Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Posities in templates

Posities in templates

06 apr 2014 10:34
Zijn in elke templates alle posities beschikbaar , of moet je bij het opzetten van een template de posities al bekend maken?
Mijn ambitie is het ontwerpen en steeds verbeteren van websites. Na eerdere ervaringen met andere programma's gebruik ik sinds kort Joomla.
Zeer uitgebreid ,vergt (vind ik) veel meer tijd om het onder de knie te krijgen dan ik uit reacties van anderen had verwacht.
  • Loet
  • Loet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Posities in templates

06 apr 2014 11:00
Per template kunnen de posities verschillen, als je de posities wilt zien van je gebruikte template zet je in de browser achter het adres/?tp=1
Daarvoor moet je wel in Templatebeheer /Opties die optie (voorbeeld modules)aangevinkt hebben.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Posities in templates

06 apr 2014 11:53
Jan, bedankt voor je snelle reactie, aan mijn vraagstelling zul je merken dat ik nog niet zo goed bekend ben met de principes van Joomla, toch nog even terug komen op mijn vraag over posities.
Inmiddels weet ik dat je gebruikte posities zichtbaar kan maken. Maar mijn achterliggende vraag is of alle posities beschikbaar zijn, of moet je die al in de template vastleggen, met andere woorden stel ik wil later in een bestaande template een ongebruikte positie gaan gebruiken kan dat ? Lastig om te formuleren wat mijn vraag nou eigenlijk is.
Mijn ambitie is het ontwerpen en steeds verbeteren van websites. Na eerdere ervaringen met andere programma's gebruik ik sinds kort Joomla.
Zeer uitgebreid ,vergt (vind ik) veel meer tijd om het onder de knie te krijgen dan ik uit reacties van anderen had verwacht.
  • Loet
  • Loet's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Posities in templates

06 apr 2014 12:14
Een goed idee, om een bestaand template te gebruiken! Alle aanwezige positie s zijn te gebruiken!

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Posities in templates

06 apr 2014 12:40
Elk template heeft eigen module-posities.
Wanneer je nu met template 1 werkt, dan koppel je de modules aan de module-posities van template 1.
Als je later met bijvoorbeeld template 2 wil gaan werken, is de kans groot dat die andere namen gebruikt voor de moduleposities. Meestal worden alleen left, right, top en bottom in alle templates gebruikt, maar ook dat is niet eens altijd het geval.
Je zult bij het overstappen naar template 2 dan dus in Module-beheer elke module even moeten nalopen en toewijzen aan de nieuwe module-positie van template 2.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.635 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie