Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost aanpassen template
aanpassen template
22 mrt 2013 13:51 - 22 mrt 2013 13:55
Hallo, ik heb een vraag over hoe aan te passen in html/css. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Als ik website (local) met firebug bekijk kan ik een hoop onderdelen van in de template vinden en aanpassing in css. Prima dus, echter wat ik niet kan vinden en dus ook niet kan aanpassen is bijvoorbeeld het volgende.
In firebug vind ik het logo en logomodule.
in rechter firebug overzicht zie ik dan staan:
maar geen verwijzing naar b.v. template.css regel ... Dit zie ik dus wel bij andere verwijzingen. Als ik zoek met Notepad++ is het niet te vinden. Mijn vraag is nu waar vind ik dit zodat dat ik het permanent kan aanpassen. Hopenlijk is het duidelijk wat mijn probleempje is. Vast bedankt André
joomla 2.5.8. template shape5_vertex
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Als ik website (local) met firebug bekijk kan ik een hoop onderdelen van in de template vinden en aanpassing in css. Prima dus, echter wat ik niet kan vinden en dus ook niet kan aanpassen is bijvoorbeeld het volgende.
In firebug vind ik het logo en logomodule.
Code:
<div id=”s5_logo_module”style=”height:130px;width:400px”>
Code:
element.style{heigt:130px; width:400px;}
joomla 2.5.8. template shape5_vertex
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- atc
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen template
22 mrt 2013 13:55
Die aanpassingen kan je in je template zelf doen
Shape5-Vertex heeft een heleboel instellingen, vermoedelijk op tabblad Layout of General o.i.d.
Ergens kan onder het kopje Logo de breedte en de hoogte instellen.
Shape5-Vertex heeft een heleboel instellingen, vermoedelijk op tabblad Layout of General o.i.d.
Ergens kan onder het kopje Logo de breedte en de hoogte instellen.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
aanpassen template
22 mrt 2013 14:13
Hoi Anne, bedankt voor je reactie, dit klopt en heb het ook aangepast. Maar toch hou ik het probleem omdat je niet alles kunt instellen bij template-instellingen. Verder nog een tip!
- atc
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen template
22 mrt 2013 14:21
Dat klopt.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Het bekijk www.nmew.nl
Mocht je nog een concreet probleem hebben....
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Het bekijk www.nmew.nl
Mocht je nog een concreet probleem hebben....
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
aanpassen template
22 mrt 2013 15:03
Hoi Anne, deze firebug gebruik ik juist, maar heb dus nog steeds een probleempje.
- atc
- Bekend met Joomla!NL
aanpassen template
22 mrt 2013 15:20 - 22 mrt 2013 15:21
Nog steeds met je logo?
Kan je je probleem wat duidelijker omschrijven? Verwacht van een halve vraag geen heel antwoord!
Voor een ander probleem graag een nieuwe vraag aanmaken in dit forum-onderdeel.
Kan je je probleem wat duidelijker omschrijven? Verwacht van een halve vraag geen heel antwoord!
Voor een ander probleem graag een nieuwe vraag aanmaken in dit forum-onderdeel.
groetjes,
Anne
Anne
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
aanpassen template
22 mrt 2013 16:04
Anne, bedankt voor je antwoorden. Ik kan het even niet anders uitleggen. Gaat er dus om dat met firebug niet altijd exact de juiste regels kan vinden waar je definitief een aanpassing kan doen. Vermeodelijk zijn het variabelen??? Ga even verder puzzelen. Zal deze topic wel sluiten. André
- atc
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.794 seconden