Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Weergave probleem Artisteer 4.1 templates Joomla 2.5
Weergave probleem Artisteer 4.1 templates Joomla 2.5
03 jan 2014 10:13
Beste mensen,
Sinds kort heb ik een tablet gekocht. Een iPad.
Ik maak mijn templates altijd met Artisteer en heb tot 2 jaar geleden gewerkt met versie 3 en sinds afgelopen jaar met versie 4.0 en 4.1. Verder heb ik al mijn websites geupgrade naar Joomla 2.5, de laatste update.
Sinds dat ik een tablet heb gekocht ben ik erachter gekomen dat sommige van mijn websites niet goed worden weergegeven.
Wat is het geval?
Bij gewone verticale weergave (net als op een laptop of en pc, is er niets aan de hand. Maar als ik mijn tablet draai naar de horizontale weergave, dan zijn ineens de linker menuus naar de bovenkant verplaatst, daaronder krijg je dan de blokken die in het midden weergegeven worden, en als je aan de rechterkant normaal ook blokken hebt, worden die helemaal onderaan weergegeven.
De header is compleet verdwenen en het topmenu kun je activeren met een scrolldownmenu.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn templates die ik maakte met Artisteer 3, deze bug niet hebben en gewoon verticaal en horizontaal goed worden weergegeven.
Ik vind dit heel vervelend, ook omdat eenmaal geupgrade templates naar 4.1 niet meer te openen zijn in 3 van Artisteer. En uiteraard is het wel fijn als websites tegenwoordig ook gewoon draaien op tablets.
Duidelijk voor mij is dus al wel dat er iets veranderd wordt in de upgrade van templates van Artisteer van versie 3 naar versie 4.
Graag zou ik het volgende willen weten:
1. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
2. Is dit probleem al bekend bij Artisteer en mogelijk al verholpen in versie 4.2?
Alvast bedankt voor jullie reacties en meedenken.
Beste groeten,
Mark
Ps. Hieronder 2 afbeeldingen van een templete geheel gemaakt in Artisteer 4.1.
Sinds kort heb ik een tablet gekocht. Een iPad.
Ik maak mijn templates altijd met Artisteer en heb tot 2 jaar geleden gewerkt met versie 3 en sinds afgelopen jaar met versie 4.0 en 4.1. Verder heb ik al mijn websites geupgrade naar Joomla 2.5, de laatste update.
Sinds dat ik een tablet heb gekocht ben ik erachter gekomen dat sommige van mijn websites niet goed worden weergegeven.
Wat is het geval?
Bij gewone verticale weergave (net als op een laptop of en pc, is er niets aan de hand. Maar als ik mijn tablet draai naar de horizontale weergave, dan zijn ineens de linker menuus naar de bovenkant verplaatst, daaronder krijg je dan de blokken die in het midden weergegeven worden, en als je aan de rechterkant normaal ook blokken hebt, worden die helemaal onderaan weergegeven.
De header is compleet verdwenen en het topmenu kun je activeren met een scrolldownmenu.
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn templates die ik maakte met Artisteer 3, deze bug niet hebben en gewoon verticaal en horizontaal goed worden weergegeven.
Ik vind dit heel vervelend, ook omdat eenmaal geupgrade templates naar 4.1 niet meer te openen zijn in 3 van Artisteer. En uiteraard is het wel fijn als websites tegenwoordig ook gewoon draaien op tablets.
Duidelijk voor mij is dus al wel dat er iets veranderd wordt in de upgrade van templates van Artisteer van versie 3 naar versie 4.
Graag zou ik het volgende willen weten:
1. Wat kan ik doen om dit op te lossen?
2. Is dit probleem al bekend bij Artisteer en mogelijk al verholpen in versie 4.2?
Alvast bedankt voor jullie reacties en meedenken.
Beste groeten,
Mark
Ps. Hieronder 2 afbeeldingen van een templete geheel gemaakt in Artisteer 4.1.
- mrmark
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 10:21Dan doen ze ook. Alleen misschien niet zoals jij dat verwacht had. Dit zijn zogenaamde responsive views, waarbij een aantal elementen van je template aangepast worden zodat ze zonder te scrollen te zien zijn op kleinere mobiele apparaten.En uiteraard is het wel fijn als websites tegenwoordig ook gewoon draaien op tablets.
Als je dat niet wilt, dan kan je in Artisteer aangeven dat je geen responsive wilt en terug wilt naar de vorige eeuw.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
03 jan 2014 10:46
Als je header is opgebouwd uit verschillende losse objecten (standaard Artisteer), dan loop je het risico dat deze niet als één geheel te zien zijn op een mobiel apparaat. Je kunt dan beter een header uit één stuk maken.
- Peter
- Algemeen Moderator
03 jan 2014 13:58
Dag Astrid,
Okey... Maar zo is niet zoals ik een website wil zien. Omdat ik dit zo niet bedoeld heb.
Bovendien vind ik je reactie best wat bot. Natuurlijk is het zo dat ik niet terug wil naar de vorige eeuw. Sterker nog: Deze website van JoomlaNL doet het wel goed op een tablet en wordt weergegeven zoals hij ook wordt weergegeven zoals hij bedoeld is. (Zie de 2 afbeeldingen die ik heb bijgevoegd).
