Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
enter here frontpage plus meerdere templates
11 mrt 2013 18:11
Hallo, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat jullie me hiermee kunnen assisteren:
De situatie is als volgt:
Ik gebruik op het moment Joomla 2.5.9 en het programma Artisteer 4.0
Nu wil ik een site creeeren waarbij ik als de site bezocht wordt allereerst een afbeelding krijg te zien met een clickable area "Enter here" of dat de gehele afbeelding doorgelinkt word naar de daadwerkelijke site. DIt maakt me niet zo veel uit. Nu dacht ik dit te kunnen bereiken door 2 templates te maken in artisteer, nl de template waarin ik alles strip en alleen een afbeelding invoeg, en daarna een template wat de daadwerkelijke site zou worden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar of hebben jullie een alternatief voor mij? als ik niet middels een 2e template werk maar b.v. een afbeelding link krijg ik deze niet fullscreen. de "enter here" page is dus echt de intro.
Help:(
De situatie is als volgt:
Ik gebruik op het moment Joomla 2.5.9 en het programma Artisteer 4.0
Nu wil ik een site creeeren waarbij ik als de site bezocht wordt allereerst een afbeelding krijg te zien met een clickable area "Enter here" of dat de gehele afbeelding doorgelinkt word naar de daadwerkelijke site. DIt maakt me niet zo veel uit. Nu dacht ik dit te kunnen bereiken door 2 templates te maken in artisteer, nl de template waarin ik alles strip en alleen een afbeelding invoeg, en daarna een template wat de daadwerkelijke site zou worden.
Hoe krijg ik dit voor elkaar of hebben jullie een alternatief voor mij? als ik niet middels een 2e template werk maar b.v. een afbeelding link krijg ik deze niet fullscreen. de "enter here" page is dus echt de intro.
Help:(
- DirrtyMicz
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2013 18:58
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
11 mrt 2013 19:32
Hey Jelle, bedankt en toevallig heb ik dat specifieke filmpje al gezien. Ook had ik zijn template gedownload. Het probleem alleen was dat hij een vast stramien hanteerde waarschijnlijk in zn template waardoor ik alleen een klein plaatje kon invoegen, de bedoeling is dat ik hem schermvullend krijg. Dit is me bij zijn template ook niet gelukt.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2013 19:39
Oké,
Persoonlijk zie ik het nut niet zo om een startpagina te maken dan moet de bezoeker dus alweer extra klikken om op de hoofd site uit te komen.
Veel bezoekers haken dan al af.
Je zou iets kunnen maken met een HTML pagina en deze laten door linken naar de index.php van je hoofdpagina van joomla.
Maar misschien dat er andere forumleden zijn die een betere oplossing hebben.
Persoonlijk zie ik het nut niet zo om een startpagina te maken dan moet de bezoeker dus alweer extra klikken om op de hoofd site uit te komen.
Veel bezoekers haken dan al af.
Je zou iets kunnen maken met een HTML pagina en deze laten door linken naar de index.php van je hoofdpagina van joomla.
Maar misschien dat er andere forumleden zijn die een betere oplossing hebben.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
11 mrt 2013 19:46
Hier heb ik in principe ook wel over nagedacht. Het is een muzikant/artiesten pagina, vaak *imo* hebben deze toch weer een iets andere look als b.v. een bedrijfspagina die meteen met de deur in huis valt. Ik vond het altijd wel een mysterieus/interessant iets om een leuke visual/intro te hebben alvorens je op de site komt. Ik wil het mezelf zoiezo al makkelijk maken door geen bewegende elementen of flash erin te stoppen. Ik kan dus gewoon het volledige ontwerp in photoshop doen en zo uploaden. Ik geloof dat dit ook meer browser vriendelijk is.
Als het Echt echt niet mogelijk of ontzettend moeilijk is, laat ik het er wel bij. Toch leek het me voor (ervaren joomla gebruikers) niet zo heel moeilijk om zon simpel concept te realizeren. Misschien komt er meer bij kijken als ik denk.
Als het Echt echt niet mogelijk of ontzettend moeilijk is, laat ik het er wel bij. Toch leek het me voor (ervaren joomla gebruikers) niet zo heel moeilijk om zon simpel concept te realizeren. Misschien komt er meer bij kijken als ik denk.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
11 mrt 2013 20:01 - 11 mrt 2013 20:09
Normaal gesproken behoort een server altijd voorrang te geven aan html bestanden in het geval van de index.php
Dus als je in Dreamweaver een index.html pagina maakt met wat jij graag wilt en daar een link in maakt naar de index.php ( joomla ) moet het lukken.
Is het bij de host waar jij gebruik van maakt niet zo maak dan een bestand aan in de root en hernoem de htaccess.txt naar .htaccess (let op de punt) met deze inhoud:
Dus als je in Dreamweaver een index.html pagina maakt met wat jij graag wilt en daar een link in maakt naar de index.php ( joomla ) moet het lukken.
Is het bij de host waar jij gebruik van maakt niet zo maak dan een bestand aan in de root en hernoem de htaccess.txt naar .htaccess (let op de punt) met deze inhoud:
( SEO wel aanzetten )DirectoryIndex index.html
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
12 mrt 2013 09:08
Ik ben het met Jelle eens dat het niet echt bezoekersvriendelijk is.
