Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
blokkeren wijzigen profiel
08 mrt 2012 22:50
Op mijn site kunnen leden inloggen via het loginformulier. Na het inloggen blijft men op de pagina (zoals bedoeld). In de url is bij inloggen en uitloggen niets te zien.
Als iemand een nieuw wachtwoord heeft aangevraagd kom je op een lege pagina met inlogmogelijkheid. In de url staat: /component/users/?view=login.
Na het inloggen kom je dan op een profielpagina (/component/users/profile) met onderaan een link om het profiel te wijzigen (/component/users/profile?layout=edit). Maar dat is niet de bedoeling. Het profiel is afhankelijk van hoe iemand bij de vereniging geregistreerd staat en mag niet op deze manier gewijzigd worden.
Hoe regel ik dat men na de login via /component/users/?view=login gewoon naar de homepagina gaat?
Ik kan het niet vinden.
Als iemand een nieuw wachtwoord heeft aangevraagd kom je op een lege pagina met inlogmogelijkheid. In de url staat: /component/users/?view=login.
Na het inloggen kom je dan op een profielpagina (/component/users/profile) met onderaan een link om het profiel te wijzigen (/component/users/profile?layout=edit). Maar dat is niet de bedoeling. Het profiel is afhankelijk van hoe iemand bij de vereniging geregistreerd staat en mag niet op deze manier gewijzigd worden.
Hoe regel ik dat men na de login via /component/users/?view=login gewoon naar de homepagina gaat?
Ik kan het niet vinden.
- FTBos
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
09 mrt 2012 17:46
Als je de profielen wel zichtbaar wilt hebben op je site dan zal dat niet eenvoudig worden. Dit gebeurt overigens alleen maar als je ook een menu-item profile page hebt.
Gebruik je ook de Profiel plugin? Dan kan je frontend wel alles blokkeren behalve de gebruikersnaam en het e-mailadres.
Gebruik je ook de Profiel plugin? Dan kan je frontend wel alles blokkeren behalve de gebruikersnaam en het e-mailadres.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 mrt 2012 19:17
Ik heb geen menu-item profile page en ik wil de profielen helemaal niet zien (frontend). Maar zoals gezegd na /component/users/?view=login komt automatisch /component/users/profile. Maar ik wil dat men na inloggen via /component/users/?view=login op de Homepagina komt.
De profielplugin staat niet aan.
Dus: hoe voorkom ik het dat automatisch de profielpagina komt (en dat iemand door /component/users/profile in te vullen bij de profielpagina komt?
De profielplugin staat niet aan.
Dus: hoe voorkom ik het dat automatisch de profielpagina komt (en dat iemand door /component/users/profile in te vullen bij de profielpagina komt?
- FTBos
- Joomla!NL ontdekker
09 mrt 2012 19:28
Ik weet het niet, dus misschien iemand anders. Ik heb uitgebreid getest, zelfs op dit forum, maar kan het dus niet reproduceren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 apr 2012 17:13
Ik heb het even laten rusten, maar heb nu een oplossing. Het kan wellicht beter, maar ...
Na twee maal het nieuwe wachtwoord te hebben aangemaakt, kom je op .../component/users/?view=login.
Ik heb in com_users\views\login view.html.php aangepast en een verwijzing gemaakt naar de homepagina. Bij het inloggen op de homepagina wordt de module inlogformulier gebruikt die niet naar de profielpagina doorverwijst.
Ik heb doorverwezen door na
defined('_JEXEC') or die;
toe te voegen
header('Location: http://[site]/');
die;
Het werkt in ieder geval.
Na twee maal het nieuwe wachtwoord te hebben aangemaakt, kom je op .../component/users/?view=login.
Ik heb in com_users\views\login view.html.php aangepast en een verwijzing gemaakt naar de homepagina. Bij het inloggen op de homepagina wordt de module inlogformulier gebruikt die niet naar de profielpagina doorverwijst.
Ik heb doorverwezen door na
defined('_JEXEC') or die;
toe te voegen
header('Location: http://[site]/');
die;
Het werkt in ieder geval.
- FTBos
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.674 seconden