Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Video content in joomla 2.5
Video content in joomla 2.5
27 mrt 2013 22:41
Geachte collegas, ik ben nieuw in joomla. Zoek al een tijdje een template waarin ik veel video's kwijt kan.Een soort video libery, maar met de filmpjes vanaf mijn eigen server. Kan het niet vinden geschikt voor joomla. Flash is geen probleem,maar dat wil ik niet meer.
2e obstakel... Hoe krijg ik een eigen video in de standaard beginsite van joomla? De plugin allvideo is geinstalleerd, maar weet niet hoe nu verder. Een link vanuit youtube in vidbox lukt al wel. Maar een eigen video in een article ...niet.
Wie weet iets?
Alvast veel dank
2e obstakel... Hoe krijg ik een eigen video in de standaard beginsite van joomla? De plugin allvideo is geinstalleerd, maar weet niet hoe nu verder. Een link vanuit youtube in vidbox lukt al wel. Maar een eigen video in een article ...niet.
Wie weet iets?
Alvast veel dank
- Erwinsteen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
28 mrt 2013 09:08
Hallo Erwinsteen,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik neem aan dat je met eigen server niet de server bedoelt waarop je Joomla draait?
Volgens mij (maak ik heb het nog nooit zo gebruikt) kan het wel met ongeveer de volgende embed code.
Waarbij je dus de extensie kunt veranderen.
Anders misschien even kijken naar Videoflow . Die ken ik helemaal niet, maar lijkt erop dat dat meer in de richting van een door jou gewenste library komt.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Ik neem aan dat je met eigen server niet de server bedoelt waarop je Joomla draait?
Volgens mij (maak ik heb het nog nooit zo gebruikt) kan het wel met ongeveer de volgende embed code.
Code:
{mp4remote}http://urleigenserver.ext/map/file.mp4{mp4remote}
Anders misschien even kijken naar Videoflow . Die ken ik helemaal niet, maar lijkt erop dat dat meer in de richting van een door jou gewenste library komt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 mrt 2013 09:21
Dag Astrid, dank voor je reactie. Nee, het gaat hier om een gewone installatie op een server met een abonnament.
Daar draait joomla ook op. Maar wat ik tegen kom is dt alleen links in joomla te plaatsen zijn die verwijzen naar bv. Youtube.
Wat ik graag wil is eigen video content plaatsen op de server en aansturen in eigen joomla site.
Weet wel dat ik niet echt beginner ben maar moet de joomla materie nog eigen maken.
Dank..
Daar draait joomla ook op. Maar wat ik tegen kom is dt alleen links in joomla te plaatsen zijn die verwijzen naar bv. Youtube.
Wat ik graag wil is eigen video content plaatsen op de server en aansturen in eigen joomla site.
Weet wel dat ik niet echt beginner ben maar moet de joomla materie nog eigen maken.
Dank..
- Erwinsteen
- Nieuw op Joomla!NL
28 mrt 2013 09:53 - 28 mrt 2013 09:53
Als je ze in een map in je joomla installatie zet dan is het nog eenvoudiger.
Dan vul je bij de plugin het pad naar die map in en dan kan je dit soort codes gebruiken:
Dus de extensie staat dan alleen in de code en niet meer in de bestandsnaam.
Dan vul je bij de plugin het pad naar die map in en dan kan je dit soort codes gebruiken:
Code:
{flv}batman_darknight{/flv} of {mp3}pixies_bonemachine{/mp3}.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
28 mrt 2013 12:51
Sorry, gaat te vlug voor mij. Denk dat ik helemaal aan het begin, dus hoe zet ik een video in een article. Hoe krijg ik een plugin in een article die op de juiste plaats en afmeting staat. Daar gaat het al mis.
Dus ik open een article, en hoe dan verder?
Dus ik open een article, en hoe dan verder?
- Erwinsteen
- Nieuw op Joomla!NL
28 mrt 2013 13:05
Misschien helpt
dit
je verder.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 mrt 2013 13:55
Ja,gaat de goeie kant op. Heb nu een local videootje werkend in een article.
Maar als ik de video niet meteen wil zien maar via een kleinere thumbnail wil starten?
hoe gaat dat dan?
dank alvast voor je hulp
Maar als ik de video niet meteen wil zien maar via een kleinere thumbnail wil starten?
hoe gaat dat dan?
dank alvast voor je hulp
- Erwinsteen
- Nieuw op Joomla!NL
29 mrt 2013 10:50
Dan denk ik dat je het beste JCE editor kunt gebruiken met de plugin JCE mediabox. Je hebt allvideos dan niet nodig. Maak een klein plaatje, zet dat in je artikel en link dan naar je filmpje en kies bij popup voor JCE mediabox.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
30 mrt 2013 19:27
Yes... Astrid, via die JCE editor ben ik een stuk verder.
Heb het video werkent in een popup.
thanks a lot.
Heb het video werkent in een popup.
thanks a lot.
- Erwinsteen
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden