Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost weergave module verandert op andere pagina dan homepage
weergave module verandert op andere pagina dan homepage
14 okt 2014 23:19 - 14 okt 2014 23:20
Een goede avond,
Graag vraag ik u vriendelijk aandacht voor het volgende: Als beginnende webbouwer heb ik een joomla-module gemaakt voor het online-uitvoeren van een berekening (via andrewart.net/jcg/ ).
Ook heb ik de laatste tijd wat verschillende responcive-website-templates geprobeerd.
De module heb ik nu een plekje gegeven op de site. Gek genoeg ziet de module er op de startpagina correct uit en op de andere pagina's niet. Als ik term "startpagina" aan een andere pagina toewijs dan geeft die (nieuwe start)pagina opeens de correcte weergave en de ex-startpagina niet meer.
Ik heb alle menu-opties toegewezen aan dezelfde template. Bij een andere website (andere url, andere site) werkt het wel op elke pagina hetzelfde.
Ik ben bang dat ik met de verschillende templates iets verknoeid heb.
Onderstaand heb ik getracht een plaatje te voegen met de goede en de verkeerde weergave.
Weet iemand misschien wat ik fout doe? Ik heb geen Module Class Suffix mogelijkheid in de module.
De (nog in opbouw zijnde) site is www.de-transitievergoeding.nl/
Bij voorbaat veel dank.
Graag vraag ik u vriendelijk aandacht voor het volgende: Als beginnende webbouwer heb ik een joomla-module gemaakt voor het online-uitvoeren van een berekening (via andrewart.net/jcg/ ).
Ook heb ik de laatste tijd wat verschillende responcive-website-templates geprobeerd.
De module heb ik nu een plekje gegeven op de site. Gek genoeg ziet de module er op de startpagina correct uit en op de andere pagina's niet. Als ik term "startpagina" aan een andere pagina toewijs dan geeft die (nieuwe start)pagina opeens de correcte weergave en de ex-startpagina niet meer.
Ik heb alle menu-opties toegewezen aan dezelfde template. Bij een andere website (andere url, andere site) werkt het wel op elke pagina hetzelfde.
Ik ben bang dat ik met de verschillende templates iets verknoeid heb.
Onderstaand heb ik getracht een plaatje te voegen met de goede en de verkeerde weergave.
Weet iemand misschien wat ik fout doe? Ik heb geen Module Class Suffix mogelijkheid in de module.
De (nog in opbouw zijnde) site is www.de-transitievergoeding.nl/
Bij voorbaat veel dank.
- Debeginner
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
15 okt 2014 09:30 - 15 okt 2014 09:30
Hallo Debeginner,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je zelf naderhand nog iets aangepast aan de module? Er gaat namelijk iets niet goed met het genereren van het pad naar het css bestand.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je zelf naderhand nog iets aangepast aan de module? Er gaat namelijk iets niet goed met het genereren van het pad naar het css bestand.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 okt 2014 10:08
Goedemorgen Astrid,
Veel dank voor je reactie. Nee, ik heb de module niet meer aangepast. Ik denk niet dat het in de module zelf zit. Er is een style verschil tussen de startpagina's en de andere pagina's.
Ik heb zojuist het template van Joomla Nederland gebruikt (in plaats van wat ik er gister en vanochtend op had staan) zodat het nog beter te zien is.
Ik heb de vraag wellicht niet goed gesteld realiseer ik mij nu. Excuus.
Helaas weet ik niets van paden, css en java. Alleen van HTML heb ik een beetje kennis.
Ik heb alle plugins e.d. (bijv. System - Helix Framework) uitgezet die ik heb gebruikt voor de templates die ik heb geprobeerd.
Veel dank voor je reactie. Nee, ik heb de module niet meer aangepast. Ik denk niet dat het in de module zelf zit. Er is een style verschil tussen de startpagina's en de andere pagina's.
Ik heb zojuist het template van Joomla Nederland gebruikt (in plaats van wat ik er gister en vanochtend op had staan) zodat het nog beter te zien is.
Ik heb de vraag wellicht niet goed gesteld realiseer ik mij nu. Excuus.
Helaas weet ik niets van paden, css en java. Alleen van HTML heb ik een beetje kennis.
Ik heb alle plugins e.d. (bijv. System - Helix Framework) uitgezet die ik heb gebruikt voor de templates die ik heb geprobeerd.
- Debeginner
- Nieuw op Joomla!NL
15 okt 2014 10:18
Het is niet de module. Het heeft of iets te maken met serverconfiguratie of met een instelling. Je template is nu op de tweede pagina ook "van het padje af"
Kijk eerst eens of je in de rootmap van je server een .htaccess bestand hebt staan. Zo ja hernoem dat naar .htaccess_oud
Zet dan bij algemene instellingen bij de SEO opties alles op Nee.
Kijk eerst eens of je in de rootmap van je server een .htaccess bestand hebt staan. Zo ja hernoem dat naar .htaccess_oud
Zet dan bij algemene instellingen bij de SEO opties alles op Nee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
15 okt 2014 10:36
Oke, ik heb htaccess.txt veranderd in .htaccess_oud en onder algemene instellingen alle seo mogelijkheden op nee gezet en dit opgeslagen.
mag ik al naar de site kijken of moet ik eerst nog meer stappen nemen?
mag ik al naar de site kijken of moet ik eerst nog meer stappen nemen?
- Debeginner
- Nieuw op Joomla!NL
15 okt 2014 10:44
Je mag altijd kijken!
Maar ik bedoelde .htaccess en niet htaccess.txt, dat bestand doet namelijk niets.
De weergave is nu goed, maar op een of andere manier klopt er nog iets niet zo te zien.
Ik zou je sowieso willen adviseren om nu eerst te updaten naar Joomla 2.5.27 (laatste versie).
Maar ik bedoelde .htaccess en niet htaccess.txt, dat bestand doet namelijk niets.
De weergave is nu goed, maar op een of andere manier klopt er nog iets niet zo te zien.
Ik zou je sowieso willen adviseren om nu eerst te updaten naar Joomla 2.5.27 (laatste versie).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
15 okt 2014 10:57
Dank je wel. De update is gedaan.
Ik kan geen .htacces bestand vinden.
Als ik de Seo instelling Zoekmachinevriendelijke URL's aanzet dan vliegen de paginas's (die niet de start pagina zijn) weer uit de bocht. Ik heb deze echter wel nodig voor de vindbaarheid van de site ben ik bang.
(wat bedoel je met: op een of andere manier klopt er nog iets niet zo te zien).
(fijn dat je me zo helpt)
Ik kan geen .htacces bestand vinden.
Als ik de Seo instelling Zoekmachinevriendelijke URL's aanzet dan vliegen de paginas's (die niet de start pagina zijn) weer uit de bocht. Ik heb deze echter wel nodig voor de vindbaarheid van de site ben ik bang.
(wat bedoel je met: op een of andere manier klopt er nog iets niet zo te zien).
(fijn dat je me zo helpt)
- Debeginner
- Nieuw op Joomla!NL
15 okt 2014 12:10
Dit bedoel ik: dat klopt dus niet en daardoor gaat het fout als je SEO instelt:
Volgende stap (misschien ontbreekt er een bestand of is een bestand beschadigd): Download een compleet installatiepakket van Joomla 2.5.27 bij onze downloads. Pak dat uit op je computer, verwijder de map installation en zat alles met ftp over naar je server (bestaande bestanden overschrijven).
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Volgende stap (misschien ontbreekt er een bestand of is een bestand beschadigd): Download een compleet installatiepakket van Joomla 2.5.27 bij onze downloads. Pak dat uit op je computer, verwijder de map installation en zat alles met ftp over naar je server (bestaande bestanden overschrijven).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
15 okt 2014 13:24
Helaas, Joomla opnieuw erin gezet. maar bij het aanzetten van de SEO-instellingen;
Zoekmachinevriendelijke URL's blijft de opmaak uit de bocht vliegen van de pagina's die geen start pagina zijn.
Even een nieuw menu item aangemaakt maar ook daar gebeurt het.
Als je nog meer oplossingen hebt dan hoor ik ze graag.
Zoekmachinevriendelijke URL's blijft de opmaak uit de bocht vliegen van de pagina's die geen start pagina zijn.
Even een nieuw menu item aangemaakt maar ook daar gebeurt het.
Als je nog meer oplossingen hebt dan hoor ik ze graag.
- Debeginner
- Nieuw op Joomla!NL
15 okt 2014 13:42
Astrid, je bent geweldig! ik had even niet door dat ik Gebruik URL herschrijven ook op ja moest zetten. het werkt allemaal weer als een zonnetje. Veel dank!
- Debeginner
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden