Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
read more buttons tonen verkeerde tekst na override in templ
04 feb 2013 13:31
Hi,
Tijdens de migratie van een website van 1.5 naar 2.5 loop ik tegen het volgende aan.
Ik maak gebruik van de component FJRelated. Dat werkte op de 1.5 site prima en op de 2.5 op zich ook.
Alleen omdat de layout er niet hetzelfde uitziet als op de rest van de site elders een oplossing gevonden door de files uit
.../templates/gaafvoorkinderen/html/com_content/category de blog.php en de blogitem.php gekopieerd en geplaatst in een nieuwe directory, namelijk .../templates/gaafvoorkinderen/html/com_jfrelated/jfrelated.
Voor de layout werkt dat goed. Maar nu heeft de read more button de tekst "COM_CONTENT_REGISTER_TO_READ_MORE". En erger nog, wanneer je erop klikt kom je op de inlogpagina.
Heeft iemand een idee hoe ik dat op kan lossen (deze oplossing werkte voor de 1.5 website prima). Het gaat onder andere om de volgende pagina:
www.elsbeth.org/gaafvoorkinderen25/index...blog&id=0&Itemid=131
Bij voorbaad dank!
Tijdens de migratie van een website van 1.5 naar 2.5 loop ik tegen het volgende aan.
Ik maak gebruik van de component FJRelated. Dat werkte op de 1.5 site prima en op de 2.5 op zich ook.
Alleen omdat de layout er niet hetzelfde uitziet als op de rest van de site elders een oplossing gevonden door de files uit
.../templates/gaafvoorkinderen/html/com_content/category de blog.php en de blogitem.php gekopieerd en geplaatst in een nieuwe directory, namelijk .../templates/gaafvoorkinderen/html/com_jfrelated/jfrelated.
Voor de layout werkt dat goed. Maar nu heeft de read more button de tekst "COM_CONTENT_REGISTER_TO_READ_MORE". En erger nog, wanneer je erop klikt kom je op de inlogpagina.
Heeft iemand een idee hoe ik dat op kan lossen (deze oplossing werkte voor de 1.5 website prima). Het gaat onder andere om de volgende pagina:
Bij voorbaad dank!
- Lc
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
04 feb 2013 17:07
De tekst "COM_CONTENT_REGISTER_TO_READ_MORE" is een tekst code uit het taalbestand. Wanneer ik het even vrij vertaal staat er dat je je eerst moet registreren voor je meer of verder kunt lezen. M.a.w. je hebt de instellingen zo staan dat je geregistreerd moet zijn voor je verder kunt lezen. Je zult dus de rechten aan moeten passen hiervoor.
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
04 feb 2013 20:48
Door het te vertalen had ik dat ook al bedacht. Maar het is niet logisch.
Wanneer ik de blog.php en blog_item.php bestand weer verwijder uit de map waar ik het over heb hieronder, dan staat er wel gewoon "read more" en wordt normaal het complete artikel geopend.
Of zie ik iets over het hoofd?
Wanneer ik de blog.php en blog_item.php bestand weer verwijder uit de map waar ik het over heb hieronder, dan staat er wel gewoon "read more" en wordt normaal het complete artikel geopend.
Of zie ik iets over het hoofd?
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
05 feb 2013 08:42
Het betreft hier een rechten verhaal. Ik kan de rest pas lezen als ik ben ingelogd. Wat doet de override wanneer je via de frontend bent ingelogd?
Groetjes , George
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
05 feb 2013 09:31En wat gebeurt er als je die templateoverrides eruit haalt? Is het dan echt dramatisch of zou het kunnen zijn dat e.e.a dan via de css van JFRelated op te lossen is?.../templates/gaafvoorkinderen/html/com_content/category de blog.php en de blogitem.php gekopieerd en geplaatst in een nieuwe directory, namelijk .../templates/gaafvoorkinderen/html/com_jfrelated/jfrelated.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
05 feb 2013 12:55
@Astrid, zonder is niet dramatisch, maar het is slecht leesbaar en niet zoals de rest van de site.
Bekijk het verschil maar eens:
Zonder override:
www.elsbeth.org/gaafvoorkinderen25/index...yout=blog&Itemid=166
Met override:
Wellicht is het via de css te fixen, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen....
Bekijk het verschil maar eens:
Zonder override:
www.elsbeth.org/gaafvoorkinderen25/index...yout=blog&Itemid=166
Met override:
Wellicht is het via de css te fixen, maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen....
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
05 feb 2013 13:43
Klopt. Weet het zo ook niet. Ik zie dat je heel veel verschillende templates gebruikt. Enige advies dat ik je kan geven is om even terug te gaan naar 1 template voor alle pagina's en vandaaruit eerst dit te gaan testen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
11 feb 2013 13:13
Ach deze vraag heb ik helemaal niet zien staan eerder.
Wanneer je ingelogd bent gebeurt hetzelfde.
Sterker nog, je komt op de inlog-pagina, joomla ziet dat je bent ingelogd en er wordt slecht een uitloggen-knop getoond.
Wanneer je hierop klikt, komt je op de artikel-pagina terecht.
De pagina dus waarop je direct al wilt aankomen.
Er zit dus onterecht een "loginpagina" tussen.
Ik zie met firebug ook dat dit wordt aangeroepen, maar ik begrijp niet waar dat vandaan komt.....
Wanneer je ingelogd bent gebeurt hetzelfde.
Sterker nog, je komt op de inlog-pagina, joomla ziet dat je bent ingelogd en er wordt slecht een uitloggen-knop getoond.
Wanneer je hierop klikt, komt je op de artikel-pagina terecht.
De pagina dus waarop je direct al wilt aankomen.
Er zit dus onterecht een "loginpagina" tussen.
Ik zie met firebug ook dat dit wordt aangeroepen, maar ik begrijp niet waar dat vandaan komt.....
- Lc
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.795 seconden