Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
CSS link op externe website, hoe css aanpassen?
17 jan 2013 00:32 - 17 jan 2013 00:33
Hallo joomla gebruikers,
Ik heb een probleem waar ik echt niet uit kom. Wie kan me helpen?
Ik heb de module 'Custom Twitter Display' op mijn test site gezet. Ik wil graag de lettergrootte van de twitternaam veranderen, maar de CSS link staat volgens Firebug op: widgets.twimg.com/j/2/widget.css
Hoe kan ik alsnog de lettergrootte veranderen van 16px naar 12px ofzo?
P.S. Dit kan niet in de aangeboden mogelijke wijzigingen bij de module. Hier kan je wel veel veranderen zoals de breedte en kleuren maar zeker niet de grootte van de twitternaam 'KC Brumm..."
Wie o wie kan mij helpen? Alvast hartelijk dank!
Ik heb een probleem waar ik echt niet uit kom. Wie kan me helpen?
Ik heb de module 'Custom Twitter Display' op mijn test site gezet. Ik wil graag de lettergrootte van de twitternaam veranderen, maar de CSS link staat volgens Firebug op: widgets.twimg.com/j/2/widget.css
Hoe kan ik alsnog de lettergrootte veranderen van 16px naar 12px ofzo?
P.S. Dit kan niet in de aangeboden mogelijke wijzigingen bij de module. Hier kan je wel veel veranderen zoals de breedte en kleuren maar zeker niet de grootte van de twitternaam 'KC Brumm..."
Wie o wie kan mij helpen? Alvast hartelijk dank!
- rafaelvalentijn
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
17 jan 2013 01:50
Je zou kunnen kijken of het mogelijk is een nieuwe declaratie te schrijven in je eigen CSS en deze de opmaak van de module laten over rulen.
Geschets voorbeeld:
CSS extern:
CSS intern:
Wijzig nu bijvoorbeeld:
HTML oud:
Nieuw:
Werkt dit niet dan zou je nog kunnen proberen (al is dit niet de correcte manier in het belang van schone code):
Geschets voorbeeld:
CSS extern:
Code:
p.extern
{
font-size: 0.8 em;
}
Code:
p.intern
{
font-size: 1 em;
}
HTML oud:
Code:
<p class="extern">Tekst</p>
Code:
<p class="intern">Tekst</p>
Code:
<p class="extern"><p class="intern">Tekst</p></p>
- JUR2012
- Bekend met Joomla!NL
17 jan 2013 09:44
Bedankt voor het antwoord, ik wil het vanmiddag wel even testen.
Maar op één of andere manier moet er toch gelinkt worden naar die externe website. Zou jij kunnen achterhalen hoe dat gebeurd? Ik ben al die codes doorgelopen maar kan nergens een link of dergelijke vinden naar die site. Er bestaat ook geen meegeleverd css bestand.
Maar op één of andere manier moet er toch gelinkt worden naar die externe website. Zou jij kunnen achterhalen hoe dat gebeurd? Ik ben al die codes doorgelopen maar kan nergens een link of dergelijke vinden naar die site. Er bestaat ook geen meegeleverd css bestand.
- rafaelvalentijn
- Bekend met Joomla!NL
17 jan 2013 11:54
Misschien is het gedaan met behulp van Javascript
?
In ieder geval zou het voldoende moeten zijn te weten dat de opmaak zich vasthoudt aan de laatst opgegeven regel.
Dus (in hetzelfde CSS bestand, of in twee afzonderlijke welke na elkaar ingevoegd worden in de <head> tag):
Hier is de letter-spacing in dit geval 10px, gezien dit de laatst opgestelde regel is.
Excuses maar ik ga niet in op het nakijken van al je code. Als je vragen hebt kun je die hier stellen met de code snippet erbij (graag wel in code tags posten op het forum).
In ieder geval zou het voldoende moeten zijn te weten dat de opmaak zich vasthoudt aan de laatst opgegeven regel.
Dus (in hetzelfde CSS bestand, of in twee afzonderlijke welke na elkaar ingevoegd worden in de <head> tag):
Code:
h1 {
color:#00ff00;
letter-spacing:2px}
h1 {
letter-spacing:10px}
Hier is de letter-spacing in dit geval 10px, gezien dit de laatst opgestelde regel is.
Excuses maar ik ga niet in op het nakijken van al je code. Als je vragen hebt kun je die hier stellen met de code snippet erbij (graag wel in code tags posten op het forum).
- JUR2012
- Bekend met Joomla!NL
17 jan 2013 13:23
Weet niet of je deze naam bedoelt, maar als je deze regel toevoegt aan template.css dan wordt hij wel meegenomen:
Beetje erg klein gezet nu............
Code:
.twtr-doc a {
font-size: 5px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 jan 2013 13:45
Wauw het werkt, bedankt beide! Vooral van astrid, was kort en meteen bereikt wat ik wou.
- rafaelvalentijn
- Bekend met Joomla!NL
17 jan 2013 13:48
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.779 seconden