Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Aanpassen Youtheme Flux en Expo

18 nov 2012 20:00
Daar ben ik weer ;) :dry:

Voor een vriend van mij ben ik bezig een website te maken.
Ik heb hiervoor twee templates uitgezocht, zodat hij kan kiezen:
Youtheme Flux en Youtheme Expo.
Omdat hij een felgele achtergrond wil hebben moet ik een en ander aanpassen. Dat is gedeeltelijk gelukt, maar niet helemaal :sick: :(
Ik heb de volgende vragen:
Op www.anitahoetmer.nl/welkom/ zitten halverwege het tekstblok aan de linker en rechterkant een beige blok doorlopend naar de onderkant.
Ik heb alle afbeeldingen in de map: /yoo_expo/images/wrapper/wood aangepast (vervangen door het geel)............................ Omdat het geen vaste kleur is, moet het een afbeelding zijn...........................

Het template Youtheme Flux; op de pagina: www.anitahoetmer.nl/welkom/index.php/over-amara.html heb ik een banner (willekeurige afbeelding) geplaatst op de positie headerright. Nu past de banner er niet helemaal op, maar het ergste is dat er een witte rand omheen zit.
De banner moet hetzelfde worden als de banner op deze pagina: www.anitahoetmer.nl/welkom/ .

Dit is trouwens dezelfde module...........

Wie o wie kan mij helpen........................ Astrid???? ;) ;) :) :)
Alvast bedankt.
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

18 nov 2012 21:08 - 18 nov 2012 21:09
Hallo,

Ten eerste heb je in één topic wel heel veel vragen ( gaarne één vraag per topic in het vervolg )
Kan je een beetje op weg helpen maar je zult toch zelf wat meer onderzoek moeten doen om het zo te krijgen als jij wilt.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Je eerste vraag,

In style.css ongeveer regel 79
Code:
.wrapper-wood div.wrapper-3 { background: url("../images/wrapper/wood/wrapper_bg.png") repeat-x scroll 0 0 #DFD0AC; }
De kleur #DFD0AC; aanpassen naar wens

Andere vraag,
In modules.css ongeveer in regel 176
Code:
div.mod-headerbar div.box-2 { background: url("../images/module_headerbar.png") no-repeat scroll 100% -75px transparent; padding: 0 10px;
De png is verantwoordelijk voor de balk rechts.

In modules.css ongeveer regel 181
Code:
div.mod-headerbar div.box-3 { background: url("../images/module_headerbar.png") repeat-x scroll 0 -150px transparent; height: 55px; overflow: hidden; padding: 10px 0 5px;
De png is verantwoordelijk voor de boven balk, misschien kan je het via de padding ook aanpassen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

18 nov 2012 21:51
Hallo Jelle,
Ik dacht dat het makkelijk was om het in 1 vraag te doen, maar ik zal er in het vervolg rekening mee houden.
Ik heb Firebug wel, maar begrijp het niet altijd helemaal. Ik zal eens ijken of ik er ergens een Nederlandse handleiding over kan vinden.
Ik heb de css aangepast. Voordat de css aangepast was, zag het er zo uit:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

en na de aanpassing ziet het er zo uit:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

De ronde hoeken zijn weg en de mooie oranje gevlamde is er ook niet meer...........................

Wat het atwoord op vraag 2 betreft: Dank je wel. dat is opgelost. Ik moet alleen de plek waar de banner geplaatst is hoger maken. Ik ga proberen dt met Firebug uit te vogelen, lukt dat niet dan stel ik een nieuwe vraag :unsure:
  • Casa She-Ra
  • Casa She-Ra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart

18 nov 2012 22:00
Oké en prima dus. :)

Ben de draad nu kwijt met oog op je aanpassing ( voor en na het veranderen van het CSS )
Daarom altijd één vraag per topic. ;)
Maar kijk zelf even, lukt het niet dan de vraag stellen in een nieuwe topic met duidelijke uitleg.
Echt als je even gaat verdiepen in Firebug dan zal je zien dat er een wereld open gaat!
Dan sluit ik deze topic
Suc6!
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.811 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie