Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Dropdown menu werkt niet in Internet Explorer (10)
21 feb 2013 22:38
Geachte aanwezigen,
Op mijn website heb ik een zwangerschapscalculator staan( www.neeteson.nl/zorgaanbod/verloskunde/zwangerschapinfo ). Ik kwam er vandaag achter dat deze niet meer werkt. Geen idee waarom dat het geval is. Wel heb ik recent een hack-probleem gehad, waardoor ik het e.e.a. heb moeten sleutelen om de website weer in de lucht te krijgen.
Ik gebruik Google Chrome en dacht dus de calculator eens te proberen in Internet Explorer (versie 10), maar kwam toen tot de ontdekking dat het dropdown menu daarin niet werkt. In Firefox en op mijn iPad en iPhone werkt het wel.
Ik las hier iets over op het forum, maar vraag mij af wat de beste oplossing is. Ik begrijp dat je een compatibiliteitsmodus kunt toevoegen, maar dat kan weer andere problemen geven qua lay-out. En dat stukje ging over Joomla 1.5 en IE versie 9. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit op zou kunnen lossen?
Op mijn website heb ik een zwangerschapscalculator staan( www.neeteson.nl/zorgaanbod/verloskunde/zwangerschapinfo ). Ik kwam er vandaag achter dat deze niet meer werkt. Geen idee waarom dat het geval is. Wel heb ik recent een hack-probleem gehad, waardoor ik het e.e.a. heb moeten sleutelen om de website weer in de lucht te krijgen.
Ik gebruik Google Chrome en dacht dus de calculator eens te proberen in Internet Explorer (versie 10), maar kwam toen tot de ontdekking dat het dropdown menu daarin niet werkt. In Firefox en op mijn iPad en iPhone werkt het wel.
Ik las hier iets over op het forum, maar vraag mij af wat de beste oplossing is. Ik begrijp dat je een compatibiliteitsmodus kunt toevoegen, maar dat kan weer andere problemen geven qua lay-out. En dat stukje ging over Joomla 1.5 en IE versie 9. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit op zou kunnen lossen?
- docneet
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
21 feb 2013 22:52
Middels F12 in IE kwam ik net zelf tot de ontdekking dat het menu ook niet goed werkt in de compatibiliteitsmodus van IE10, maar wel in de modus voor IE9 en IE8. Alleen de lay-out verandert dan wat. Misschien heeft iemand daar wat aan om de juiste regel te kunnen aanpassen zodat de website standaard in de modus voor IE9 of IE8 draait. Maar waarom zou IE10 eigenlijk niet gewoon werken?
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 14:46
Heb teleurstellende mededeling voor je: in FF en IE9 werkt het bij mij ook niet. Krijg in FF wel deze error te zien:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 feb 2013 16:12
Dat klopt, die kalender werkt niet meer. Ik ga eens even kijken of ik daar verder in kan spitten voor wat de due date betreft. Zo nodig zoek ik wel een andere versie ergens op internet. Maar vervelender vind ik dat het uitklapmenu niet werkt in IE10, Op een andere pc heb ik toevallig nog IE9 staan en daar werkt het wel. Heb je een suggestie welke regel ik evt. toe moet voegen (aan mijn template???) zodat de website geforceerd wordt tot IE9 (of IE8) compatibiliteit?
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 16:34
Deze regel in de head van je index.php van je template zetten. Dan wordt IE10 door jouw site gedwongen om in IE9 modus te draaien:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9" />
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
22 feb 2013 16:39
Die kalender heb ik voorlopig opgelost met een andere widget. Helaas wel in het Engels, maar vooralsnog voldoet het.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 16:49 - 22 feb 2013 16:53Astrid schreef : Deze regel in de head van je index.php van je template zetten. Dan wordt IE10 door jouw site gedwongen om in IE9 modus te draaien:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9" />
Wat ben ik weer een nitwit. Ik weet niet goed waar ik de regel moet plaatsen. Ik heb het op diverse plaatsen geprobeerd, maar dan krijg ik een error in line "x" en is de webiste niet bereikbaar. Dit is mijn index.php:
Code:
<?php
/**
* @package Joomla.Site
* @copyright Copyright (C) 2005 - 2012 Open Source Matters, Inc. All rights reserved.
* @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt
*/
// Set flag that this is a parent file.
define('_JEXEC', 1);
define('DS', DIRECTORY_SEPARATOR);
if (file_exists(dirname(__FILE__) . '/defines.php')) {
include_once dirname(__FILE__) . '/defines.php';
}
if (!defined('_JDEFINES')) {
define('JPATH_BASE', dirname(__FILE__));
require_once JPATH_BASE.'/includes/defines.php';
}
require_once JPATH_BASE.'/includes/framework.php';
// Mark afterLoad in the profiler.
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterLoad') : null;
// Instantiate the application.
$app = JFactory::getApplication('site');
// Initialise the application.
$app->initialise();
// Mark afterIntialise in the profiler.
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterInitialise') : null;
// Route the application.
$app->route();
// Mark afterRoute in the profiler.
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRoute') : null;
// Dispatch the application.
$app->dispatch();
// Mark afterDispatch in the profiler.
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterDispatch') : null;
// Render the application.
$app->render();
// Mark afterRender in the profiler.
JDEBUG ? $_PROFILER->mark('afterRender') : null;
// Return the response.
echo $app;
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 16:53
Tja, wat zal ik ervan zeggen..............Lezen is soms toch nog moeilijk blijkbaar:
index.php van je template
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
22 feb 2013 17:03
1000x excuses! Ik moet inderdaad beter lezen....
Maar ik heb het er in gezet. Nu even op de andere pc met IE10 testen.
Maar ik heb het er in gezet. Nu even op de andere pc met IE10 testen.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 20:34
Het werkt. Dank je wederom. Hier mag een slotje op.
- docneet
- Bekend met Joomla!NL
22 feb 2013 21:25
Fijn dat het is opgelost.
Bedankt voor het melden.
Bedankt voor het melden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.855 seconden