Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Gantry framework geen logo in explorer
22 mrt 2013 16:49 - 22 mrt 2013 18:48
hallo,
Ik maak een website mbv het gantry framework en joomla 2.5
Ik heb in het gantry-custom.css een logo override gezet die in Firefox en Chrome prima werkt. Alleen in IE8/9 zie ik geen logo.
Ik gebruik onderstaande code:
Pas wanneer in in het gantry-framework bij style, logo een custom logo aangeef toont IE deze. Maar de uitlijning ed is dan niet zoals ik die graag wil hebben.
Iemand enig hoe ik IE mijn logo kan laten tonen?
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Mvg Gerwin
Ik maak een website mbv het gantry framework en joomla 2.5
Ik heb in het gantry-custom.css een logo override gezet die in Firefox en Chrome prima werkt. Alleen in IE8/9 zie ik geen logo.
Ik gebruik onderstaande code:
Code:
#rt-top-surround {font-color: #ffffff;height:250px; background: url(/../images//logo/dark/bovenkant4.png);background-repeat:no-repeat;background-position:center;}
Pas wanneer in in het gantry-framework bij style, logo een custom logo aangeef toont IE deze. Maar de uitlijning ed is dan niet zoals ik die graag wil hebben.
Iemand enig hoe ik IE mijn logo kan laten tonen?
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Mvg Gerwin
- per4manc
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 mrt 2013 19:38
Hallo Gerwin ,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kan je misschien een link van de site hier plaatsen zodat de leden kunnen meekijken?
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Kan je misschien een link van de site hier plaatsen zodat de leden kunnen meekijken?
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
23 mrt 2013 09:11
Hallo Jelle,
Het gaat om de volgende url:
debergklanken.nl/site
In Chrome en Firefox staat het logo (de balk met foto's) goed in beeld. In IE zie je alleen een bruin vlak.
Het valt mij ook op dat de grootte verhoudingen (bijv tekst) per browser anders zijn. Hoe zit dat eigenlijk?
De site is nog lang niet klaar. Tips zijn altijd welkom
Het gaat om de volgende url:
debergklanken.nl/site
In Chrome en Firefox staat het logo (de balk met foto's) goed in beeld. In IE zie je alleen een bruin vlak.
Het valt mij ook op dat de grootte verhoudingen (bijv tekst) per browser anders zijn. Hoe zit dat eigenlijk?
De site is nog lang niet klaar. Tips zijn altijd welkom
- per4manc
- Nieuw op Joomla!NL
23 mrt 2013 09:47
Kijk eens even naar je css definitie. Niet helemaal zeker, maar het kan zijn dat IE struikelt over de dubbele slash.
Voor je tweede vraag over verschillen tussen browsers, kan je een nieuwe vraag aanmaken, zo houden we het forum overzichtelijk.../images//logo/dark/bovenkant4.png
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
23 mrt 2013 10:03
Ik heb het gelijk aangepast, maar helaas is dit niet de oplossing.
- per4manc
- Nieuw op Joomla!NL
23 mrt 2013 10:19 - 23 mrt 2013 10:20
Volgend vermoeden: zo te zien ontbreekt de doc-type declaratie in de index.php van je template en "denkt" IE nu dat hij de style voor IE5 moet laten. Gaat over deze regel:
En dat is volgens dit overzicht voor lagere IE versies:
Kijk eens of je dit terug kunt vinden in de index.php van je template. Zo nee, zet het er in:
Als je zelf niets veranderd hebt aan je template (behalve die header toegevoegd) dan is dit wel heel vreemd. Misschien even contact met de makers opnemen?
Code:
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#ff3b3b3b', endColorstr='#ff2e2e2e', GradientType=0)
Als ik die regel uitzet in je css, dan zie ik wel de header./* IE 5.5–7 */
filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient( startColorstr='#999999', endColorstr='#ffffff', GradientType=1);
/* IE 8–9 */
-ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.gradient(startColorstr='#999999', endColorstr='#ffffff', GradientType=1)";
/* IE 10 */
-ms-linear-gradient(left, #999999 0%, #ffffff 100%);
Kijk eens of je dit terug kunt vinden in de index.php van je template. Zo nee, zet het er in:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" " www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd ">
Als je zelf niets veranderd hebt aan je template (behalve die header toegevoegd) dan is dit wel heel vreemd. Misschien even contact met de makers opnemen?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
23 mrt 2013 11:01
Ik heb idd zelf niets aangepast in index.php
Ik heb de regel erin gezet, maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Er stond alleen <!doctype html>
In de bijlage staat de gehele index.php
Ik heb de regel erin gezet, maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Er stond alleen <!doctype html>
In de bijlage staat de gehele index.php
- per4manc
- Nieuw op Joomla!NL
23 mrt 2013 11:12
Dan moet je eens kijken of je aparte css bestanden hebt voor de diverse IE versies en of daar die regels goed instaan en of die css bestanden ook aangeroepen worden via de index.php. Het ligt echt aan de constructie van die template.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.731 seconden