De website wordt weergegeven als een blok en kun je verkleinen en vergroten als je met je vingers beweegd over het display en zo hoort dat te zijn. Ik neem tenminste aan dat zebij JoomlaNL niet terug willen naar de vorige eeuw. Terwijl dit volgens jouw eigen woorden wel zo is op deze manier, want ZO zoals jullie website getoond wordt, is de bedoelingnamelijk wil ik weten wat er bij mij fout gaat en zou ik het fijn vinden als jij of iemand anders me echt verder helpt.
Dus ik wil je netjes vragen om mij dan uit te leggen hoe je dat voor elkaar krijgt. Mijn andere websites gemaakt met versie 3 van Artisteer daar gebeurde dit namelijk automatisch. Dus vertel me maar hoe je dat dan insteld aub.
Beste groeten,
Mark
Okey... Maar zo is niet zoals ik een website wil zien. Omdat ik dit zo niet bedoeld heb.
Bovendien vind ik je reactie best wat bot. Natuurlijk is het zo dat ik niet terug wil naar de vorige eeuw. Sterker nog: Deze website van JoomlaNL doet het wel goed op een tablet en wordt weergegeven zoals hij ook wordt weergegeven zoals hij bedoeld is. (Zie de 2 afbeeldingen die ik heb bijgevoegd).
De website wordt weergegeven als een blok en kun je verkleinen en vergroten als je met je vingers beweegd over het display en zo hoort dat te zijn. Ik neem tenminste aan dat zebij JoomlaNL niet terug willen naar de vorige eeuw. Terwijl dit volgens jouw eigen woorden wel zo is op deze manier, want ZO zoals jullie website getoond wordt, is de bedoelingnamelijk wil ik weten wat er bij mij fout gaat en zou ik het fijn vinden als jij of iemand anders me echt verder helpt.
Dus ik wil je netjes vragen om mij dan uit te leggen hoe je dat voor elkaar krijgt. Mijn andere websites gemaakt met versie 3 van Artisteer daar gebeurde dit namelijk automatisch. Dus vertel me maar hoe je dat dan insteld aub.
Beste groeten,
Mark
- mrmark
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 13:59
Hallo Peter,
Dank voor je berichtje. Ik zaal even gaan bekijken of de header uit meerdere delen bestaat. Maar volgens mij is dat niet het geval. Het is gewoon een plaatje. Ik weet wel dat je header afbeeldingen op 2 manieren kunt invoegen in Artisteer. Ik ga die andere manier dan eens proberen.
Groetjes, Mark
Dank voor je berichtje. Ik zaal even gaan bekijken of de header uit meerdere delen bestaat. Maar volgens mij is dat niet het geval. Het is gewoon een plaatje. Ik weet wel dat je header afbeeldingen op 2 manieren kunt invoegen in Artisteer. Ik ga die andere manier dan eens proberen.
Groetjes, Mark
- mrmark
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 14:01
Klopt helemaal. Wij zitten nog even in de vorige eeuw. Achter de schermen zijn we druk bezig met het responsive maken van onze site.
Zoals gezegd: als je dit niet wilt, dan kan je gewoon in de nieuwste versie van Artisteer aangeven dat je niet wilt dat je template responsive is.
Zoals gezegd: als je dit niet wilt, dan kan je gewoon in de nieuwste versie van Artisteer aangeven dat je niet wilt dat je template responsive is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
03 jan 2014 14:08
Hallo Astrid,
Okey, dus in versie 4.2. is dat dus. Ik gebruik nu nog 4.1.
Waar kan ik dat vinden in Artisteer?
Groeten, Mark
Okey, dus in versie 4.2. is dat dus. Ik gebruik nu nog 4.1.
Waar kan ik dat vinden in Artisteer?
Groeten, Mark
- mrmark
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 14:12
Ik heb het ook maar ergens gelezen. Maar denk dat een van die leden die ook met Artisteer werken je wel verder kunnen helpen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
03 jan 2014 14:15
Okey... Bedankt in ieder geval.
Iemand anders die dit misschien weet?
Groetjes, Mark.
Iemand anders die dit misschien weet?
Groetjes, Mark.
- mrmark
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 14:23
Klik in Artisteer op "exporteer" een pop-up opent dan. Klik in die pop-up rechtsonder de knop "opties" en zet "Responsive Web Design" op Nee.
- Peter
- Algemeen Moderator
03 jan 2014 14:46
Hallo Peter en Astrid,
Het is opgelost. Ook in Artisteer 4.1 kun je het bij opties instellen.
Dit had ik nooit opgemerkt omdat ik het ook gewoon niet wist.
Nu heb ik responsive view uitgezet.
Ik heb ook even zitten Googlen op responsive view Artisteer en kwam hier op uit:
forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?p=105738
In Artisteer 4.2 zal er waarschijnlijk zoals beschreven is wel meer in te stellen zijn als je responsive view wel wilt gebruiken en de header goed wilt weergeven als mede modules.
Bedankt en groetjes,
Mark
Het is opgelost. Ook in Artisteer 4.1 kun je het bij opties instellen.
Dit had ik nooit opgemerkt omdat ik het ook gewoon niet wist.
Nu heb ik responsive view uitgezet.
Ik heb ook even zitten Googlen op responsive view Artisteer en kwam hier op uit:
forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?p=105738
In Artisteer 4.2 zal er waarschijnlijk zoals beschreven is wel meer in te stellen zijn als je responsive view wel wilt gebruiken en de header goed wilt weergeven als mede modules.
Bedankt en groetjes,
Mark
- mrmark
- Joomla!NL ontdekker
03 jan 2014 14:51
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "opgelost" knop te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden