Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Kleur layout wijzigen 'menu'
22 jun 2014 18:31 - 22 jun 2014 19:14
Hoi allemaal,
ik probeer van het menu de achtergrond te wijzigen, echter maakt deze template gebruik van meerdere layouts waar net die ene kleur niet bijzit die ik nodig heb. Ben dus onzeker waar ik nu de kleur moet wijzigen en hoop op jullie expertise!
website: www.beautyinstituut-diascara.nl/
1. De menu balk en de streep eromheen. Ik zou beide naar roze #F7027C willen veranderen.
ik kan de plek momenteel niet vinden, was zelf al in menu.css aan het kijken maar denk fout te zitten.
[strike]2. De witte achtergrond achter de afbeelding en hier ook weer de streep. Wilde de streep goudkleurig hebben maar kan niet zozeer zien waar deze streep te vinden is, net zozeer als de witte rand eromheen?[/strike]
Edit WoodyF4u: Ik heb je topic aangepast omdat de regel is dat er één vraag per topic mag worden gesteld.
ik probeer van het menu de achtergrond te wijzigen, echter maakt deze template gebruik van meerdere layouts waar net die ene kleur niet bijzit die ik nodig heb. Ben dus onzeker waar ik nu de kleur moet wijzigen en hoop op jullie expertise!
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
website: www.beautyinstituut-diascara.nl/
1. De menu balk en de streep eromheen. Ik zou beide naar roze #F7027C willen veranderen.
ik kan de plek momenteel niet vinden, was zelf al in menu.css aan het kijken maar denk fout te zitten.
[strike]2. De witte achtergrond achter de afbeelding en hier ook weer de streep. Wilde de streep goudkleurig hebben maar kan niet zozeer zien waar deze streep te vinden is, net zozeer als de witte rand eromheen?[/strike]
Edit WoodyF4u: Ik heb je topic aangepast omdat de regel is dat er één vraag per topic mag worden gesteld.
- KeesZeus2014
- Heeft onderwerp gestart
- Bezoeker
22 jun 2014 19:11
Menu-achtergrond in style.css regel 69, background-color toevoegen:
Dit soort info kun jij zelf ook vinden met behulp van de add-on voor Firefox "Firebug".
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (link naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
En je tweede vraag snap ik niet. Maar dat kotm op zich goed uit, want de forumregel is dat je maar één vraag per topic mag stellen om het forum overzichtelijk te houden.
Code:
.menu-dropdown a.level1 > span, .menu-dropdown span.level1 > span {
background-color: #f7027c;
padding: 10px 22px 8px;
}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (link naar deze tool is hier te vinden). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later eventueel wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
En je tweede vraag snap ik niet. Maar dat kotm op zich goed uit, want de forumregel is dat je maar één vraag per topic mag stellen om het forum overzichtelijk te houden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
22 jun 2014 19:18
Woody, kun je eens een screenprint laten zien met high light waar je dit gevonden hebt met Firebug. Die gebruik ik namelijk al en zie enkel
- KeesZeus2014
- Bezoeker
22 jun 2014 19:47
De oplossing die jij hebt aangegeven is enkel een andere kleur over het menu heen. het achterste stuk laat hij nu in dezelfde kleur staan en de mouse over is nu ook nog de oude kleur:
Zie:
Zie mouse over:
En de hoeken rond hij nu niet mooi af...
Zie:
Zie mouse over:
En de hoeken rond hij nu niet mooi af...
- KeesZeus2014
- Bezoeker
22 jun 2014 19:53
Style.css regel 33 is de plaats waar je de achtergrond van het menu kunt aanpassen.
Die ronde hoeken zitten alleen in de buitenkant en niet in de menu-items.
Die ronde hoeken zitten alleen in de buitenkant en niet in de menu-items.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.636 seconden