Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Probleem template sunshine Joomla 1.5.26 naar Joomla 2.5.20

Probleem template sunshine Joomla 1.5.26 naar Joomla 2.5.20

09 mei 2014 13:47 - 09 mei 2014 14:17
Ik ben bezig om mijn site, www.kijkeensomlaag.nl , te migreren van Joomla 1.5.26 naar Joomla 2.5.20. Hierbij maak ik gebruik van XAMM om de site offline, mijn eigen pc te kunnen inregelen en waar nodig te corrigeren. Tot nu toe lijkt dit aardig te lukken. De data/content heb ik al inmiddels kunnen overzetten naar de nieuwe versie.

Voor mijn oude site maakte ik gebruik van een template versie 1.0.5 met de naar sunshine. Op de oude site zijn wat aanpassingen in de template gemaakte. De orginele maker van deze template heeft een inmiddels een aangepaste versie van deze template gemaakt en wel versie 1.6.0.

Vanuit de oude versie heb ik het css-bestand overgezet naar de nieuwe versie en deze kom aardig overeen met de nieuwe versie.

Zo ziet de template er nu uit onder Joomla 1.5.26. www.kijkeensomlaag.nl/cms/images/Oude versie Joomla 1.5.26.png

Maar lokaal ziet de versie er in Joomla 2.5.20 als hier er uit. www.kijkeensomlaag.nl/cms/images/Nieuwe versie Joomla 2.5.20.png

De broncode van Joomla 1.5.26 is als volgt:
Code:
<style type="text/css"> body, p, td, tr { font-family: verdana, sans-serif; font-size: 10px; color: #000000; } #background { background-image: url(templates/sunshine/images/sunshine.jpg) ; background-repeat: no-repeat; #header { background-image: url(templates/sunshine/images/rechts.jpg) ; background-position: right top; background-repeat: no-repeat; height: 180px; } } #container, #header-in, #user { width: 100%; } a:link, a:visited { color: #46AC13; } #topmenu a:hover, #topmenu #active_menu, #topmenu li#current a { background-color: #46AC13; } </style> <!--[if lte IE 6]> <style type="text/css"> #content {width: 99%;} .user_bg {width: 99%;} </style> <![endif]--> <!-- author: Fio web: http://www.vonfio.de License: Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported License --> <link href="/cms/css/template.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <body> <div id="background">

In de broncode van de nieuwe versie Joomla 2.5.20 staat het volgende:
Code:
<style type="text/css"> body, p, td, tr { font-family: Verdana, sans-serif; font-size: 10px; color: #000000; } #background { background-image: url(/joomla/templates/sunshine/images/sunshine.jpg); background-color: #FFFFFF; background-repeat: no-repeat; } #container, #header-in, #user { width: 100%; } a:link, a:visited { color: #46AC13; } #topmenu a:hover, #topmenu #active_menu, #topmenu li#current a { background-color: #46AC13; } </style> <!--[if lte IE 6]> <style type="text/css"> #content {width: 99%;} .user_bg {width: 99%;} </style> <![endif]--> <!-- author: Fio web: http://www.vonfio.de License: Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported License --> </head> <body> <div id="background"> <div id="header"> <div id="header-in"> <div id="pathway"></div> </div> </div> <div class="clr"></div>

Nu zie ik css-code het volgende staan:
Code:
@charset "utf-8"; /*Code by Fio author url: http//www.vonfio.de License: Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported License */ body { margin: 0px; padding: 0px; text-align: left; background-color: #D0E8EF; background-image: url(../images/rechts.jpg); background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; background-position: right top; }

Vraag:
Concreet is de vraag waarom het plaatje rechts in de header er niet in komt.
Ik zie wel dat er in de broncode van joomla 1.5.26 een extra regel staat. Hoe krijg ik deze er in de nieuwe versie Joomla 2.5.20 er ook in?
Code:
background-image: url(/templates/sunshine/images/rechts.jpg) ;

Alvast bedankt voor de moeite en graag hoor ik.

Met vriendelijke groet,

Geert Molema

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen!
  • Meteodelfzijl
  • Meteodelfzijl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

09 mei 2014 15:23
Waatom zet je die 2.5.20-versie niet even in een submap of subdomein online op de server van je hoster?
Op die manier ontwikkel je de site op hetzelfde platform als de bestaande site.
Ook werkt alles zoals het online zou moeten draaien. Je hebt dan als het goed is geen last van serverconfiguratieproblemen.
En als je site eenmaal online staat kun je ook makkelijker forumleden laten meekijken om zo je te helpen met je vraag.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

09 mei 2014 15:37
Kan zijn dat er een extra header positie is aangemaakt in de oude versie. Overigens rammelt de css van je oude versie wel. Er ontbreekt een sluit-tag bij de eerste definitie.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

10 mei 2014 15:59
Gisteravond deze hele zaak nog eens nagekeken. Miste in de broncode van de template nog een regel. Probleem nu opgelost. Thanks.
  • Meteodelfzijl
  • Meteodelfzijl's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.653 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie