Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
PDF bestanden
PDF bestanden
12 mrt 2012 10:15
Heb op dit moment problemen met het linken van PDF bestanden; Heb onder mediabeheer een map aangemaakt en daar alle PDF bestanden in geplaatst. De eerste PDF linken gaat goed; de tweede krijg ik een 404 foutmelding. Als ik aan de 2e link de 1e (dus dezelfde) PDF link opent die ook.
Als ik alle bestanden los in images gooi (wat ik liever niet wil) heb ik ook geen problemen.
Is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?
Peter
Als ik alle bestanden los in images gooi (wat ik liever niet wil) heb ik ook geen problemen.
Is dit een bug of zie ik iets over het hoofd?

Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
PDF bestanden
12 mrt 2012 13:09
Staan ze allemaal in hetzelfde artikel? Dan misschien even in de broncode kijken. Heb net een map pdf onder images aangemaakt (zelfde als jij dus ongeveer) daar 3 pdf's ingezet en 3 linken gemaakt en het werkt gewoon.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
PDF bestanden
12 mrt 2012 14:09
ik snap het dan ook niet; misschien wil je eens bij gelegenheid kijken:
www.iedereenglasvezel.nl/eersel/index.ph...ws/media-publicaties
Dank je,
Peter
www.iedereenglasvezel.nl/eersel/index.ph...ws/media-publicaties
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Dank je,
Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
PDF bestanden
12 mrt 2012 15:50
Kijk eens even met ftp naar de rechten van de map en die van de pdf bestanden. Als ik de directe url intyp dan krijg ik ook niks te zien, dus er zit denk ik daar iets niet goed.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
PDF bestanden
12 mrt 2012 17:08
Ja, dat is het dus; alle mappen hebben 777 behalve de door mij aangemaakte map 'publicaties' heeft 755. Ik kan dat ook niet aanpassen. Een leuke bijkomstigheid; heb Joomla geïnstalleerd met Installatron en dan eigent de Apache server zich alle rechten toe....... 
Maar als ik de PDF's in b.v. 'sampledata' gooi werkt het ook niet...??
Ik rommel nog even verder; mocht je een oplossing weten houd ik mij aanbevolen.
dankjewel!
Peter

Maar als ik de PDF's in b.v. 'sampledata' gooi werkt het ook niet...??
Ik rommel nog even verder; mocht je een oplossing weten houd ik mij aanbevolen.
dankjewel!
Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
PDF bestanden
12 mrt 2012 17:25
Daarom heb ik dus een hekel aan Installatron (maar dat terzijde).
Als je Installatron hebt dan het je waarschijnlijk ook DirectAdmin. Daar heb je een filemanager waar je zowel de owner kunt resetten als de rechten kunt instellen.
Als je Installatron hebt dan het je waarschijnlijk ook DirectAdmin. Daar heb je een filemanager waar je zowel de owner kunt resetten als de rechten kunt instellen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
PDF bestanden
13 mrt 2012 10:42
Helaas, werk met een PLESK server en de 'beveiligingsinstellingen' kan ik niet aanpassen; heb daar al de nodige discussies over gevoerd met mijn provider.
Als ik een oplossing vind (zoals b.v. alles opnieuw installeren....grrrrr) dan laat ik het hier weten.
dank, Peter
Als ik een oplossing vind (zoals b.v. alles opnieuw installeren....grrrrr) dan laat ik het hier weten.
dank, Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
PDF bestanden
13 mrt 2012 10:48
Alles opnieuw installeren lijkt me iets teveel van het goede. Vraag aan je hoster of hij een owner reset doet. Vraag dan meteen hoe je dit kunt voorkomen.
Je kunt ook proberen om via filezilla die map aan te maken en dan je pdf's handmatig op de server te zetten, wil ook nog wel eens werken.
Je kunt ook proberen om via filezilla die map aan te maken en dan je pdf's handmatig op de server te zetten, wil ook nog wel eens werken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
PDF bestanden
13 mrt 2012 10:55
Hallo Astrid,
dank voor je reactie! een owner reset kan ik nog eens vragen; dankje
Maar het punt is dat ik wel alles van de server af kan halen maar ik kan niets uploaden....ook FTP laag aanzetten werkt niet omdat de configuration.php niet schrijfbaar is; ook die kan ik niet op 777 zetten.....kortom, echt balen. Maar heb wel eens voor hetere vuren gestaan dus opgeven doe ik het niet!
Peter
dank voor je reactie! een owner reset kan ik nog eens vragen; dankje
Maar het punt is dat ik wel alles van de server af kan halen maar ik kan niets uploaden....ook FTP laag aanzetten werkt niet omdat de configuration.php niet schrijfbaar is; ook die kan ik niet op 777 zetten.....kortom, echt balen. Maar heb wel eens voor hetere vuren gestaan dus opgeven doe ik het niet!

Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
PDF bestanden
13 mrt 2012 13:56
Probleem opgelost!
De host heeft de owner gereset en de map is nu 777
Echter nog een detail wat ik zelf ook niet wist; er stonden streepjes in de bestandsnamen en dat kan blijkbaar niet; heb daar nu een underscore van gemaakt; alles werkt perfet
Astrid, ik dank je hartelijk!
en sluit dit onderwerp
Peter
De host heeft de owner gereset en de map is nu 777
Echter nog een detail wat ik zelf ook niet wist; er stonden streepjes in de bestandsnamen en dat kan blijkbaar niet; heb daar nu een underscore van gemaakt; alles werkt perfet
Astrid, ik dank je hartelijk!

Peter
- PeterL
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.778 seconden