Je zou nog wel kunnen denken aan een constructie waarbij je geen content op je homepage hebt, maar alleen een afbeelding en een menu. Zo kunnen je bezoekers toch direct navigeren en heb je toch een spannende homepage. Dat is te bereiken door system output uit te zetten voor je homepage, alleen weet ik echt niet hoe je dat met een Artisteer template moet doen. Maar misschien dat iemand die bekend is met Artisteer je daar verder mee kan helpen.
Je zou nog wel kunnen denken aan een constructie waarbij je geen content op je homepage hebt, maar alleen een afbeelding en een menu. Zo kunnen je bezoekers toch direct navigeren en heb je toch een spannende homepage. Dat is te bereiken door system output uit te zetten voor je homepage, alleen weet ik echt niet hoe je dat met een Artisteer template moet doen. Maar misschien dat iemand die bekend is met Artisteer je daar verder mee kan helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 mrt 2013 09:56
Heeft Dreamweaver een beetje een makkelijke interface? of moet ik hier veel 'code' html kennis voor hebben?
gelukkig is mijn principe simpel. een fullscreen afbeelding die klikbaar is of klikbaar gedeelte heeft.
Dit is een optie inderdaad, ik kan dit proberen.
de aanpak van Astrid begrijp ik niet helemaal:
je bedoelt dat mn template wel volledig is maar dat ik onderdelen uitschakel voor de 1e pagina en deze weer bijvoeg in de 2e( linkpagina)?? de bedoeling is om een andere achtergrond afbeelding te hebben voor de template op moment als er doorgeklikt word.
2 actieve templates is simpelweg in joomla niet mogelijk he? dat je van de 1 naar de andere template switcht zodra je doorklikt?
gelukkig is mijn principe simpel. een fullscreen afbeelding die klikbaar is of klikbaar gedeelte heeft.
Dit is een optie inderdaad, ik kan dit proberen.
de aanpak van Astrid begrijp ik niet helemaal:
je bedoelt dat mn template wel volledig is maar dat ik onderdelen uitschakel voor de 1e pagina en deze weer bijvoeg in de 2e( linkpagina)?? de bedoeling is om een andere achtergrond afbeelding te hebben voor de template op moment als er doorgeklikt word.
2 actieve templates is simpelweg in joomla niet mogelijk he? dat je van de 1 naar de andere template switcht zodra je doorklikt?
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
12 mrt 2013 10:00
2 actieve templates is wel degelijk mogelijk. Dat kan je zien als je bijvoorbeeld 2.5.9 installeert met voorbeelddata. Daar wordt gebruik gemaakt van zowel beez 20 als beez 5.
Je kunt ook hier de 2.5 demo bekijken. Het principe is dat je de template toewijst aan je menu-item.
Je kunt ook hier de 2.5 demo bekijken. Het principe is dat je de template toewijst aan je menu-item.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 mrt 2013 10:18
Ik vermoed dat ik dan iets fout doe, ik krijg het nl niet voor elkaar, ik kan inderdaad 2 templates instellen maar 1 is al de "standaard/administrator. die bluestork blijft staan als standaard template.
daarnaast kan ik wel een vrije template kiezen maar dit is in feite maar '1 keus' dan.
zie voorbeeld.:
Als ik artikels/menu-items toewijs aan een andere template blijft de achtergrond hetzelfde.
daarnaast kan ik wel een vrije template kiezen maar dit is in feite maar '1 keus' dan.
zie voorbeeld.:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Als ik artikels/menu-items toewijs aan een andere template blijft de achtergrond hetzelfde.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
12 mrt 2013 10:30
Je hebt altijd 2 templates. 1 voor de backend (daar kan je in principe Bluestork of Hathor kiezen) en 1 voor de frontend.
1 template voor de frontend zet je als standaard en wijs je toe aan alle pagina's behalve je home menu-item. Klik hiervoor op de naam van je template en vink de menu-items aan waar die template getoond moet worden. Bij de template voor je home menu-item vink je dan je home menu aan.
1 template voor de frontend zet je als standaard en wijs je toe aan alle pagina's behalve je home menu-item. Klik hiervoor op de naam van je template en vink de menu-items aan waar die template getoond moet worden. Bij de template voor je home menu-item vink je dan je home menu aan.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 mrt 2013 13:03
Okay ik heb nu zoveel gedaan dat ik het moeilijk nog kan uitleggen.
Nu heb ik echter de volgende situatie gecreeerd: op de een of andere manier staat mijn afbeelding nu redelijk gecentreerd, maar dat "edit" knopje krijg ik nergens weg. Ik heb alle categorieren, artikel manager, menu manager, alles op hide gezet. En nog krijg ik dat edit-icoon te zien. Zelfs als ik de site online zet voor bezoekers kunnen hun vrij mn artikel bewerken. Hoe krijg ik dit nu weg??
Hierna kan ik van de afbeelding een link maken naar jou idee Astrid en kijken of dat werkt met een 2e template.
www.momicz.com
Het moet niet aanpasbaar zijn voor bezoekers.
Nu heb ik echter de volgende situatie gecreeerd: op de een of andere manier staat mijn afbeelding nu redelijk gecentreerd, maar dat "edit" knopje krijg ik nergens weg. Ik heb alle categorieren, artikel manager, menu manager, alles op hide gezet. En nog krijg ik dat edit-icoon te zien. Zelfs als ik de site online zet voor bezoekers kunnen hun vrij mn artikel bewerken. Hoe krijg ik dit nu weg??
Hierna kan ik van de afbeelding een link maken naar jou idee Astrid en kijken of dat werkt met een 2e template.
www.momicz.com
Het moet niet aanpasbaar zijn voor bezoekers.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.764 seconden