Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Lay-out header
Lay-out header
02 jan 2013 18:41
All,
Eerst en vooral: een gelukkig nieuwjaar iedereen!!! Hopelijk kan ik hier dit jaar weer even goed m'n vragen kwijt als vorig jaar
Op m'n site www.ijscreaties.be wil ik m'n header zodanig aanpassen dat niet de volledige breedte van m'n header in beslag genomen wordt. Dit kan ik aanpassen in m'n widgetkit, geen probleem.
3/4e van de header bestaat uit foto's zoals je nu ziet, maar de laatste foto van de verhuurzaal Authentic moet een vaste afbeelding worden.
Ik dacht aan het plaatsen van 2 widgetkits, 1 met de ijsfoto's, 1 met enkel één afbeelding van de verhuurzaal.
Als ik die 2 widgetkits echter beide in top-a wil weergeven, komen ze deels over elkaar te staan.
In top-a en top-b plaatsen zorgt ervoor dat ze onder elkaar staan.
Momenteel is m'n huidige oplossing dus de beste, maar ik wil 1 header met 1/4e vast deel aan de rechterkant en 3/4e met meerdere foto's aan de linkerkant.
Oja - ik probeerde het vaste deel met een aangepaste html, maar dit gaf totaal geen goed resultaat (beetje zoals hierboven beschreven + extra randen)
Iemand een idee?
Thnx!!
G.
Eerst en vooral: een gelukkig nieuwjaar iedereen!!! Hopelijk kan ik hier dit jaar weer even goed m'n vragen kwijt als vorig jaar

Op m'n site www.ijscreaties.be wil ik m'n header zodanig aanpassen dat niet de volledige breedte van m'n header in beslag genomen wordt. Dit kan ik aanpassen in m'n widgetkit, geen probleem.
3/4e van de header bestaat uit foto's zoals je nu ziet, maar de laatste foto van de verhuurzaal Authentic moet een vaste afbeelding worden.
Ik dacht aan het plaatsen van 2 widgetkits, 1 met de ijsfoto's, 1 met enkel één afbeelding van de verhuurzaal.
Als ik die 2 widgetkits echter beide in top-a wil weergeven, komen ze deels over elkaar te staan.
In top-a en top-b plaatsen zorgt ervoor dat ze onder elkaar staan.
Momenteel is m'n huidige oplossing dus de beste, maar ik wil 1 header met 1/4e vast deel aan de rechterkant en 3/4e met meerdere foto's aan de linkerkant.
Oja - ik probeerde het vaste deel met een aangepaste html, maar dit gaf totaal geen goed resultaat (beetje zoals hierboven beschreven + extra randen)
Iemand een idee?
Thnx!!
G.
- Goewardus
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Lay-out header
04 jan 2013 11:22Daar zal je toch mee moeten beginnen volgens mij. En dan met firebug kijken hoe je je .css moet aanpassen zodat het wel past.Als ik die 2 widgetkits echter beide in top-a wil weergeven, komen ze deels over elkaar te staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Lay-out header
07 jan 2013 23:09
Ik vrees dat daar het schoentje wringt. Mijn kennis van firebug is nihil.
Bestaat er geen module die je de mogelijkheid geeft om de grootte van de verschillende ruimtes aan te passen?
btw: is er een manier om de achtergrond aan te passen aan een eigen afbeelding? Met rockettheme was dit een stuk eenvoudiger - hier heb ik enkel de keuze om standaard profielen te kiezen, die ik niet terug vind in de css-bestanden.
Bestaat er geen module die je de mogelijkheid geeft om de grootte van de verschillende ruimtes aan te passen?
btw: is er een manier om de achtergrond aan te passen aan een eigen afbeelding? Met rockettheme was dit een stuk eenvoudiger - hier heb ik enkel de keuze om standaard profielen te kiezen, die ik niet terug vind in de css-bestanden.
- Goewardus
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Lay-out header
08 jan 2013 09:52Daar heb je echt geen kennis voor nodig.Mijn kennis van firebug is nihil.
Vandaar ook de tip voor Firebug, dan kan je ze echt heel eenvoudig vinden door op je modules te klikken.die ik niet terug vind in de css-bestanden.
Hier heb je een Nederlandstalige "handleiding" voor Firebug.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Tijd voor maken pagina: 1.057 seconden