Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template uploaden en installeren
Template uploaden en installeren
25 feb 2013 11:11
Ik wil een website maken middels een gratis standaard joomla template. Eentje gedownload vanaf een website.
Echter, bij het uploaden loop ik al tegen een probleem aan. Het is een normaal bestand met daarin alle losse onderdelen, html, css etc. Ik heb de gehele map geselecteerd, rechter muisknop en toevoegen aan zip. Dit bestand geprobeerd up te loaden en installeren, maar ook dan krijg ik een melding en pakt ie deze niet.
Wat doe ik hier fout?
Echter, bij het uploaden loop ik al tegen een probleem aan. Het is een normaal bestand met daarin alle losse onderdelen, html, css etc. Ik heb de gehele map geselecteerd, rechter muisknop en toevoegen aan zip. Dit bestand geprobeerd up te loaden en installeren, maar ook dan krijg ik een melding en pakt ie deze niet.
Wat doe ik hier fout?
- s-mira
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
25 feb 2013 11:27
Ik denk niet dat het zo gaat werken.
In een zip-bestand voor Joomla! zit namelijk ook een xml-bestand dat Joomla! verteld hoe de installatie moet verlopen.
Als je het template ergens hebt gedownload zul je het als het goed is als zip of tarbestand hebben ontvangen.
Een dergelijk bestand kun je via Extensiebeheer en daarna Installeren in de Joomla!back-end op je site installeren.
Dat is de enige methode om een template op de juiste manier te installeren.
In een zip-bestand voor Joomla! zit namelijk ook een xml-bestand dat Joomla! verteld hoe de installatie moet verlopen.
Als je het template ergens hebt gedownload zul je het als het goed is als zip of tarbestand hebben ontvangen.
Een dergelijk bestand kun je via Extensiebeheer en daarna Installeren in de Joomla!back-end op je site installeren.
Dat is de enige methode om een template op de juiste manier te installeren.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
25 feb 2013 16:23
Geprobeerd met een ander template, welke ik wel direct in een zip bestand kreeg.
Extensiebeheer en daar het bestand gekozen en geprobeerd te uploaden en installeren.
Echter, nog steeds een melding: There was an error uploading this file to the server.
Extensiebeheer en daar het bestand gekozen en geprobeerd te uploaden en installeren.
Echter, nog steeds een melding: There was an error uploading this file to the server.
- s-mira
- Bezoeker
25 feb 2013 16:29
Neem aan dat je nog meer krijgt dan alleen die foutmelding? Over het algemeen moet er ook een oorzaak in de foutmelding staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
26 feb 2013 12:11
Dit was de enige foutmelding die ik kreeg, maar het probleem is gevonden. Het lag aan de server zelf..
- s-mira
- Bezoeker
26 feb 2013 12:14
Dus het probleem is hier mee ook opgelost? Zo ja, kun je omschrijven wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen?
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
26 feb 2013 12:53
Ja het probleem is nu opgelost. We hebben hier net een nieuwe server en bleek dat zip bestanden niet geaccepteerd werden. Mijn vriend heeft dit verder opgelost. Van de server zelf, heb ik weinig verstand
- s-mira
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.701 seconden