Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand v
09 mei 2013 17:07
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit forum, en eigelijk ook helemaal nieuw in het Joomla-wereldje.
Sinds afgelopen week ben ik er een beetje mee aan het stoeien en vanochtend heb ik een mooie professionele template aangeschaft, samen met achterliggend CMS systeem. Althans, dat dacht ik.
Wanneer ik het wil installeren in Joomla, krijg ik de melding: JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden.
Bij mijn eerste pogingen gebruikte ik Joomla 3.x, deze heb ik inmiddels verwijderd en nu werk ik met Joomla 2.5.11. Wie kan mij helpen? Ik ben echt nog een beginner, maar baal er een beetje van dat ik er niet uitkom, ben er al uren mee aan het prutsen.. Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier op dit forum, en eigelijk ook helemaal nieuw in het Joomla-wereldje.
Sinds afgelopen week ben ik er een beetje mee aan het stoeien en vanochtend heb ik een mooie professionele template aangeschaft, samen met achterliggend CMS systeem. Althans, dat dacht ik.
Wanneer ik het wil installeren in Joomla, krijg ik de melding: JInstaller: :Installeren: Kan geen XML instellingenbestand vinden.
Bij mijn eerste pogingen gebruikte ik Joomla 3.x, deze heb ik inmiddels verwijderd en nu werk ik met Joomla 2.5.11. Wie kan mij helpen? Ik ben echt nog een beginner, maar baal er een beetje van dat ik er niet uitkom, ben er al uren mee aan het prutsen.. Alvast bedankt!
- thsjaki
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
09 mei 2013 17:40
Hallo thsjaki,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Controleer eens het volgende:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Controleer eens het volgende:
- Je probeert een ZIP-bestand te installeren dat eerst nog uitgepakt moet worden.
- Je probeert een extensie (of template) te installeren die niet geschikt is voor jouw versie van Joomla.
- Het pad naar je tmp en logs map staat niet goed. Te controleren met path.php . Uitpakken, in de root zetten en path.php achter je url typen.
- Peter
- Algemeen Moderator
09 mei 2013 17:44 - 09 mei 2013 18:46
Bedankt voor je reactie Peter.
Ik begrijp echter niet precies wat ik met het path.php bestand moet doen.. Wat is root?
Ik begrijp echter niet precies wat ik met het path.php bestand moet doen.. Wat is root?
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
09 mei 2013 17:53
De root van je website is de map waarin de bestanden van je website staan. Dit kan bijvoorbeeld "public html", "httpdocs" of "www" zijn. Heb je de website in een eigen mapje gezet(bijv. /joomla), dan is dat mapje de "root".
- Peter
- Algemeen Moderator
09 mei 2013 18:00 - 09 mei 2013 18:49
Oke, duidelijk. Dank voor je uitleg, ik zal het zodadelijk direct eens proberen.
Wat gaat dit bestand uiteindelijk doen, cq hoe draagt het bij tot het oplossen van het probleem?
Edit Jelle. Ik heb de citaten verwijderd, deze zijn overbodig.
Wat gaat dit bestand uiteindelijk doen, cq hoe draagt het bij tot het oplossen van het probleem?
Edit Jelle. Ik heb de citaten verwijderd, deze zijn overbodig.
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
09 mei 2013 18:10
Je plaatst het bestandje in de root en gaat dan in je webbrowser naar
www.jouwdomein.nl/path.php
. Het goede pad naar je tmp en logs mappen wordt dan getoond.
In je algemene instellingen kun je dit vergelijken met de daar ingevoerde paden (en natuurlijk eventueel aanpassen).
Ik heb even een paar plaatjes bijgevoegd waar je het kunt vinden:
PS: je hoeft niet elk bericht te citeren hoor. Het is voldoende je reactie te geven.
In je algemene instellingen kun je dit vergelijken met de daar ingevoerde paden (en natuurlijk eventueel aanpassen).
Ik heb even een paar plaatjes bijgevoegd waar je het kunt vinden:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
PS: je hoeft niet elk bericht te citeren hoor. Het is voldoende je reactie te geven.
- Peter
- Algemeen Moderator
09 mei 2013 21:42
Ik ben ten einde raad. Ik zit niet overdreven vanaf 12 uur vanmiddag te proberen om die template te installeren. Path kan ik niet installeren want het bestandstype wordt niet ondersteund. Template zegt dat XML bestand niet gevonden kan worden, FTP server instellen werkt ook niet, €150,- euro betaald voor deze crap..
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
09 mei 2013 21:45
Hallo,
Aangezien je voor de Template hebt betaald heb je ook recht op een goede service.
Neem contact op met de makers van de Template.
Aangezien je voor de Template hebt betaald heb je ook recht op een goede service.
Neem contact op met de makers van de Template.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
09 mei 2013 21:48
Dat ben ik met je eens. Ik ga proberen ze morgen te bereiken. De deze template heeft ruim 100 euro gekost. Lijkt me voldoende. Dan zou je mogen verwachten dat je het op z'n minst kunt installeren op een normale manier...
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
09 mei 2013 21:51Path kan ik niet installeren want het bestandstype wordt niet ondersteund.
Path.php moet je niet installeren in Joomla, maar gewoon met een ftp programma zoals filezilla uploaden naar je website root.
- Peter
- Algemeen Moderator
09 mei 2013 22:10
Ik ben al een stapje verder gelukkig. FTP loopt nu. Ik kan de template ook vinden wanneer ik via Extensies op ontdekken klik. Wanneer ik de template vervolgens selecteer en op installeren klik, verschijnt er een blanco scherm met daarin: Server of bestand niet gevonden.. Dat klinkt niet goed, maar het is in ieder geval al een stapje verder in de goede richting..
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
10 mei 2013 09:44 - 10 mei 2013 11:35
Heb proberen om toegang te krijgen tot het path.php bestand nu de FTP server loopt.
Ik heb het bestand in iedere map getest, maar ik krijg steeds als ik naar de lokatie ga de volgende melding:
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Ik heb het bestand in iedere map getest, maar ik krijg steeds als ik naar de lokatie ga de volgende melding:
Code:
<?php
$path = getcwd();echo "Your absolute path is: ";echo $path;?>
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- thsjaki
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.770 seconden