Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Mooie link naar artikel zonder dat het een menu item is

Mooie link naar artikel zonder dat het een menu item is

11 dec 2012 17:50
#1
Ik heb een site waar duizenden (nu 4757 nog lege) artikelen op staan. Als ik deze allemaal aan het menu toevoeg loopt de site vast, omdat dit te zwaar wordt (ook als ik ze verberg in het menu, zodat een bepaald level (3) niet zichtbaar word op de site). Nu wil ik ze alleen maar aan het menu toevoegen omdat ik alleen dan een mooie rechtstreekse link krijg (goed voor de SEO, en de breadcrumb werkt dan goed). Ik krijg namelijk als ik ze WEL in het menu toevoeg de benaming als volgt, Home -> Level1 -> Level2 -> Level3 -> Article name, dus netjes. Als ik ze NIET toevoeg bijvoorbeeld als volgt, Home -> Level1 -> Level2 -> Level3 -> 67-Level1 -> Level2 -> Level3 -> 272 Artikel name, niet netjes dus.

Wat is de beste manier om dit anders op te lossen?
Discussie gesloten.
  • Paulm
  • Paulm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6

Mooie link naar artikel zonder dat het een menu item is

11 dec 2012 18:01
#2
Blogweergave? Lijstweergave? Ik kan het eerlijk gezegd niet helemaal volgen. Duizenden artikelen die allemaal via een eigen link toegankelijk moeten zijn lijkt me navigatietechnisch een hele uitdaging. Maar een site zou daar niet op vast moeten lopen overigens.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Mooie link naar artikel zonder dat het een menu item is

11 dec 2012 19:53
#3
Heb ook moeite het uit te leggen moet ik zeggen hoor :)

Het gaat niet om de weergave. Het zit zo, de homepage is een artikel waarin links (in de vorm van afbeeldingen met link) staan naar alle level 1 menu items, dit zijn ook allemaal artikelen. In de level 1 artikelen staan allemaal links naar de level 2 artikelen, uiteindelijk kom je uit op het daadwerkelijke artikel met het betreffende onderwerp.

Als ik een mooie link wil naar een daadwerkelijk artikel, moet ik er ook een menu item van maken. Maar daardoor word het menu veel te groot. Ik wil dus een mooie link hebben, zonder voor de artikelen allemaal menu items aan te maken.

Zie het zo:

Home (level 1): daar staat bijvoorbeeld, Fiets, Brommer, Motor, Auto (als keuze op het homepage artikel, maar ook in het menu)
Ik kies Fiets (level 2): Dan kom ik in het artikel Fiets met daarin links naar Gazelle, enz... (ook te kiezen in het (pulldown) menu)
Ik kies Gazelle (level 3): Dan kom ik op het artikel Gazelle waar allemaal links staan over Gazelle, Waar koop ik een Gazelle, Hoe ziet een Gazelle er uit en zo 30 meer. Deze hoeven niet meer in het menu, want je kan je voorstellen dat dit er honderden worden als je bijvoorbeeld 20 merken hebt (20 merken keer 30 "zelfde" artikelen per merk is al 600). Ik maak voor deze dus geen menu item aan, omdat dit te veel word en de site crashed, zoals in de startpost beschreven. Maar alleen als je een menu item aanmaakt word er een mooie link aangemaakt zoals in de startpost beschreven. De vraag is, kan dit ook anders, zonder voor elk artikel een menu item aan te maken.

Zonder menuitem (lelijke link en lelijke breadcrumb):

www.voobeeld.nl/fiets/gazelle/67-fiets/2...-ik-een-gazelle.html

Breadcrumb:

Home - Fiets - Gazelle - Fiets - Gazelle - Waar koop ik een Gazelle

Met menuitem (mooie link, mooie breadcrumb):

www.voobeeld.nl/fiets/gazelle/waar-koop-ik-een-gazelle.html

Breadcrumb:

Home - Fiets - Gazelle - Waar koop ik een Gazelle
Discussie gesloten.
  • Paulm
  • Paulm's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.827 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie