rode stipje
Alvast bedankt,
Fred
- Noran
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
Icoon in menubalk
14 nov 2012 13:56 - 14 nov 2012 13:57
Hallo,
Hoogstwaarschijnlijk is dat een png image die je dus naar eigen wens zou kunnen veranderen.
Zoek dus die png op en verander hem, wel de naam en pixels gelijk houden met de originele.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Hoogstwaarschijnlijk is dat een png image die je dus naar eigen wens zou kunnen veranderen.
Zoek dus die png op en verander hem, wel de naam en pixels gelijk houden met de originele.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Icoon in menubalk
14 nov 2012 14:02
Hoi Jelle,
Bedankt voor je reactie.
Nee het is het favicon van Joomla, zie mijn site www.fotopagina.eu
Het icoontje die ik heb heb ik via de FavIcon Generator gemaakt op tools.dynamicdrive.com/favicon/
Dus dat is van hetzelfde formaat en grote.
Misschien dat je nog andere tips hebt?
Groetjes,
Fred
Bedankt voor je reactie.
Nee het is het favicon van Joomla, zie mijn site www.fotopagina.eu
Het icoontje die ik heb heb ik via de FavIcon Generator gemaakt op tools.dynamicdrive.com/favicon/
Dus dat is van hetzelfde formaat en grote.
Misschien dat je nog andere tips hebt?
Groetjes,
Fred
- Noran
- Bekend met Joomla!NL
Icoon in menubalk
14 nov 2012 14:14
Oké Fred,
Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen denk ik want ik zie op de site geen icoons.
In de bijlage van jou wel ( zelf ingevoegd?) wat jij wilt is dan om hem toe te voegen aan je menu.
Misschien een ander forumlid die weet hoe dat moet.
Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen denk ik want ik zie op de site geen icoons.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
In de bijlage van jou wel ( zelf ingevoegd?) wat jij wilt is dan om hem toe te voegen aan je menu.
Misschien een ander forumlid die weet hoe dat moet.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Icoon in menubalk
14 nov 2012 14:18 - 14 nov 2012 22:58
Hoi Jelle,
Nee, je hebt het wel goed begrepen.
Ik haal zelf even twee dingen door elkaar.
Klopt inderdaad dat ik de afbeelding (en die heeft dezelfde grote als het favicon) in het menu opgenomen wil hebben.
De rode stippen had ik zelf aangebracht op de afbeelding in photoshop, daar moet dus het favicon komen te staan.
Mijn menu is dus gemaakt met het Ari ext menu.
Groetjes,
Fred
Edit Peter: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
Nee, je hebt het wel goed begrepen.
Ik haal zelf even twee dingen door elkaar.
Klopt inderdaad dat ik de afbeelding (en die heeft dezelfde grote als het favicon) in het menu opgenomen wil hebben.
De rode stippen had ik zelf aangebracht op de afbeelding in photoshop, daar moet dus het favicon komen te staan.
Mijn menu is dus gemaakt met het Ari ext menu.
Groetjes,
Fred
Edit Peter: Ik heb je postbump weggehaald omdat wij postbumping hier niet op prijs stellen. Zie forumregels .
- Noran
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.736 seconden