Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Posities en standaard dingen uit template verwijderen

22 mrt 2013 13:47
Ik gebruik nu het template Arlqueens black.

Het menu heb ik op positie 1 en daar onder staat de slide.
Beiden staan alleen geheel links op de pagina, waardoor de rechterkant leeg is. Ik wilde gehele pagina goed benutten, daarom wil ik dat zowel het menu als de slide in het midden van de pagina terecht komen. Ik kom er maar niet achter welke posities dit precies zijn en waar ik dit moet aanpassen.

Enig idee?

Daarbij staan er nog wat standaard dingetjes van het template op de site. Zoals bijvoorbeeld: 2013 Joomla1 globbersthemes joomla template (helemaal onderin in het midden) en een login knop rechts boven de slide. Ook hier weet ik niet goed waar ik moet zijn om dit onzichtbaar te maken.
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

22 mrt 2013 13:51
Een link naar je site zou handig zijn voor de leden om mee te kijken via Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

22 mrt 2013 14:37 - 22 mrt 2013 14:40
De link is niet openbaar en het is ook niet mijn eigen website, dus vandaar.

Ik heb/gebruik ook geen firefox.

Het gaat dus o.a. om de navigatie om deze inplaats van links op de pagina, in het midden te plaatsen.
Hier de css betreft navigatie:
Code:
/****topmenu*****/ #menu { float:left; width:950px; height:45px; margin-top:35px; background:transparent; } .navigation { float:left; height: 45px; text-align:center; z-index: 50; background:transparent; width:840px; margin-left:4px; } .navigation ul { list-style: none; margin:0; padding:0; float: left; } .navigation ul ul { margin: 0; padding: 0; } .navigation ul li { margin:0 7px; padding: 0; float: left; list-style: none; background: none; display: block; } .navigation ul li ul { width: 200px; position: absolute; z-index: 99; left: -999em; height: auto;w\idth: 200px; } .navigation ul li ul ul { margin: 0; } .navigation ul li li { padding: 0; margin: 0; width: 100%; } .navigation ul ul a { width: 100%; } .navigation ul li:hover ul ul, .navigation ul li:hover ul ul ul, .navigation ul li.sfhover ul ul, .navigation ul li.havechildsfhover ul ul, .navigation ul li.havechild-activesfhover ul ul, .navigation ul li.activesfhover ul ul, .navigation ul li.sfhover ul ul ul, .navigation ul li.havechildsfhover ul ul ul, .navigation ul li.havechild-activesfhover ul ul ul, .navigation ul li.activesfhover ul ul ul { left: -999em; } .navigation ul li:hover ul, .navigation ul li li:hover ul, .navigation ul li li li:hover ul, .navigation ul li.sfhover ul, .navigation ul li.havechildsfhover ul, .navigation ul li.havechild-activesfhover ul, .navigation ul li.activesfhover ul, .navigation ul li li.sfhover ul, .navigation ul li li.havesubchildsfhover ul, .navigation ul li li.havesubchild-activesfhover ul, .navigation ul li li.activesfhover ul, .navigation ul li li li.sfhover ul, .navigation ul li li li.havesubchildsfhover ul, .navigation ul li li li.havesubchild-activesfhover ul, .navigation ul li li li.activesfhover ul { left: auto; } /*******************************/ .navigation ul li a { display: block; height: 45px; padding: 15px 15px 0 15px; font-weight:bold; color:#000 ; font-size:14px; text-transform:uppercase; } .navigation ul li a:hover { color:#4aa6c0; } .navigation ul li { height:45px !important; background: url(../images/menu_02.png) no-repeat 100% 0 ; margin:10px 8px 0 8px; } .navigation ul li span { height:45px !important; background: url(../images/menu_01.png) no-repeat 100% 0 ; } .navigation ul li a { color:#000 ; height:45px !important; background: url(../images/menu_01.png) no-repeat 0 0 ; margin-left:-10px; } .navigation ul li.active { height:55px !important; background: url(../images/menu_active_02.png) no-repeat 100% 0 ; margin-top:0 !important; } .navigation ul li.active span { height:55px !important; background: url(../images/menu_active_01.png) no-repeat 100% 0 ; margin-top:0 !important; } .navigation ul li.active a { color:#000 ; height:55px !important; background: url(../images/menu_active_01.png) no-repeat 0 0 ; margin-left:-10px; margin-top:0 !important;line-height:30px; } .navigation ul li ul { background:#fbfafa !important; z-index:500 !important;margin-top:-15px; } .navigation ul li ul li { float:none; width:200px !important; border-bottom:1px dashed #d0cdcd !important; margin:0 !important; padding:0 !important; background:none !important; } .navigation ul li ul li a{ height:45px !important; padding-left:5px !important; background:none !important; padding-top:12px !important; } .navigation ul li ul li a:hover { color:#4aa6c0; } .navigation ul li ul li ul { margin-left:190px; margin-top: -40px; padding-bottom: 3px; padding-top: 0px; text-align:left !important; padding-bottom: 0px; } .navigation ul li ul li ul li { padding-left:20px !important; } .navigation ul li ul li.active a {} .navigation ul li.active ul li a {} .navigation ul li.active ul li a:hover {}

Hier alles omtrent de navigatie, maar hier dus geen idee waar en welke aanpassing ik moet doorvoeren om de navigatie in het midden van de pagina te krijgen.

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

22 mrt 2013 14:42

Ik heb/gebruik ook geen firefox.

Dan zou ik om te beginnen dat installeren. Zonder zelf te kijken met Firebug is het voor degenen die je eventueel willen helpen bijna onmogelijk om je verder te helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.721 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie