Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
ruimte aanmaken tussen banners
17 jan 2013 22:30 - 17 jan 2013 22:40
Ik ben bezig een 1.5 site te migreren naar 2.5. Dat lukt aardig, maar ik loop nu al een poos te pielen met het volgende.
Aan de rechterzijde van de 1.5 website staat een banners-module met meerdere banners erin. De images van deze banners staan in de de 2.5 website direct tegen elkaar aan. Dat ziet er niet mooi/duidelijk uit.
In de 1.5 site heb ik dit opgelost door in het template css-file in het volgende fragment de margin-bottom toe te voegen.
In de 2.5 site werkt dit helaas niet.
Is iemand hier ook tegenaan gelopen? En hoe heb je dat opgelost?
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Aan de rechterzijde van de 1.5 website staat een banners-module met meerdere banners erin. De images van deze banners staan in de de 2.5 website direct tegen elkaar aan. Dat ziet er niet mooi/duidelijk uit.
In de 1.5 site heb ik dit opgelost door in het template css-file in het volgende fragment de margin-bottom toe te voegen.
Code:
.banneritem img
{
display: block;border:none;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-bottom:10px;
}
In de 2.5 site werkt dit helaas niet.
Is iemand hier ook tegenaan gelopen? En hoe heb je dat opgelost?
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- Lc
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 jan 2013 22:41
Hallo,
Voor dit soort vragen is een link naar je site handig voor de leden om te kijken naar een oplossing.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Voor dit soort vragen is een link naar je site handig voor de leden om te kijken naar een oplossing.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
18 jan 2013 12:12
Ach natuurlijk, dat wist ik wel, maar vergeten te doen.
De huidige 1.5 site is www.gaafvoorkinderen.nl , hier zie je de banners netjes gerangschikt aan de rechterzijde.
De gemigreerde testsite is www.elsbeth.org/gaafvoorkinderen25 . Hier zie dat de images van de banners direct aaneensluiten.
Groet
De huidige 1.5 site is www.gaafvoorkinderen.nl , hier zie je de banners netjes gerangschikt aan de rechterzijde.
De gemigreerde testsite is www.elsbeth.org/gaafvoorkinderen25 . Hier zie dat de images van de banners direct aaneensluiten.
Groet
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
18 jan 2013 12:45
Dit toevoegen aan je template.css (marge eventueel aanpassen naar wens):
Code:
.banneritem {
margin-bottom: 5px;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 jan 2013 12:48 - 18 jan 2013 12:49
In template.css ongeveer regel 805
Border-width aanpassen naar een hoger getal
In template.css ongeveer regel 1079
Hier kan je dan de kleur aanpassen.
EDIT: Astrid was mij voor, maar nu heb je meerdere mogelijkheden.
Code:
div.art-block img {
border-width: 0;
margin: 0;
In template.css ongeveer regel 1079
Code:
.art-block img, .art-footer img {
border-color: #FDDF21;
border-style: solid;
EDIT: Astrid was mij voor, maar nu heb je meerdere mogelijkheden.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
02 feb 2013 13:32
Thanx!!
Het is me inmiddels gelukt met de suggestie van Astrid.
Maar Pfoeh wat zit ik hiermee te pielen.....
Ik ben er inmiddels achter dat ik de ruimte in Internet explorer, firefox en safari wel te zien krijg maar niet in Chrome. Daar werk ik zelf veel mee.
Misschien toch maar eens gewoon verwijderen van mijn mac, Ik had er toch al meer irritaties mee.
Nog even on-topic, ik heb op die website 10 verschillende templates. Nu kan ik dat natuurlijk voor alle 10 aanpassen. Maar kan ik dat niet op een centraler punt doen?
Ik heb helaas niet zo heel veel CSS-kaas gegeten. Dat staat nog wel op de planning.
Het is me inmiddels gelukt met de suggestie van Astrid.
Maar Pfoeh wat zit ik hiermee te pielen.....
Ik ben er inmiddels achter dat ik de ruimte in Internet explorer, firefox en safari wel te zien krijg maar niet in Chrome. Daar werk ik zelf veel mee.
Misschien toch maar eens gewoon verwijderen van mijn mac, Ik had er toch al meer irritaties mee.
Nog even on-topic, ik heb op die website 10 verschillende templates. Nu kan ik dat natuurlijk voor alle 10 aanpassen. Maar kan ik dat niet op een centraler punt doen?
Ik heb helaas niet zo heel veel CSS-kaas gegeten. Dat staat nog wel op de planning.
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
02 feb 2013 17:02Zo te zien heb je eigenlijk alleen style varianten. Dus het zou op te lossen moeten zijn, maar ik vermoed dat je dan heel veel moet gaan aanpassen in de constructie van je template aangezien je nu verschillende templates gebruikt en niet 1 template met verschillende styles.Nog even on-topic, ik heb op die website 10 verschillende templates. Nu kan ik dat natuurlijk voor alle 10 aanpassen. Maar kan ik dat niet op een centraler punt doen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.679 seconden