Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Tabellen

Tabellen

11 feb 2012 21:43
#1
Goedenavond,
Ik heb op de site van www.monumentenbelangenwinterswijk.nl onder het item oude algemene begraafplaats diverse items gemaakt met foto's van oude graven. Nu heb ik deze foto's in een artikel in een tabel gezet.
Op de site staan ze goed op, maar als ik het betreffende artikel open, zie ik geen tabel meer staan. Hoe kan dat en hoe kan ik deze terugkrijgen?
Ik gebruik de JCE-editor.
Met vriendelijke groet,
Wilma

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Dirkje19
  • Dirkje19's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Tabellen

11 feb 2012 23:48
#2
Hoi Wilma,

Het gebruik van tabellen is niet echt meer van deze tijd. Één van de grote voordelen van de nieuwe generatie Joomla is dat je alle tabellen kwijt bent. Gebruik in plaats daarvan CSS.

Installeer Firefox en Firebug op je PC, ga puzzelen en Google naar de oplossing op je vragen. Je zult zien dat je het heel snel onder de knie krijgt.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Tabellen

12 feb 2012 00:02
#3

Otto schreef : Hoi Wilma,

Het gebruik van tabellen is niet echt meer van deze tijd. Één van de grote voordelen van de nieuwe generatie Joomla is dat je alle tabellen kwijt bent. Gebruik in plaats daarvan CSS.

Installeer Firefox en Firebug op je PC, ga puzzelen en Google naar de oplossing op je vragen. Je zult zien dat je het heel snel onder de knie krijgt.

Dat zal best Otto. ik gebruik Joomla 2.5, maar heb in de editor van een artikel wel degelijk tabellen gebruikt om het één en ander netjes op zijn plaats te krijgen.
TS zegt geen tabellen te zien dus is een andere vraag.
Discussie gesloten.

Tabellen

12 feb 2012 01:34
#4
Ondanks een nette hosting (korte peering en goede ping tijden) is de bewuste pagina zo traag dat ik hem na enle minuten nog niet op mijn scherm heb.

Tip: maak je afbeeldingen niet breder dan 700px en een max resolutie van 80 DPI. Dit kun je eenvoudig met freeware zoals paint.net realiseren.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Tabellen

12 feb 2012 01:37
#5
Geef je mij ook nog even antwoord Otto? :P
Discussie gesloten.

Tabellen

12 feb 2012 01:39
#6
De site is nog steeds niet goed geladen, dus ik kan niets zinnigs zeggen. Er ligt nog wel een uitdaging qua optimalisatie.
Discussie gesloten.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Tabellen

12 feb 2012 13:03 - 12 feb 2012 13:04
#7
Hallo,
Ik heb niet genoeg kennis van CSS om daar tabellen van te kunnen maken. Ik heb er wel naar gezocht inmiddels, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal ingewikkeld.
En wat betreft mijn eerste vraag: ik zie niets meer in mijn artikel waar ik tabellen heb ingezet: deze vraag is opgelost. Ik startte vanmorgen mijn website weer op en na inloggen op de backend kon ik de tabellen weer gewoon zien en kan ik ermee verder.
Het laden van de site gaat bij mij wel snel. Als ik de site open kan ik ook direct de foto's zien.

Ik heb nog wel een andere vraag over de tabellen. De foto's in de derde kolom staan allemaal een beetje lager. Dit kan ik niet wegkrijgen. Iemand een idee? Ik heb de volgende tabelinstellingen gebruikt: height: 100px; width: 100px; border-color: #2b3850; border-width: 0px; background-color: #2b3850; border-style: solid; frame: void; rules: none.
En de volgende celinstellingen: border-color: #2b3850; border-width: 1px; background-color: #2b3850; border-style: solid;.

Dan nog de vraag: wat bedoel je met optimalisatie en hoe moet ik dat dan doen?

Groet,
Wilma

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 12 feb 2012 13:04 door Dirkje19. Reden: aanvulling
Discussie gesloten.
  • Dirkje19
  • Dirkje19's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Tabellen

12 feb 2012 13:10
#8
Bij mij staan ze in de derde kolom allemaal hoger. Maar ik snap niet dat je voor zoiets met tabellen werkt en niet met een foto-extensie. Dit is superomslachtig en heel moeilijk om een goed resultaat te krijgen.

Maar vermoed dat je (als er geen overbodige code meer in je cellen staat) e.e.a. wel netjes kunt krijgen door elke rij en vaste hoogte mee te geven. En dan bedoel ik dus ook de rijen waar de teksten in staan.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150

Tabellen

12 feb 2012 13:40
#9
hallo Astrid,

Dankjewel voor je advies. Bij de laatste serie foto's is het mij wel gelukt om ze goed onder elkaar te krijgen (600 - 690). Dus ik ga even puzzelen.

Ik heb wel overwogen om een fotoextensie te gebruiken, maar de bedenkers van deze site willen de foto's graag zo onder elkaar hebben. Maar als er een fotoextensie is waar je ook namen aan de foto's kunt toevoegen, dan zou ik graag willen weten welke hier geschikt voor is en dan zal ik het zeker gaan proberen. Dus graag weer je advies.

Wilma
Discussie gesloten.
  • Dirkje19
  • Dirkje19's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 50

Tabellen

12 feb 2012 14:07
#10
Zou even bij phoca gallery kijken. Volgens mij moet het kunnen en je krijgt daar dan ook mooie popups van je foto's.
En volgorde van foto's is in principe in backend te regelen met de pijltjes die je ook bij andere joomla-opties hebt. Volgens mij zijn er overigens ook nog sorteeropties voor weergave frontend, maar dan zou ik er echt weer even in moeten duiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37150
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie