Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Footer font size verschillend op pagina's
27 dec 2012 12:58
Weet iemand mij te helpen waar ik de code kan wijzigen (of misschien welke code toevoegen) om het probleem van twee verschillende font size in de footer opgelost te krijgen?
Op sommisge pagiba;s krijg ik een grotere font size in de footer en ik weet inmiddels niet meer waar ik dat kan oplossen.
Ik zal de voorbeelden en via Firebug gevonden css code meesturen als plaatje.
testsite : www.anbowoudenberg.net/index.php/wie-zijn-wij/reiscommissie (voorbeeld groetere lettertype in footer).
Bedankt voor alle hulp tot dusver.
De site staat gepland om per 2013 in de lucht te gaan.
Joomla 2.5.8.
Op sommisge pagiba;s krijg ik een grotere font size in de footer en ik weet inmiddels niet meer waar ik dat kan oplossen.
Ik zal de voorbeelden en via Firebug gevonden css code meesturen als plaatje.
testsite : www.anbowoudenberg.net/index.php/wie-zijn-wij/reiscommissie (voorbeeld groetere lettertype in footer).
Bedankt voor alle hulp tot dusver.
De site staat gepland om per 2013 in de lucht te gaan.
Joomla 2.5.8.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes en prettige dag,
Ed
Ed
- kroonsbe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
27 dec 2012 13:03
Heb je de cache van je browser al geleegd?
Ik ziet het hier in FF niet.
Ik ziet het hier in FF niet.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
27 dec 2012 13:10
We zijn er al een keer eerder mee bezig geweest maar ik zie niet meer welk regelnummer in template css. Als ik nu kijk bij { footer-inner regel 1884 dan zie ik daar geen fontsize aangegeven.
Jan
Jan
- jan
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
27 dec 2012 13:22
Jan,
Je constatering klopt, eerdere problemen ook met jouw hulp opgelost, dit was echter nog een puntje wat kennelijk bleef of erbij gekomen is, dat weet ik niet. Ik ontdekte dit pas recent na update van de gehele template om mede die rare witvlakken op te lossen.. Alle eerdere wijzigingen keurig in template.css doorgevoerd en resultaat was op die lettergroottes in de footer na o.k.
Het vreemde is dat het op aeen paar willekeurige pagina's voorkomt. Verwijdering en vernieuwing van de pages helpt ook niet. het is welsiwaar geen halszaak, maar het staat niet netjes.
Je constatering klopt, eerdere problemen ook met jouw hulp opgelost, dit was echter nog een puntje wat kennelijk bleef of erbij gekomen is, dat weet ik niet. Ik ontdekte dit pas recent na update van de gehele template om mede die rare witvlakken op te lossen.. Alle eerdere wijzigingen keurig in template.css doorgevoerd en resultaat was op die lettergroottes in de footer na o.k.
Het vreemde is dat het op aeen paar willekeurige pagina's voorkomt. Verwijdering en vernieuwing van de pages helpt ook niet. het is welsiwaar geen halszaak, maar het staat niet netjes.
Ed
Ed
- kroonsbe
27 dec 2012 13:36
Dat ben ik helemaal met je eens! Maar zoals ik al aangaf in regel 1884 zie ik die font-size programmering niet. Als ik die toevoeg dan werkt het wel. Je kunt ook met procenten werken. bv.
Jan
Code:
font-size: 80%;
Jan
- jan
27 dec 2012 13:39
Jan,
Ik heb bij art-footer-inner op lijn 1886 gewoon als test eens extra bijgevoegd: font-size: 13px; en nu zijn alle fonts 13px en wel allemaal gelijk. Ik vind het zo prima.
Als dit geen goede manier is om dit op te lossen hoor ik dat wel, het schijnt te werken.
Dat ik nog eens zelfstandig in de css zou wroeten kon ik 2 maanden geleden ook niet bevroeden.
Bedankt in elk geval voor jullie snelle repsonses en hulp.
Ik heb bij art-footer-inner op lijn 1886 gewoon als test eens extra bijgevoegd: font-size: 13px; en nu zijn alle fonts 13px en wel allemaal gelijk. Ik vind het zo prima.
Als dit geen goede manier is om dit op te lossen hoor ik dat wel, het schijnt te werken.
Dat ik nog eens zelfstandig in de css zou wroeten kon ik 2 maanden geleden ook niet bevroeden.
Bedankt in elk geval voor jullie snelle repsonses en hulp.
Ed
Ed
- kroonsbe
27 dec 2012 13:47
Hoi Jan,
Onze berichtjes kruisten waarschijnlijk net. We hadden beiden hetzelfde idee.
Ik heb weer wat geleerd in elk geval om gewoon eens wat te vproberen. Ik heb uiterraard een backup van mijn template.css
Bedankt en over en sluiten.
Onze berichtjes kruisten waarschijnlijk net. We hadden beiden hetzelfde idee.
Ik heb weer wat geleerd in elk geval om gewoon eens wat te vproberen. Ik heb uiterraard een backup van mijn template.css
Bedankt en over en sluiten.
Ed
Ed
- kroonsbe
27 dec 2012 13:57 - 27 dec 2012 13:57
Een zeer handige tool is Firebug, die werkt FireFox het beste, in Chrome is er ook een versie die redelijk werkt. Je kunt dan bv. je footer selecteren en je krijgt de css daarvan te zien. Daarin kun je wijzigingen aanbrengen en zien wat het resultaat is.
succes verder, Jan
succes verder, Jan
- jan
Tijd voor maken pagina: 0.893 seconden