Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hulp nodig met Footer onderaan pagina
Hulp nodig met Footer onderaan pagina
25 mrt 2013 20:12
Hallo, ik werk met Joomla 2.5 en Artisteer 4.0
Nu Probeer ik een mooie footer te maken zoals in dit voorbeeld, hoe krijg ik dit voor elkaar??
Alles wat ik nu in de (copyright) module plaats komt onder elkaar te staan in plaats van naast elkaar
of in kolommen: stel ik zou de menu's willen kopieren in copyright komen ze er zo uit te zien:
News
About
Music/video
Pictures
Dit moet eigenlijk van links naar rechts gaan uitgevuld over de footer, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg, of moet ik hiervoor allerlei codes kraken?
Nu Probeer ik een mooie footer te maken zoals in dit voorbeeld, hoe krijg ik dit voor elkaar??
Alles wat ik nu in de (copyright) module plaats komt onder elkaar te staan in plaats van naast elkaar
of in kolommen: stel ik zou de menu's willen kopieren in copyright komen ze er zo uit te zien:
News
About
Music/video
Pictures
Dit moet eigenlijk van links naar rechts gaan uitgevuld over de footer, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg, of moet ik hiervoor allerlei codes kraken?
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- DirrtyMicz
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 mrt 2013 20:54
Ik ken Artisteer niet, maar je moet in dit geval een div-container maken met daarin drie module-posities.
Volgens mij moet dat met Artisteer eenvoudig te maken zijn.
Overigens staan de drie vlakken in het voorbeeld boven de footer.
Die zit daaronder met een kopie van een menu en een copyright-tekst.
Volgens mij moet dat met Artisteer eenvoudig te maken zijn.
Overigens staan de drie vlakken in het voorbeeld boven de footer.
Die zit daaronder met een kopie van een menu en een copyright-tekst.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 mrt 2013 13:02
Bedankt woody!! ik heb het nu tot zover voor elkaar dat ik wel een mooi horizontaal menu heb door het bewerken van de template css. file en module positions. Nu ziet mijn footer er zo uit:
Nu ben ik er BIJNA!!! alleen weet ik niet hoe ik het zo krijg zodat de ruimte tussen de woorden en | lijntjes goed staan. Dit moet dus gewoon gecentreerd worden, ik weet niet welke code in de template ik hiervoor moet aanpassen.
IEMAND een idee?? HELP!
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Nu ben ik er BIJNA!!! alleen weet ik niet hoe ik het zo krijg zodat de ruimte tussen de woorden en | lijntjes goed staan. Dit moet dus gewoon gecentreerd worden, ik weet niet welke code in de template ik hiervoor moet aanpassen.
IEMAND een idee?? HELP!
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
28 mrt 2013 16:56
Misschien kijk ik er overheen, maar volgens mij heb je geen link naar je site geplaatst.
Als je dat alsnog doet, kunnen we je waarschijnlijk een sneller advies geven.
Als je dat alsnog doet, kunnen we je waarschijnlijk een sneller advies geven.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
28 mrt 2013 17:02
oh sorry, dit is
www.momicz.com
ik heb hem even snel online gezet zodat jullie kunnen meekijken.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
28 mrt 2013 17:48
ik zie nu trouwens ook dat hij alleen "normaal" wordt weer gegeven in Internet Explorer, in Safari ( Ipad/iphone ) en Google Chrome browser op computer geeft die in plaats van de | lijntjes een gebroken pictogram aan. Ergens heb ik dus zoiezo een fout zitten.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
29 mrt 2013 09:58
Zie dat je het al gevonden hebt? Wil je de oplossing nog even delen hier?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 mrt 2013 10:04 - 29 mrt 2013 10:08
zo te zien zie jij hem nu dus ook normaal! gelukkig dan ben ik eruit. Of het de goede manier is weet ik niet, maar zolang t werkt en op alle browsers en telefoons goed word weergegeven ga ik er verder niet aan sleutelen.
Ja ik zat eerst in die template hele tijd het gedeelte;
hier zat ik steeds te prutsen met left-right middle center. Daarna (zo 5 min terug)
probeerde ik het eens met het onderste gedeelte in de template: nl:
deze stond eerst op padding-left: 7 px. Hier heb ik dus gewoon geexperimenteerd, opslaan, vernieuwen, opslaan vernieuwen. en uiteindelijk kwam ik hierop uit. DIt getest op telefoon, ipad, browser etc. en alles werkt nu zo te zien.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ja ik zat eerst in die template hele tijd het gedeelte;
Code:
.art-footer ul>li:before
{
content: url('../images/footerbullets.png');
margin-right: 6px;
bottom: 2px;
position: relative;
display: inline-block;
vertical-align: middle;
font-size: 0;
line-height: 0;
margin-left: -16px;
}
probeerde ik het eens met het onderste gedeelte in de template: nl:
Code:
#footermenu li
{
display:inline;
list-style-type:none;
border-left:1px solid #fff;
padding-right:17px;
}
deze stond eerst op padding-left: 7 px. Hier heb ik dus gewoon geexperimenteerd, opslaan, vernieuwen, opslaan vernieuwen. en uiteindelijk kwam ik hierop uit. DIt getest op telefoon, ipad, browser etc. en alles werkt nu zo te zien.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- DirrtyMicz
- Nieuw op Joomla!NL
29 mrt 2013 10:09 - 29 mrt 2013 10:53
Die padding-right had ik je ook willen geven dus dat is de juiste. Ik was er alleen nog niet uit waarom chrome moeite had met de kleur en daar vreemde blokjes liet zien, maar dat heeft zich dan blijkbaar vanzelf opgelost?
Edit: TS had draadje al gesloten. Nog deze terugkoppeling ontvangen per pm:
Edit: TS had draadje al gesloten. Nog deze terugkoppeling ontvangen per pm:
ik had eerst alleen de URL weggehaald van bullets.png, vanochtend heb ik de gehele lijn vanaf content-url weggehaald, ik vermoedde dat hij nog ergens naar op zoek was. Bij de 1e keer verversen toen was er geen verschil, bij de 2e keer ineens wel. Ik denk dat dat het was.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.741 seconden