Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Leden inlog werkt niet.

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 14:19
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met de Leden inlog. Ik heb zojuist onze nieuwe website www.mannenkoordenachtegaal.nl online gezet en onze oude website in httpdocs een andere naam gegeven waardoor die niet meer zichtbaar is.
Nu hadden wij op de oude site (joomla 1.5) een ledenmenu en hebben dat ook weer op de nieuwe site (joomla 2.5.). Daarin zijn o.a. ondergebracht persoonsgegevens van leden (mbv community builder)en bladmuziek, kortom zaken die niet voor het publiek bestemd zijn.
Ik heb dit ledenmenu op geregistreerd gezet (is ook niet meer zichtbaar) en in gebruikersbeheer een gebruiker aangemaakt genaamd "leden" met gebruikersnaam en wachtwoord.
Het is de bedoeling dat onze leden die gebruikersnaam en wachtwoord krijgen om naar dat ledenmenu te kunnen gaan.
Als ik daarmee probeer in te loggen krijg ik de volgende mededeling:

"
Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website. Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.
Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
"

Wat moet ik doen om deze inlog aan te praat te krijgen.

Vr. gr.

Frans.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 17:14
Heb je misschien Forceer SSL aan staan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 17:40
Hallo Astrid.

Forceer SSL staat op "Geen".

vr.gr.

Frans
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 17:55
Zie dat je site nog in een submap staat. Kijk eens of het helpt als je bij live site in de configuration.php

www.mannenkoordenachtegaal.nl/site2

invult.
Krijg je overigens die foutmelding ook als je als admin via de frontend inlogt?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 18:32
Ik heb de configuration.php veranderd maar dat heeft geen effect. En op je tweede vraag: Ja, ook dan krijg ik een foutmelding.

De oude site stond trouwens in de map "site".
De nieuwe in de map "site2".
Wat ik heb gedaan is de oude site de naam "oude_site" gegeven en in de index.php "site" veranderd in "site2".
Zou het een idee zijn om de oude site (map) te deleten en de nieuwe site te renamen van "site2", naar "site". Van de oude site heb ik de bestanden die ik wil bewaren als ergens opgeslagen.
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 18:38

Wat ik heb gedaan is de oude site de naam "oude_site" gegeven en in de index.php "site" veranderd in "site2".

Dat is iig een vreemde werkwijze.
Waarom laat je niet alles zoals het is en zet je je site niet netjes in de root? En welke index.php heb je aangepast? Dat is sowieso niet de bedoeling, waar je site ook staat.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Leden inlog werkt niet.

28 feb 2012 19:20 - 28 feb 2012 19:24
Ik heb de index.php van httpdocs veranderd. Waar in het citaat hieronder "site2" staat stond eerst "site". De oude websitebeheerder waarvan ik vorige jaar het beheer heb overgenomen, zei toen dat dat zo moet.

Code:
<?php header("Location: http://www.mannenkoordenachtegaal.nl/site2/"); /* Stuur de browser naar www.site.nl */ exit; /* Zorgt ervoor dat de overige code niet wordt uitgevoerd */ ?>

Overigens kreeg ik enkele weken geleden ook al de foutmelding. Heb toen ook al eens geprobeerd om in te loggen in het ledenmenu. Toen was de oude site nog in de lucht en ik dacht toen dat ik de foutmelding kreeg omdat die oude site nog in de lucht was.

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst.
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

29 feb 2012 08:07
OK, dan zou dit in principe geen probleem moeten zijn. Is een onlogische redirect, zoals gezegd is het beter om de site direct in de root te zetten, maar qua inloggen zou dit het probleem niet kunnen veroorzaken.
Dan zal je toch eens naar je extensies moeten kijken. Gebruik je een bepaalde extensie voor het downloaden van bestanden die verwijst naar een verkeerde map misschien?
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

Leden inlog werkt niet.

29 feb 2012 10:08
Goedemorgen Astrid,

Wat je eerste opmerking betreft: Ik denk dat ik ga doen wat je zegt. Met "in de root" zetten, neem ik aan dat je bedoelt: de mappen en bestanden van site 2 rechtstreeks in httpdocs zetten. Als dat zo is ga ik wel de oude site deleten. Ik httpdocs staat nl ook de oude site en daarnaast nog een heleboel "rommel" van die oude site.
Ik moet dan denk ik wel de verandering in de index.php ongedaan maken, die ik heb doorgevoerd en ook jou jouw suggestie om de configuration.php aan te passen?

Voor wat je 2e opmerking betreft vrees ik dat ik niet precies weet wat je bedoelt. Ik heb alles voor de website via extensiebeheer in de backend gedownload.

Overigen: als ik nu naar www.mannenkoordenachtegaal.nl ga krijg ik een verwrongen website te zien, die begint met een soort sitemap. Ik vrees dat ik er een rommeltje van aan het maken ben.
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

29 feb 2012 22:09 - 01 mrt 2012 08:48
Ik ben inmiddels verdergegaan met het zoeken naar oplossingen.
De mappen en bestanden van de nieuwe site (site2) heb ik in httpdocs gezet en ik heb de oude site en de lege map site2 gedelete.

Als ik nu naar www.mannenkoordenachtegaal.nl ga dan lukt dat niet in IE9, zoals ik hiervoor al aangaf, ook niet naar de backend.
Via Chrome en Firefox gaat het wel. Bij beiden kan ik ook in de backend.

Als ik inlog als lid krijg ik een beveligingswaarschuwing bij Chrome. Ik zie dan bovenin de adresbalk "https" in het rood met een rood streepje er door. Ik kan dan wel doorgaan en moet dan aangeven dat ik de pagina wel vertrouw. Als ik dat doe kom ik weer in de site, maar zie ook hier geen ledenmenu. Als ik nu weer probeer in te loggen krijg ik geen beveligingswaarschuwing meer.

Bij zowel Chrome als Firefox zie ik de site wel even "verspringen" als ik als lid probeer in te loggen, maar er verandert niets. Ik zie het ledenmenu niet.

Wellicht heb ik ook iets fout gedaan bij het instellen van het ledenmenu. Ik heb het ledenmenu de toegang op geregistreerd gezet en in gebruikersbeheer een gebruiker "leden" aangemaakt met gebruikersnaam en wachtwoord. Bij toegewezen gebruikersgroepen heb ik "registered" aangevinkt
Edit Astrid: Ik heb je link aangepast omdat hij niet werkte.
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

29 feb 2012 23:04
Ik zag zojuist dat ik nu ook via IE9 naar de site kan, en ook naar de backend.
Alleen dat ledenmenu is nog onwillig.
  • fbennenb

Leden inlog werkt niet.

01 mrt 2012 14:00
Ik heb na lang zoeken het probleem toch kunnen oplossen. In de basisopties van de inlogmodule stond "Versleutel inlogformulier" op "ja". Als je dat op "ja" zet gaat het inloggen via het beveiligde HTTPS. Dit wordt door mijn hoster niet ondersteund.
Nadat ik "versleutel inlogformulier" op "nee" had gezet kon ik inloggen en kwam ook ledenmenu voor de dag.

Item kan wat mij betreft worden gesloten.
  • fbennenb
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.728 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie