Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost positie lees meer knop verplaatsen
positie lees meer knop verplaatsen
18 mei 2013 12:28
Hallo.
Ik wil graag de positie van de "lees meer" knop verplaatsen.
Zoals je in het voorbeeld ziet staat de "lees meer" knop nu onder de socialmedia iconen.
Graag wil ik de "lees meer" knop boven de socialmedia
Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan aanpassen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Dennis
Ik wil graag de positie van de "lees meer" knop verplaatsen.
Zoals je in het voorbeeld ziet staat de "lees meer" knop nu onder de socialmedia iconen.
Graag wil ik de "lees meer" knop boven de socialmedia
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan aanpassen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Dennis
- Debengel
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2013 13:31
Hallo,
Als je even de link van je site hier neerzet kunnen de leden meekijken met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Als je even de link van je site hier neerzet kunnen de leden meekijken met Firebug.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
18 mei 2013 13:35 - 18 mei 2013 13:41- Debengel
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2013 15:01
Als eerste een tip: zolang je nog aan het ontwikkelen bent, is het niet handig om gzip compressie van je template aan te zetten. Dit maakt het moeilijk om te ontdekken waar je eventueel iets in je css moet aanpassen.
Tweede tip: plak je teksten niet uit en tekstverwerker. Je hebt nu verschillende lettertypes en heel veel overbodige code.
Het lukt me wel met css, maar dan alleen als er overal een lees meer staat. Maar helaas gaat het met mijn oplossing niet goed bij je tweede artikel.
Als je extensie een plugin is, dan zou je kunnen proberen of het helpt als je de pluginvolgorde verandert, zodat deze plugin na de leesmeer plugin komt te staan.
Tweede tip: plak je teksten niet uit en tekstverwerker. Je hebt nu verschillende lettertypes en heel veel overbodige code.
Het lukt me wel met css, maar dan alleen als er overal een lees meer staat. Maar helaas gaat het met mijn oplossing niet goed bij je tweede artikel.
Als je extensie een plugin is, dan zou je kunnen proberen of het helpt als je de pluginvolgorde verandert, zodat deze plugin na de leesmeer plugin komt te staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
18 mei 2013 15:31
Hallo Astrid,
Bedankt voor je antwoord. ik neem je tips ten harte.
gzip compressie staat gewoon uitgeschakeld.
De pluginvolgorde kan niet worden veranderd. de "leesmeer" plugin valt onder het type: editors-xtd,
en de socialmedia valt onder het type: content
Bedankt voor je antwoord. ik neem je tips ten harte.
gzip compressie staat gewoon uitgeschakeld.
De pluginvolgorde kan niet worden veranderd. de "leesmeer" plugin valt onder het type: editors-xtd,
en de socialmedia valt onder het type: content
- Debengel
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2013 15:50
Dit werkt wel, maar heeft niet mijn voorkeur. Maar andere oplossing weet ik zo ook niet.
Code:
p.readmore {
float: left;
margin-top: -55px !important;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
18 mei 2013 16:56
Bedankt voor je oplossing, het werkt inderdaad.
zoals je ziet staat het "lees meer" nu erg dicht op de tekst.
als ik de marge op -40px zet gaat hij door de social knoppen.
heb je hier een oplossing voor?
p.s. waarom heeft deze aanpassing niet jouw voorkeur?
zoals je ziet staat het "lees meer" nu erg dicht op de tekst.
als ik de marge op -40px zet gaat hij door de social knoppen.
heb je hier een oplossing voor?
p.s. waarom heeft deze aanpassing niet jouw voorkeur?
- Debengel
- Joomla!NL ontdekker
18 mei 2013 22:25
Ik zie nu ook op deze
link
pagina dat "lees meer" door de tekst heen staat.
- Debengel
- Joomla!NL ontdekker
20 mei 2013 12:19
Negatieve marges zijn niet echt goed om te gebruiken. En je krijgt idd op andere pagina's weer problemen. Heeft de maken met voorpagina blog en categorie blog, maar ik zie zo niet waarom.
Ik zou je adviseren, als dat kan bij die extensie, om tonen van social media uit te zetten voor blogweergave. Anders optie heb ik zo ook niet.
Ik zou je adviseren, als dat kan bij die extensie, om tonen van social media uit te zetten voor blogweergave. Anders optie heb ik zo ook niet.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.776 seconden