Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Template CSS niet aan te passen of te verwijderen

17 dec 2012 12:58
Het lukt niet om de template.css te bewerken via FileZilla of het Bestandsbeheer bij de Hoster. Ik kan de bestandsrechten niet wijzigen, het bestand hernoemen ik kan het bestand zelfs niet verwijderen. Permission Denied of Fatale bestandsoverdracht zijn de meldingen die ik via FileZilla krijg.
Het zelfde bestand kan ik wel bewerken via een andere domeinnaam die dezelfde database gebruikt. Het lijkt of er nog oude, niet zichtbare, bestanden gekoppeld zijn die dat verhinderen.
De enige oplossing die tot nu werkt; de hele template directory van die template hernoemen, lokaal de wijzigingen doorvoeren, en de gewijzigde uploaden. Helaas wordt daardoor mijn bestandenlijst op de server steeds langer met bestanden die niet te gebruiken zijn.
Herkenbaar of weet iemand raad?

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

17 dec 2012 13:15
Vermoed dat je geen eigenaar bent van die bestanden. Kijk even in de filemanager van je hoster (in de hoop dat je die hebt). Waarschijnlijk is Apache eigenaar van dat bestand. Dan moet je even een owner reset doen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

17 dec 2012 14:24
Bedankt Jelle
Zo te zien via bestandsbeheer van de Hoster klopt je veronderstelling. Ik heb nog niet gevonden hoe ik dat zelf kan aanpassen maar ik zal in ieder geval contact opnemen met de Hoster. Mocht jij nog een tip hebben hoe ik dat zelf kan aanpassen dan hoor ik dat graag.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.597 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie